2025-04-18, 23:00
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Ja alltså man måste ju klora ganska hårt p.g.a detta med dålig hygien.

Kloret förbrukas ju när det reagerar med jetteleskiga baciller o organiska ämnen läs bajs,urin o hudflagor

Kloret bildar då cancerfrämjande trikloramin - det är det som ger badhuslukten

Kan också ge astma.
Citera
2025-04-18, 23:00
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Vi har en bastu som man kan boka i vår förening.
Kan tycka att det är lite ofräscht utan ”sittduk”.
Vill inte att min röv ska nudda pungsvett från någon hårig gubbe som suttit där innan.

Givetvis har man något att sitta på. Det håller jag med om.

Vår förening ska renovera så att vi får en ny fräsch nu. Det blir gött.
Citera
2025-04-18, 23:04
Medlem
Blaskas avatar
Folk som skäms över sin kropp brukar skyla sig i omklädningsrummen. Väldigt kul att se vilka som är självsäkra och inte när det väl kommer till duschen eller bastun. En hel del är ändå som TS, helt livrädda. Vågar dom sig ändå in i duschen tittar människan aldrig upp utan stirrar i golvet.
Citera
2025-04-18, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Händer det ofta?
Jag brukar dra blickar till mig av nån anledning, men jag duschar numera hemma.
Citera
2025-04-18, 23:13
Medlem
v0dkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos
Jag duschar ej på gymmet, bara hemma efteråt.

Har alltid känts bögigt att duscha med andra män, inget jag gör om jag inte måste, typ på ett badhus.
Hade hellre duschat bland kvinnor på gymmet, men inte stå där med andra män och äckla mig. Fy fan.

Håller med. Det är bara bögar som duschar där.
Citera
2025-04-18, 23:24
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Ja men tänk på alla araber som inte kan kontrollera sig själva. Det är ju därför kvinnor inom Islam ska täcka sitt hår och barn ska bära slöja från dagis typ. För män kan bli attraherade av att se en kvinnas hår, och då inducerar det synd i deras hjärnor.

Du vet ju inte om några av männen i duschrummet är pedofiler som blir kåta av att se ett naket barn.

Om det nu skulle vara någon stackare som är pedofil där på duschanläggningen så lär det knappast beröra mig och dottern. Om denne inte visar någon som helst reaktion, det vill säga. Gör denne det, så blir det snabbt samtal till Fabror Blå och finkan för denne.

Att arabiska flickor ibland bär slöja är en tradition, och inte för att några män "blir kåta" av att se dem.
Citera
2025-04-18, 23:30
Medlem
megacoolmans avatar
De enda som inte duschar nakna innan bad i badhuset är sandnegrer och en del vanliga negrer.
De har ofta även sina skitna kalsonger under badbyxorna, vilket är äckligt som fan.
Dessutom sitter en del med badbyxor i bastun, vilket hade resulterat i kompanistryk i Finland.

Varför är ni rädda för att visa era förkrympta kukar? Vi som inte är bögar bryr oss inte, och de som är det letar säkert efter bättre exemplar.
Citera
2025-04-18, 23:48
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Är det offentlig bastu med delade kön har jag svårt att se att du kan sitta och bresa som vanligt dock... Jag skulle nog inte göra det.

Man behöver ju inte sitta och fläka ut sig utan man kan ju sitta som normalt folk.

Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Att arabiska flickor ibland bär slöja är en tradition, och inte för att några män "blir kåta" av att se dem.

Hela syftet med "traditionen" är ju dock att skydda dom stackars "männen" från få kåtslag och tappa all kontroll.
Citera
2025-04-18, 23:48
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Haha va? Sen så vet jag inte om man går runt och visar kuken om det är gemensam bastu. En handduk kan man väl ha då

I bastun har de flesta handduk och kvinnor täcker brösten. De brukar visa kuken i duschen där de står söker uppmärksamhet och sedan promenerar i omklädningsrummet så att alla ser deras kuk.
Citera
2025-04-19, 00:00
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Man behöver ju inte sitta och fläka ut sig utan man kan ju sitta som normalt folk.

Självklart gör man det. I en bastu, eller dusch, är könet helt neutralt. Det är en kroppsdel som alla andra. Är man normal (icke bög) så bryr man sig inte om detta på personer av samma kön som en själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Hela syftet med "traditionen" är ju dock att skydda dom stackars "männen" från få kåtslag och tappa all kontroll.

Vill dock rätta dig, min broder, på denna punkt. Ursprungsorsaken till slöjan är ungefär densamma som att kvinnor i Sverige hade slöja fram till 1700-1800-talet. Att vörda kvinnan och skydda och upphöja hennes behag som den gudomliga, fruktbara varelse hon är. Och att småflickor har huvudduk är bara för att detta är en del av traditionen att förbereda sig för hur det blir som vuxen. Ungefär som att västerländska frigjorda sjuåringar gillar att klä sig i strumpbyxor och tröja som visar naveln.
Citera
2025-04-19, 00:13
Medlem
Jag brukar inte tänka på andra människors kön eller könsorgan när jag duschar offentligt. Möjligtvis kan jag störa mig på att det är halt, skitigt eller att någon duschar med kläder på sig.
Citera
2025-04-19, 00:24
Medlem
BalduinGrollers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
Hej!

Tänkte fråga är det bara mitt gym som man visar könsorganen helt öppet när man duschar? tycker det är äckligt och oförskämt. Själv brukar jag täcka den med händerna när jag ska duscha ty det är privat parts och äckligt att visa andra.
Brukar lägga märka till att oavsett ålder så brukar könsorganet visas för andra. Nu till frågorna:

1. Är eran gym/badhus duschar också så, dvs. man visar sitt könsorgan helt öppet för andra utan att täcka den?

2. Ni tjejer/kvinnor är det också så på eran sida, att ni visar underlivet för varandra HELT ÖPPET?

Är du verkligen född 1970?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in