2025-03-23, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Den "psykiska misshandeln" ligger inte i att han delar sin syn på tex coca cola utan att han gör sina egna tillkortakommanden (blir otrygg av att hon dricker cola) till hennes ansvar och problem istället för att ta tag i varför han blir så triggad när hans egna rigida riktlinjer inte följs. Är man trygg och "har sett sanningen" (även om sig själv) letar man inte efter problemens lösning utåt utan inåt.

Precis, och hans tolkning och rigida riktlinjer har tagit över rollen som hans egen snuttefilt (efter vad det nu var tidigare).

Håller inte med om Ola, han är snarare en skör nyfrälst som längtar efter att följa någon. Såg i dynamiken med Bea att det är hon som talar, och han som lyssnar. Det är hon som skulle kunna få honom att göra vadsomhelst.

Det var någon i tråden som spekulerade om det. I så fall ett flera år gammalt avsnitt, men den personen skulle ha barn. Har Ola det?

Jag lyssnade på avsnittet ”Nina träffar en kärlekshealer” som en på TikTok påstod handlade om Ola. Det släpptes förra året och ”Nina” som berättade historien är 43 och kärlekshealern var flera år yngre än henne. Så det går inte ihop med åldern. Hur lite jag än må gilla Ola känns det som projicering.
Citera
2025-03-23, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
Blev chockad när jag hörde Olas ålder, måste ju vara en lögn. Inte en chans att han är under 50 år. Rynkorna, botoxleendet… och då har vi inte ens pratat om den uppenbara narcissismen.
Hur gammal är han ?
Citera
2025-03-23, 19:51
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Hur gammal är han ?
42.
Citera
2025-03-23, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
42.
Inte en chans. Minst tio år äldre
Citera
2025-03-23, 20:06
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Inte en chans. Minst tio år äldre
Eller hur!! Han kan omöjligt vara under 50. Hur kan man fejka åldern?
Citera
2025-03-23, 20:31
Medlem
Någon som har koll på Olas företag Zero-Living AB? Bara namnet känns lika mycket som ett skämt med tanke på hans snäva livsstil.
Citera
2025-03-23, 21:56
Medlem
Vad är det för jävla nötter som castat i år och varför är Jessica med så extremt lite. Varför ens ha en programledare då?
Citera
2025-03-23, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillaemo
Jag lyssnade på avsnittet ”Nina träffar en kärlekshealer” som en på TikTok påstod handlade om Ola. Det släpptes förra året och ”Nina” som berättade historien är 43 och kärlekshealern var flera år yngre än henne. Så det går inte ihop med åldern. Hur lite jag än må gilla Ola känns det som projicering.

Nej, det låter inte som Ola. Han hade väl ganska nyss hoppat av sitt jobb ett tag för att finna sig själv barfota på en gräsplätt.
Jag tror inte heller att Ola är psykopat, bara totalt egocentrisk och fruktansvärt omogen. Och en fd tung missbrukare. Men det är vad jag tror. Inte är man rädd för coca cola annars.

Jag tror däremot att han sökt rådgivning hos Bea och fastnat totalt i hennes psykotiska tantraflumvärld där man kan utnyttja människor samtidigt som man tjänar pengar och får utlopp för sin sadism.
Citera
2025-03-23, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snapscan123
Bea säger att hon gått 12 stegsprogrammet 5 gånger...
Kan det varit där de blev vänner?

Eller så var det i TNT de träffades? Kolla in det här: https://www.svtplay.se/video/jABaxEX/holy-fuck/
Citera
2025-03-23, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trash-Panda84
Grejen är den att Nathalies syster och mamma bor i Borås. Alltså 40 minuter från Gbg. Dom verkar inte vilja ha hem henne till västkusten. Haha.
Är det sant? Då blir det ju ännu konstigare! Jag trodde de bodde typ i Stockholm!
Citera
2025-03-23, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
Eller hur!! Han kan omöjligt vara under 50. Hur kan man fejka åldern?

Han ”tror inte på solkräm”… men hänger nog mycket i solen. Kan tänka mig ser det är därför han ser ut som han gör.
Citera
2025-03-23, 22:46
Medlem
Jag vill veta mer om Ola. Inget som vet något om honom sen tidigare? Ingen som gått i skolan eller jobbat med honom? Har han varit missbrukare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in