Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-18, 16:30
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NakedSunshine
Hur står det till i huvudet om du inte kan vara naken runt familj utan att tänka på sex?

Läs igen, och försök inte skruva min text.

Är du naken runt din familj?
Citera
2025-04-18, 16:30
Medlem
Hur gjorde du i skolans gympa/idrott, vuxna livet med aktiv sport, romerska badet eller är du mindreårig?
Ofta är det öppen duschsal, eller med en skiljevägg, inget duschdraperi.
Gå med badhanduk. Ingen är intresserad av ditt könsorgan.

Är det blodådran som spökar? Du verkar ju allmänt fallos fixerad själv.
Är det du som tittar?
Citera
2025-04-18, 16:31
Medlem
Dille24s avatar
Håller med alla som skriver att det är något nordiskt och manligt över att duscha nakna tillsammans i ett stort rum utan att skämmas eller bry sig om hur andras könsorgan ser ut!

Har själv under många år brytts lite över att min penis inte ser ut att vara den imponerande pjäs jag vet att den är vid full erektion, men istället för att gömma mig duschar jag givetvis tillsammans med alla andra män och ser inga problem med detta - och jag har aldrig varit med om att någon stirrat eller höjt på ögonbrynen.. folk i Sverige bryr sig helt enkelt inte.

Tycker att det hade varit ännu bättre om vi kunnat ha gemensamma duschrum även mellan könen för att sudda ut all skam som invandringen fört med sig. Tänk att det för bara drygt 100 år sedan mestadels badades naket
Citera
2025-04-18, 16:34
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dille24
Håller med alla som skriver att det är något nordiskt och manligt över att duscha nakna tillsammans i ett stort rum utan att skämmas eller bry sig om hur andras könsorgan ser ut!

Har själv under många år brytts lite över att min penis inte ser ut att vara den imponerande pjäs jag vet att den är vid full erektion, men istället för att gömma mig duschar jag givetvis tillsammans med alla andra män och ser inga problem med detta - och jag har aldrig varit med om att någon stirrat eller höjt på ögonbrynen.. folk i Sverige bryr sig helt enkelt inte.

Tycker att det hade varit ännu bättre om vi kunnat ha gemensamma duschrum även mellan könen för att sudda ut all skam som invandringen fört med sig. Tänk att det för bara drygt 100 år sedan mestadels badades naket

Det badade INTE naket i blandat sällskap för 100 år sen, var har du fantiserat ihop det?
Citera
2025-04-18, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Läs igen, och försök inte skruva min text.

Är du naken runt din familj?
Det är klart att nakenhet är naturligt runt familj också?
Åker man till badhus inte fan står man och gömmer sig inför bröder, farbröder och dylikt. Jag har nog aldrig sett en naken man, familj eller ej, och fått en tanke på "åh nej tänk om jag är bög nu?".

Det är liksom möjligtvis 5års nivå på den.

Att det kan vara jobbigt för psykiskt labila som är tvungna att gömma sin dolda homosexualitet bakom skam kan jag förstå. Men det är inget som resten av befolkningen lägger någon större vikt vid
Citera
2025-04-18, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
Hej!

Tänkte fråga är det bara mitt gym som man visar könsorganen helt öppet när man duschar? tycker det är äckligt och oförskämt. Själv brukar jag täcka den med händerna när jag ska duscha ty det är privat parts och äckligt att visa andra.
Brukar lägga märka till att oavsett ålder så brukar könsorganet visas för andra. Nu till frågorna:

1. Är eran gym/badhus duschar också så, dvs. man visar sitt könsorgan helt öppet för andra utan att täcka den?

2. Ni tjejer/kvinnor är det också så på eran sida, att ni visar underlivet för varandra HELT ÖPPET?

Det naturliga är väl att man vänder sig mot väggen i allmänna duschutrymmen, medan man tvättar sig.
Citera
2025-04-18, 16:39
Medlem
Barathrum50s avatar
Citat:
Med ditt resonemang antar jag att du duschar och tvagar dig med dina förädlar och syskon naken också? Eller är du rädd för att ni ska få incestuella tankar, precis som du beskyller folk som inte vill duscha med samma kön att få?

Där la du verkligen ihop 1+1, vilket argumentationsteknik! Vi pratar specifikt om att duscha på allmänna platser nu, inte om hur du har trauman från att din pappa skulle visa "såhär gör man rent rumpan ordentligt" och trycka upp ett finger i röven på dig när du var liten.

Men för att besvara ditt efterblivna resonemang så menar jag att efter man utfört en aktivitet där man blir svettig och det finns ett flertal duschar och man drar sig från att duscha där, för att det känns bögigt, så kanske man är lite bögig själv innerst inne. Det betyder inte att jag och min familj firar analafton i vår lilla hemdusch varje söndag av ren och skär vilja, då det finns möjlighet att duscha i omgångar.

Förstår nu att ditt logiska tänkande inte sträcker sig långt så vi sätter punkt där. Du kommer inte bli homosexuell av allmänna duschplatser men gå hem och göm dig i din lilla heterokoja hemma om det känns tryggare
Citera
2025-04-18, 16:41
Avstängd
Citat:
För mig är en eftergym duschning en personlig företeelse, som jag på min höjd delar med mitt kärleksintresse.

Ni som duschar på gym, duschar ni nakna med era föräldrar och syskon också?

Jag duschar på gymmet ja.
Det följer som en naturlig del efter man tränat.

Kan säga att ingen duschar för att kolla in andras könsorgan.

Om någon i min familj skulle följa med mig för att gymma så duschar vi i de gemensamma duscharna som alla andra.

Men nej, vi ses inte släkt och vänner för att enbart duscha tillsammans.
Citera
2025-04-18, 16:45
Medlem
Hade nog skrattat gott om jag såg någon hålla för sin snorre i duschen.
Citera
2025-04-18, 16:52
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos
Ni som gillar att duscha med andra män känns jävligt gay. Ni har helt klart en hel del gay i er och kanske borde överväga att bli bi. Då kommer antalet potentiella partners dubbleras. Ta chansen!

Personligen så äcklas jag av att stå och duscha med andra män. Motbjudande tanke och gör det aldrig på gymmet, går självklart hem och duschar. Att duscha med kvinnor är en sak, det går. Men att stå där med massa män....

Hur gjorde du efter idrotten i skolan? Gick du runt och luktade svett resten av dagen för att du var för rädd för att visa pillesnoppen bland andra killar?
Citera
2025-04-18, 16:55
Medlem
Sinraths avatar
Tycker det är äckligare när man ser folk duscha med kalsonger och shorts på istället. Man ska bli ren, särskilt runt skrevet och rumpan, innan man badar, istället för att blöta plagget utanpå och allt däri blir till stor del kvar..
Citera
2025-04-18, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Tycker det är äckligare när man ser folk duscha med kalsonger och shorts på istället. Man ska bli ren, särskilt runt skrevet och rumpan, innan man badar, istället för att blöta plagget utanpå och allt däri blir till stor del kvar..
Har märkt att folk gör detta på SATS gymmet jag tränar på, men det är uteslutande svarta/babbar som duschar (och bastar) med kalsonger på sig. Kanske en kulturgrej att skyla dicken. Inte för att jag själv går runt i duschen och gör helikoptern men det känns ofräscht att ha på sig kalsongerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in