2025-04-13, 15:13
Medlem
motyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Återigen så har Hanna NOLL fingertoppskänsla. Hon påstår att hon kan förstå de som inte har råd att handla mat, allt är så dyrt och yada yada yada (i reklamen för anyfin), och sen fyller hon korgen med massa skit som kakor, kex, red bull och vafan? Jag vet inte vad jag ska säga knappt.

Och massa färska bär 😂 sånt köper en annan bara om det är extrapris (förutom sommaren). Fast bra om L får bär! En liten paus från Risifrutti och saft.
Citera
2025-04-13, 15:18
Medlem
Citat:
Återigen så har Hanna NOLL fingertoppskänsla. Hon påstår att hon kan förstå de som inte har råd att handla mat, allt är så dyrt och yada yada yada (i reklamen för anyfin), och sen fyller hon korgen med massa skit som kakor, kex, red bull och vafan? Jag vet inte vad jag ska säga knappt.

Reagerade faktiskt också på detta. Nästan ett hån mot de som behöver vända på slantarna och kanske till och med behöva ta lån för att handla det absolut nödvändigaste för att överleva. Men Hanna slänger ner rulltårta, kakor och sånt i korgen. Hade varit bättre med en smart handling och kanske tillåmed lite tips på vad som är billigt, recept på billiga storkok?
Citera
2025-04-13, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alizees
Reagerade faktiskt också på detta. Nästan ett hån mot de som behöver vända på slantarna och kanske till och med behöva ta lån för att handla det absolut nödvändigaste för att överleva. Men Hanna slänger ner rulltårta, kakor och sånt i korgen. Hade varit bättre med en smart handling och kanske tillåmed lite tips på vad som är billigt, recept på billiga storkok?

Jamen exakt så. Men jag vet inte om hon har koll på att handla efter säsong ens? Hon handlar ju ofta halvfabrikat som är rätt så dyrt. Noterade att hon köpte det dyra kaffet också 😅 nä det kändes som malplacerad handling när det är reklam för skuldsatta.
Citera
2025-04-13, 15:30
Medlem
Förlåt men vad mycket kakor och bullar de köpte, ska de ha kalas eller? 🙈
Citera
2025-04-13, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motyl
Och massa färska bär 😂 sånt köper en annan bara om det är extrapris (förutom sommaren). Fast bra om L får bär! En liten paus från Risifrutti och saft.

Med en 1.5 åring får man köpa bär annars blir det ramaskri, det är sen gammalt 😂 en annan får käka nudlar för de svindyra blåbären.
Citera
2025-04-13, 15:55
Medlem
Citat:

Tänkte exakt samma. Helt sjukt när hon plockar ner färska jordgubbar och i samma veva säger att vissa stackars människor behöver minsann köpa sin mat på kredit. Att hon inte själv tycker att det rimmar lite illa att göra en sådan reklam när mycket av det hon plockar ner i korgen är rena ”unna sig-varor”.
Citera
2025-04-13, 16:03
Medlem
Ja, provocerande uselt att prata om tuff ekonomi och lägga ner en MASSA onödigt skräp. Hon kunde tex lagt ner Lidls frysta bär i stället i detta sammanhang i stället för dyra färska.

Följarna verkar inte så imponerade heller. En kommentar och få likes. Jag hade skämts av att lägga upp ett sånt inlägg.
Senast redigerad av Patchoulioud 2025-04-13 kl. 16:45.
Citera
2025-04-13, 16:39
Medlem
Noll eftertanke i senaste samarbetet. Som vanligt.
Citera
2025-04-13, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Det är din egen hypotes, jag tror faktiskt inte det. Om Hanna hade haft Lars på halvtid och betedde sig "som en tonåring" på sin egentid tror jag inte någon hade kopplat det till hennes förmåga som förälder. Det är det bara du som gjort hittills (fast för sara då)
Det är klart att många här inne hade haft negativa åsikter om H:s föräldrarskap om hon festade på som en tonåring varannan helg. Sen tycker väl iof sig inte jag att det är ett typiskt tonårsbeteende att festa de helger man är barnledig. Det gör många föräldrar, oavsett ålder, på sina barnlediga helger. Det är klart mycket sämre att festa när man har barnen.
Citera
2025-04-13, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2431juli
Det är klart att många här inne hade haft negativa åsikter om H:s föräldrarskap om hon festade på som en tonåring varannan helg. Sen tycker väl iof sig inte jag att det är ett typiskt tonårsbeteende att festa de helger man är barnledig. Det gör många föräldrar, oavsett ålder, på sina barnlediga helger. Det är klart mycket sämre att festa när man har barnen.

Nej.. ”ingen hade haft åsikter om det” fick jag till svar, så.. det kanske fanns någon mer än jag som trodde så då… 🙂
Citera
2025-04-13, 18:06
Medlem
Att hon uppdaterat i helgen är ändå ett framsteg!
Citera
2025-04-13, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weenie
Noll eftertanke i senaste samarbetet. Som vanligt.
Kolla sista kommentaren - tror någon blir blockad när som. Hon skrev att det var ett hån mot de som inte har råd att köpa mat att skriva att hon har full förståelse och sedan fylla korgen med färska bär, kakor och rulltårtor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in