Flashback bygger pepparkakshus!
2024-02-03, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Jag får inte lika obehagliga vibbar av honom som vissa andra får. Tror att han skulle bete sig bättre med en tjej som inte ger honom kalla handen, bara han taggar ner på alla komplimanger som gör honom jobbig. Förresten var han vass i köket, något både Catja och jag tycker är lite hett.

Vet inte om någon postat det än. Här är någon som åker hem till deltagarna så man får lära känna dem mer, en show på youtube. https://www.instagram.com/p/C2z7jtnth0N/

Lisa Borg, hemma hos Rasmus och Krissy. Krissy har tack och lov ändrat sitt namn. Här är youtubelänken:
https://www.youtube.com/watch?v=wI5IUSKj4Sk
Citera
2024-02-03, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara

På Amandas berättelse låter det mer som att hon var desperat att snabbt bli gravid efter giftermålet och såg till att de slarvade med preventivmedel när hon visste att hon hade ägglossning (hon körde den den där appen). Hon sa att Sergio inte verkade fatta eller hänga med. Amanda däremot hade gjort excellark över sina framtida graviditeter.

Länk till Vad fan hände podden: https://www.podplay.com/sv-se/podcasts/vad-fan-hande-1088675
Ser man på, jag lyssnade inte jättenoga på podden så jag missade att det var hon som ville bli gravid direkt. Och vem gör ett excel ark över framtida graviditeter? Vilken märklig kvinna hon är all around.

Jag har på känn att den enda anledningen till att hon föll för honom var att han är katolik och från Colombia, det var något hon kände sig hemma i.
Senast redigerad av Liljor 2024-02-03 kl. 20:55.
Citera
2024-02-03, 21:00
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Amanda berättar ju i podden att mamman till barnet kontaktat Sergio flera gånger om barnet, men Amanda säger att ”Sergio inte fattat”. Han har nog försökt skjuta undan problemet, tills han fick kallelse om faderskapsutredning. Detta lyckades han också dra ut på så att det tog flera månader extra. Det låter ju inte som om Segio tänkt vara någon närvarande aktiv far.

Om man är desperat att bli ensamstående mamma, så väljer man nog bort kvinnohatande kortbenta småfeta narcissister som donator.

Det fetade - med ytterst dålig ekonomi dessutom!

Vad då "inte fattat"? Är Amandas hjärntvätt ett resultat av att ha växt upp i någon frikyrklig sektmiljö? Har inte den blekaste aning om hur en välutbildad och kompetent människa som Amanda ändå verkar vara kan låta sig förledas av någon som Sergio. Det där ljudklippet som spelas upp i podden där Amanda försöker konfrontera Sergio med en lögn får det att krypa i skinnet. Han låter ännu mer obehaglig och manipulativ när man bara har rösten att gå på. Och det föll hon för?

Och ändå ser hon så insiktsfullt på andras relationer? Hon ser till exempel igenom att det finns en risk för att Rasmus kommer behöva bära på Krisse-Ly även om hon säger det på ett fint sätt. Ser hon inte vad hon kommer behöva bära i framtiden alls?
Citera
2024-02-03, 21:06
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ser man på, jag lyssnade inte jättenoga på podden så jag missade att det var hon som ville bli gravid direkt. Och vem gör ett excel ark över framtida graviditeter? Vilken märklig kvinna hon är all around.

Jag har på känn att den enda anledningen till att hon föll för honom var att han är katolik och från Colombia, det var något hon kände sig hemma i.

Jag har funderat i samma banor.

Sergio var nog en av de få därinne som var oärlig nog att låtsas vara praktiserande kristen. Hon borde istället gått efter någon som delar hennes grundläggande kristna värderingar så hade hon hittat bättre man.

Oskar och Amanda hade varit ett jättefint par (tänk de excelarken!). Fick inte intrycket att Meira uppskattar hans egenheter alls.
Citera
2024-02-03, 21:08
Medlem
Citat:

Ja, Sergio tyckte de kunde vänta 2-3 år på barn. Men hon såg till att de fuskade med skydd vid hennes ägglossning, hon hade varit hos barnmorskan och diskuterat hur lång tid det tar att bli gravid, och testat sin äggtillgång. Helt inställd på barn så snabbt som möjligt, istället för att lära känna Sergio utanför kamerorna och se om de funkade ihop. Särskilt som han nyss blivit pappa redan och behövde få ställa om sig till det.

Hon pratade också om hur hon redan i poddarna gjort en spotifylista till bröllopet. Hon var verkligen redo bara hon hittade någon som var kristen. Hon lät otroligt fixerad vid att bli gift och få barn i podden. Hon pratade om ringarna, hur hon efteråt fått den ring hon ville ha och planerade även en push-ring när barnet fötts. Hon har säkert ett exelark för ringar också. Det är nåt som är fel med henne.

(Hon sa att hon bara varit med latinamerikanska män och afrikaner, så när Sergio dök upp som katolik och från Colombia, var det nog klart för henne).

Jag skulle inte bli förvånad om hon är högfungerande autistisk. Specialintresset är ju att organisera prylar hemma. Ändå ser det ut som skit i köket och lägenheten.
Citera
2024-02-03, 21:18
Medlem
Citat:
Amanda berättar ju i podden att mamman till barnet kontaktat Sergio flera gånger om barnet, men Amanda säger att ”Sergio inte fattat”. Han har nog försökt skjuta undan problemet, tills han fick kallelse om faderskapsutredning. Detta lyckades han också dra ut på så att det tog flera månader extra. Det låter ju inte som om Segio tänkt vara någon närvarande aktiv far.

Om man är desperat att bli ensamstående mamma, så väljer man nog bort kvinnohatande kortbenta småfeta narcissister som donator.

På Amandas berättelse låter det mer som att hon var desperat att snabbt bli gravid efter giftermålet och såg till att de slarvade med preventivmedel när hon visste att hon hade ägglossning (hon körde den den där appen). Hon sa att Sergio inte verkade fatta eller hänga med. Amanda däremot hade gjort excellark över sina framtida graviditeter.

Länk till Vad fan hände podden: https://www.podplay.com/sv-se/podcasts/vad-fan-hande-1088675

Exakt! I den podden framkom det tydligt att Sergio visste. Inte ens med olika språk i kommunikationen så kan man inte missa att man ska bli pappa om ens ligg hör av sig om att denne är gravid. På Reunion avsnittet ljög han ju också då iom att han sa att han inte visste någonting innan han fick ett papper hem. Hur skulle det gått till liksom.. ”jag är gravid med ditt barn” ”va nej de kan inte stämma” jag är i vecka 20, det var under tiden vi hade sex utan kondom” ”de minns jag inte”
Citera
2024-02-03, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Jag har funderat i samma banor.

Sergio var nog en av de få därinne som var oärlig nog att låtsas vara praktiserande kristen. Hon borde istället gått efter någon som delar hennes grundläggande kristna värderingar så hade hon hittat bättre man.

Oskar och Amanda hade varit ett jättefint par (tänk de excelarken!). Fick inte intrycket att Meira uppskattar hans egenheter alls.

Ja, Oskar hade varit perfekt för Amanda! Då hade hon fått en trygg framtid och en ordentlig - och snygg - man till de barn hon vill ha.
Jag håller med varenda ord du säger, hon hade verkligen kunnat hitta någon med sunda kristna värderingar därinne. Sergio lever ju inte alls efter några som helst kristna ideal.
Jag tycker också att Netflix har ett ansvar att solla bort såna här som blivit åtalade för misshandel, som erkänt att han i aggressivitet hällt coca cola på brottsoffret. De kunde väl också göra nåt personlighetstest för att få bort de värsta kluster B personligheterna.

Jag tror att Amanda dragits till såna här dysfunktionella förhållanden tidigare, det är det hon föll för hos Sergio. Hon hör till dem som går igång på dopaminkickarna, nu fick hon dessutom ring på fingret och kunde fixa till en graviditet på en gång. Jackpott för henne!
Citera
2024-02-03, 22:20
Medlem
Amanda säger ju t.o.m. i podden att Sergio har sagt att han inte förstod att det här med barnet var på riktigt för annars hade han inte varit med i programmet. Alltså har ju mamman hört av sig tidigt och informerat honom och detta innan programmet spelades in.
Citera
2024-02-03, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Call-me-Karen
Amanda säger ju t.o.m. i podden att Sergio har sagt att han inte förstod att det här med barnet var på riktigt för annars hade han inte varit med i programmet. Alltså har ju mamman hört av sig tidigt och informerat honom och detta innan programmet spelades in.

Ja, precis. Sergio ljuger i vanlig ordning och Amanda försvarar honom.
Citera
2024-02-04, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Nej, det är helt orimligt på alla sätt. Om det Sergio säger är sant, är mamman till hans första barn en kvinna som han hade en flyktig sexrelation med – och som uppenbarligen var väldigt sugen på att bli ensamstående mamma.

Därför utnyttjade hon Sergio, dels som avelshingst, dels för att tvinga honom att under 18 års tid bli en vandrande bankomat för att finansiera hennes egoistiska längtan efter att få barn.

Låt henne få vara just ensamstående mamma!

Varför kontaktade hon inte Sergio en enda gång mellan samlaget och att det damp ner ett brev om faderskapstest på hallgolvet i Sergios illaluktande lägenhet?

Ska vi verkligen ha en lag som tillåter kvinnor att agera som hon gjorde? Nej. Det är alldeles för vanligt att kvinnor utnyttjar lagen på detta skeva sätt.

Kvinnan har hittills inte gett sin version, men allt som sipprar fram tyder på att Sergio är en lögnare. Men du väljer att skriva en uppsats till hans försvar? Är du lika lättlurad som Amanda?

Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Det finns en massa ofödda mänskliga varelser, vars liv gravida kvinnor, med lagens goda vilja, tillåts släcka – apropå att "bara tänka på på sig själva", som du uttryckte det här ovan.

Jag trodde du förespråkade aborter. Som sagt, om man aldrig föder något barn finns det ju inget barn att ta hänsyn till. Då får man vara hur självisk man vill.
Citera
2024-02-04, 00:13
Medlem
Tiktok har ju rekommenderats om man vill följa Love is blind. Hittade detta skvaller om Sergio, från någon som har kontakt med Sergios syster. Sergio Rincon vill inte veta något om sitt barn, vill inte ha konakt med barnet och vill inte betala underhåll. Vilken mansbäbis han är, det kräket. Ja, underhåll slipper han ju inte undan.

Citat:

” Well apparently he doesn’t want to know anything about his child in Sweden, he is not paying child support nor does want to have contact with him

Tiktokvideon (kommentaren finns i kommentatarsfältet). Kimis skriver också.
https://www.tiktok.com/@positivelyuncensored/video/7329233612832886058
Senast redigerad av AnnaChiara 2024-02-04 kl. 00:24.
Citera
2024-02-04, 01:49
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Lisa Borg, hemma hos Rasmus och Krissy. Krissy har tack och lov ändrat sitt namn. Här är youtubelänken:
https://www.youtube.com/watch?v=wI5IUSKj4Sk
Har hon gjort någon mer hemma hos LiB deltagare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in