2025-03-26, 21:41
Medlem
dialektikers avatar
Jag r p avsnitt 5. Dr Milly och Ola flyttat ihop i Tors torn.
Allts Ola r ju s dr neggig mot Milly, och tar fram sin vrsta renlevnadsmnniska inom sig, bara fr att han r oattraherad av henne.
S tolkar jag det iallafall.
De som r oattraherade av den andra partnern bjuder p sin gnlligaste sida.

Jag kan relatera iallafall, till d jag sjlv dejtat (i yngre dagar) d man r oattraherad av ngon.
D kan man ta fram sin vrsta sida, fr att stta bort.
Vi mste komma ihg att paren inte har mjlighet att ghosta varandra, d de knner sig tvungna att vara kvar i experimentet.
Precis som i Gift vid frsta gonkastet.

Edit: Shit, det var inte Tors Torn sg jag nu. Vad r det fr lgenheter? Var ligger de? Ngon som vet?
Senast redigerad av dialektiker 2025-03-26 kl. 21:44.
Citera
2025-03-26, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag r p avsnitt 5. Dr Milly och Ola flyttat ihop i Tors torn.
Allts Ola r ju s dr neggig mot Milly, och tar fram sin vrsta renlevnadsmnniska inom sig, bara fr att han r oattraherad av henne.
S tolkar jag det iallafall.
De som r oattraherade av den andra partnern bjuder p sin gnlligaste sida.

Jag kan relatera iallafall, till d jag sjlv dejtat (i yngre dagar) d man r oattraherad av ngon.
D kan man ta fram sin vrsta sida, fr att stta bort.
Vi mste komma ihg att paren inte har mjlighet att ghosta varandra, d de knner sig tvungna att vara kvar i experimentet.
Precis som i Gift vid frsta gonkastet.

Edit: Shit, det var inte Tors Torn sg jag nu. Vad r det fr lgenheter? Var ligger de? Ngon som vet?

Det r Oscar Properties lgenhetshus (79&Park) p Grdet
Citera
2025-03-26, 22:12
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flippmodes

Ah, de stod ju bakom Tors Torn ocks (s ngot pluspong fick jag) men KK:at nu.
Citera
2025-03-26, 22:20
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flippmodes

Apar arkitekterna efter varandra?
Bjarke Ingels influerad av Gert Wingrdh?
"Liknar inte ngon annan" sg jag att Isitt sagt om 79&Park (Bjarke Ingels), men jag trodde ju att det var Gert Wingrdhs "Tors Torn".
Citera
2025-03-26, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Oj, nu roar sig Netflixproduktionen p Olas bekostnad.
De fr frgan p instagram var de hittat Ola.
Netflix svarar: Under en sten.

Artikel frn Hnt: https://www.hant.se/noje/netflix-han...varet/10747417

Citat:
Tidigt i serien hller den nyspirituella Ola sin kristall av typen rosenkvarts hrt i handen och menar att den ger honom styrka och r en av hans strta tryggheter.

Fr dom som nyligen har kollat p senaste ssongen av Svenska Bachelor kan nog minnas en viss brud som sannerligen hade passat bra med Ola.
Citera
2025-03-27, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Vad grinig du r. Pongen r att produktionen inte berttat fr oss tittare exakt hur reglerna r, och att de inte visar oss allt heller. I artikeln framgr tex att Ola hade kunnat frga om Millys frisyr, lika vl som han tog upp rkning somm dealbreaker. D hade han kunnat avfrda Milly redan i brjan och fokuserat p de andra tjejerna.

Jakob tog ju upp sitt tidigare drogbruk, hur han vnt sitt liv och att han r frn Sri lanka, och att han r extrem plsdjurallergiker. S tjejerna han dejtade kunde stmma av sina dealbreakers med honom. Jakob och jag hade inte funkat, jag kan tex inte tnka mig att ge upp mina djur.

Om pongen r ngot annat n det du fetat borde du inte ha fetat, eller utelmnat det.

Det str ingenting i artikeln som du pstr.

Vissa saker kanske man inte tnker p r dealbreakers. Det mrker man nr man ser ngon. Det tillhr programidn?
Hur mnga kvinnor tnker du sjlv har en frisyr liknande hennes? Ska man verkligen ha det i berkning?

Ska deltagarna verkligen djuploda alla tnkbara, tusentals grejer de kan tnkas bli verraskade av, lista dem och lsa upp listan i brjan av varje dejt och sedan frskra sig om motpartens utseende i detalj?
Faller inte konceptet d?
Citera
2025-03-27, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBateman
Mnniskor som r lttsamma och nyfikna, sna som inte har alltfr snva preferenser och bestmda uppfattningar om vad man vill ha i en partner passar i sna hr program.

Sen fr du frska andas lite. Jag har inte beskt Olas IG och kommenterat dr. Jag hatar inte och har ej psttt att han har nn personlighetsstrning. Han verkar inte vara narcissist. Han verkar mer vara en man som ftt en livskris och snat in p ett flumspr dr han, likt mnga andra idag, tror att han mste satsa mer p sig sjlv, gna sig mer t sjlvkrlek, lyssna mer p sina knslor, lta de egna behoven ta mer plats osv fr att bli lycklig.

Ja, du fick kl skott fr andras inlgg och sikter.

Men. Att man tycker och knner ngot vet man ju inte alltid p frhand, det visar sig frst nr det intrffar och man fr ta skarp stllning.

Det r vldigt f mnniskor som har en trffande sjlvbild. De flesta uppfattar sig sjlva som ppna och nyfikna, ven de aparta kufarna som dyker upp i alla dokuspor.
Som den superintroverta spektrakillen som frst sker till produktionen, beskriver sig sjlv som teaterapa och liknande fr att sedan framst som en knepig enstring nr livet utanfr kapslarna tar vid.
Eller paret vars djupaste samtalsmne i programmet varit salt. Den snubben r den minst ppna och nyfikna personen jag sett.

(Det r sklart inte f mnniskor som frstr sockers inverkan p kroppen och undviker det s gott de kan. Det r inte heller f mnniskor som frstr rknings inverkan. Etc.
Det r en halmgubbe att frska marginalisera det till ngra promille.)
Citera
2025-03-27, 01:44
Medlem
mirandakerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBateman
Det r vl inte srskilt normalt att bertta fr den man dejtar att man inte finner den attraktiv och vad det r i utseendet som gr personen oattraktiv.

Med Olas definition av sunda vanor kommer han f leta lnge fr att hitta en partner som duger. Ett liv som handlar om egocentrism, att alltid flja sina egna knslor och behov och alltid behva sga vad man tnker ven om det srar fungerar illa i en parrelation.

Nej d! Ola behver bara g tills SATS p Odenplan. Dr kryllar de av kvinnliga veganska ortorexiker som verken rker, dricker alkohol, gluten, mjlkprotein, socker, transfetter eller ngot som riskerar att smaka gott.
Citera
2025-03-27, 05:56
Medlem
Vilken tid slpps nya avsnitten? De ska komma ut idag, men gr inte att se n...
Citera
2025-03-27, 07:07
Medlem
Herre gud vilket pinsamt program. Totalt omaka ptvingade par. Lttare att hitta snyggt folk p krogen!
Citera
2025-03-27, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thousandwindows
Vilken tid slpps nya avsnitten? De ska komma ut idag, men gr inte att se n...

Undrar ocks. Kndes fult att inte ens skriva ut vilken tid de slpps..
Citera
2025-03-27, 08:24
Medlem
Ser inga trar p Nathalie nr hon sger att hon grter. En klassiker fr vissa att torka trar som bokstavligen inte existerar p ansiktet men det kanske r klippt s.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in