Flashback bygger pepparkakshus!
2025-03-16, 08:37
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Vilka tråkmånsar. Karin är den enda av tjejerna jag gillar. Milly är ett riktigt störmoment. Alicia ok men resten av tjejerna trista/jobbiga som Nathalie och Karolina.

Vid första anblicken gillade jag värmlänningen Wiktor (?). De andra killarna är oattraktiva. Oscar är ganska ful och en trist personlighet. Jacob jobbig. Ola - näää.
Citera
2025-03-16, 09:07
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Alicia är väldigt snygg men ser hon inte mycket äldre ut? Hon är 31 men om jag såg henne ute hade jag lätt gissat på runt 45.

Hon är söt från axlarna och upp. När man däremot ser henne i helfigur så rasar allt.
I ett klipp när de filmar henne och Oscar gåendes i Grekland så är hon så ihoptryckt att det är på vippen till att likna en dvärg.
Hon är väl inte så kort att hon räknas som det förstås och hon har ett normalt ansikte till skillnad från dvärgar men kroppen är ju gravt felkonstruerad.

Har inga anklar heller, vaderna går rakt ned i skorna.
Citera
2025-03-16, 10:25
Medlem
Någon som vet vad hotellet heter som de bor på i Grekland ?
Citera
2025-03-16, 10:32
Medlem
Håller med om att det känns rätt stelt mellan Nathalie och Wiktor men tror också att produktionen klipper ihop det så att det ska se mer stelt ut än det är
Citera
2025-03-16, 11:37
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Der är uppenbart att Karolina har varit runt och dansat samba, sett killar kolla på hennes nästan nakna kropp, blivit uppraggad och haft sex med dem, sen dumpad, eftersom killarna bara sett hennes som ett sexobjekt.

Hon är 38 år och vill ha barn. Hon har liksom inte tid att vara såhär kräsen som hon är. Hon tror att en 10a kommer vilja ha henne.
Citera
2025-03-16, 11:41
Medlem
IdunLos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja verkligen. Han var ju så noga med att inte följa givna mönster, sociala koder och av samhället konstruerade ”måsten” och hade därför tagit sabbatsår från hamsterhjulet.
Men när det kom till kritan så klarade han inte av en tjej med kortklippt frisyr för tjejer SKA ha långt tjockt hår
Ja, han kände sig ju så ”guidad av universum” som han sa först men allt det där snacket är enbart ytligt. Om man verkligen har gjort en inre resa så har man inget behov av att berätta det för alla.

Som jag skrev ovan så ska man se upp med människor som tjatar om hur upplysta och goda de är. Det finns alltid ett motiv bakom.
Citera
2025-03-16, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsanhoppsanhej
Håller med om att det känns rätt stelt mellan Nathalie och Wiktor men tror också att produktionen klipper ihop det så att det ska se mer stelt ut än det är

Ja självklart tar dom med det som är mest cringe. Men dom behöver visa varför dom gör slut sen och att det är stelt är troligtvis anledningen. Det känns som att produktionen är med och guidar dom vidare, är med och påverkar deltagarnas beslutsfattande bakom kulisserna.
Senast redigerad av SvampIhuvudet 2025-03-16 kl. 11:49.
Citera
2025-03-16, 12:29
Medlem
Kulpis avatar
My five cents below.

Ola & Milly
Jag har svårt att få grepp om Ola. Å ena sidan gillar jag att han kan balansera sin spirituella sida med att vara mer pragmatisk, men han verkar också ha fel anledningar till att ha blivit mer spirituell av sig. Det känns helt enkelt som han gjort det mer för show än en autentisk vilja att faktiskt bli mer spirituell.

Det jag kan uppskatta med honom är att han faktiskt vågar säga rakt ut till Milly att han inte är attraherad av en person som har kort hår. Jämför detta med hur Lucas slöt sig som en mussla förra säsongen och vägrade vara ärlig med Emilia om att han inte kände en sexuell attraktion till henne. Enligt mig skadade det Emilia extremt mycket mer än att faktiskt få ärligheten serverad på ett silverfat à la Ola. Han kunde dock ha skött det lite mer diplomatiskt än vad han gjorde, det får man lov att säga.

Milly är en sund person med sunda värderingar som har fötterna på jorden. Visst, en majoritet skulle inte falla för hennes utseende, men alla har sina typer. Hon behöver hitta någon som är autentisk, har god självinsikt och attraheras av personer med kort hår. Det kommer aldrig hålla med Ola.

Oscar & Alicia
Alicia är ju genomhärlig, vacker och en riktigt soft person. Synd att Oscar inte kan bekräfta henne eftersom hon verkligen förtjänar det. Jag läste någon tidigare kommentar om att Oscar påminner om en incel. Jag kan förstå vart kommentaren kom ifrån och jag tror absolut att Oscar kan ha haft lite incel-drag i yngre dagar, men så som han ändå skämtade och öppnade upp sig själv i kapslarna visar att han har såväl djup, humor som självinsikt - egenskaper som incels vanligtvis saknar. Jag tror mer att han är autistisk och har svårt att öppna upp sig utan att ha skyddet av en vägg mellan sig och sin dejt. Om Oscar vågar vara sig själv mer (som han var i kapslarna) tror jag ändå att det skulle kunna fungera, men det är ett stort om med i spelet här.

Niklas & Karin
Genuint kära i varandra och kommer definitivt att hålla till giftermålet. Det enda jag skulle oroa mig för här är huruvida det kommer hålla i längden. Jag tror att de båda svävar på moln just nu, men när den gråa vardagen kommer in i bilden och de vanliga vardagsproblemen dyker upp skulle det kunna skapa lite bristningar i relationen. Jag är dock förhållandevis övertygad om att det kommer hålla i längden också eftersom det verkar röra sig om två personer med hjärtat på rätt ställe.

Jakob & Karolina
Tycker faktiskt lite synd om Jakob. Dels får han alldeles för mycket kritik här och dels ser han genuint kär ut. Sure, han verkar ha lite narcissistiska drag, men om man jämför med vår favorit Sergio från förra säsongen är han långt ifrån att vara en lika stor röd flagga som honom. Jakob verkar hittills vara social, snäll och ärlig. Karolina å andra sidan kommer ha svårt för att komma över det faktum att hon inte är sexuellt attraherad av honom, åtminstone här och nu. Det är dock skönt att se att hon inte avfärdar honom helt à la Catja vs. Christofer från förra säsongen. Jag tror dessutom det finns hopp om att denna relation skulle kunna fungera eftersom Jakob är bra på att känna av Karolina, fungerar socialt, får henne att skratta regelbundet och förstår när han inte ska vara lika på för att ge henne andrum.

Nathalie & Wictor
Förlåt, men Nathalie verkar ha en sinnessjukt tråkig personlighet. Och det är så klart fine om man matchar med någon som kan hantera en sådan sida, men inte nu och inte i tv-format. Visst är hon snäll och vacker, men det verkar knappt finns någon gnista mellan henne & Wictor. Det gör så ont att se deras dejter och allmänna häng för att det ser så stelt ut. Vrider mig i soffan varje gång. Det faktum att Nathalie lagt upp kontaktinfo till henne på Instagram leder mig också till att tro att hon inte ställt upp i programmet av helt genuina anledningar. För övrigt kan man nästan ta på tråkigheten genom att scrolla igenom hennes flöde på Instagram (för mycket yta och för lite genuinitet). Visst, Wictor är ingen energisprutande kanon heller, men han verkar ändå ha lite mer go och äventyr i sig än Nathalie. Det här tror jag inte håller, varken kort- eller långsiktig.
Citera
2025-03-16, 12:53
Medlem
Viralas avatar
Wiktor (Viktor)Global investeringscontroller

- svengelska och på riktigt?

Dötrist!
Citera
2025-03-16, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twinskin
Svårt för en del att förstå hur Tv-serier och tv-program såsom "Love is Blind" kan vara intressanta för en merpart av svenskarna trots att dessa torde veta att det är just inget annat än film, dvs fiction.
När svenskar, allmänt folk, uppenbarligen inte söker högre sanningar och intressen än TV och film så förstår man mer om med vem man har med att göra.

Om man är ute efter högre sanningar är det ett ganska bra program för att lära sig undvika de fejka i verkliga livet.
Citera
2025-03-16, 13:26
Medlem
timpanis avatar
Till skillnad från Jakob och fjanteriet bakom hans jobbtitel (läs mer här) – har Wictor verkligen något att komma med när det gäller utbildning och jobb.

Wictor har både en masterexamen i företagsekonomi och en högskoleingenjörsexamen i industriell ekonomi. Han jobbar på Volvo med finansiell analys och global investment management.
Senast redigerad av timpani 2025-03-16 kl. 13:30.
Citera
2025-03-16, 13:34
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twinskin
Svårt för en del att förstå hur Tv-serier och tv-program såsom "Love is Blind" kan vara intressanta för en merpart av svenskarna trots att dessa torde veta att det är just inget annat än film, dvs fiction.
När svenskar, allmänt folk, uppenbarligen inte söker högre sanningar och intressen än TV och film så förstår man mer om med vem man har med att göra.
Jag förstår inte varför du går in i en tråd om ett visst tv-program bara för att skriva att de som är roade av programmet är dumma i huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in