2025-03-26, 19:04
Medlem
Oj, nu roar sig Netflixproduktionen p Olas bekostnad.
De fr frgan p instagram var de hittat Ola.
Netflix svarar: Under en sten.

Artikel frn Hnt: https://www.hant.se/noje/netflix-han...varet/10747417
Citera
2025-03-26, 19:15
Medlem
Allts nu r jag ju lite efter men jobbar p. Men blir inte klok p Meira. Tror hon att hon r en blattebrud eller?? Beter sig absolut inte som det. Har ju en rysk babushka morsa ochs.

Str mig som fan p Oscar frresten. Jkla tnt. Och den finska bruden Emilia ser ju verkligen ut som ett trsktroll. Men verkar tror hon r nn slags gudinna.
Citera
2025-03-26, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Allts nu r jag ju lite efter men jobbar p. Men blir inte klok p Meira. Tror hon att hon r en blattebrud eller?? Beter sig absolut inte som det. Har ju en rysk babushka morsa ochs.

Str mig som fan p Oscar frresten. Jkla tnt. Och den finska bruden Emilia ser ju verkligen ut som ett trsktroll. Men verkar tror hon r nn slags gudinna.

Du tittar p fel ssong.
Citera
2025-03-26, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Ja, de fr bertta hur de ser ut. Jakob berttade fr Karolina att han var frn Sri lanka, tjejen vars krlekshistoria inte kom med berttade fr sin kille att hon var tatuerare och sjlv ordentligt gaddad p kroppen.

Ok. Varfr gr inte alla det i s fall? Vad r grejen med att "love is blind" om den inte r det?
P valfri dejtingapp r det det frsta man visar p bild eller svarar p? Har programmet existensberttigande om man kan frhra varandra om kroppsliga attribut?
Citera
2025-03-26, 20:16
Medlem
Qwelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Aldrig sett skiten men har rkat hra och sett om den hr Ola i diverse poddar och media senaste dagarna. Fascinerande nd hur jvla otilltet det r fr mn att ha preferenser och framfrallt att uttrycka dem. Han skambelggs till hger och vnster nu fr att han har mage att ogilla kvinnor med kort hr och ohlsosamma kostvanor. Usch vilket svin!

Jag skulle vilja se en kvinna som agerar p motsvarande stt f samma bemtande. Not gonna happen.

Det mrks att du inte har sett skiten nr du uttrycker dig som du gr. Fr usch vad hemskt det r att en snubbe fr skit fr att bara ha lite preferenser 🤭

Hans kvinnliga kompis har ftt nstan lika mycket skit. S, tips, se skiten innan du uttalar dig!
Citera
2025-03-26, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Ok. Varfr gr inte alla det i s fall? Vad r grejen med att "love is blind" om den inte r det?
P valfri dejtingapp r det det frsta man visar p bild eller svarar p? Har programmet existensberttigande om man kan frhra varandra om kroppsliga attribut?

Ja en sn dealbreaker som kort hr borde ju Ola ha stmt av innan han friade. S hr skriver de i artikeln i Hnt:
Netflix avrder frn att bertta hur man ser ut. Men faktum r att man fr bertta vad man har fr hudfrg, hur lng man r, hur lngt hr man har etc.

Hur mycket fr man sga om sitt utseende?

Allts de sa ju till oss att vi fick prata om exakt vad vi ville. S vi fick egentligen prata om utseende, men de liksom avrdde oss frn att gra det. Men jag sa att jag hade mycket tatueringar i och med att jag sa att jag jobbar som tatuerare. Det blev en sjlvklar fljdfrga efter att jag sa vad jag jobbade med, berttar Tindra fr Hnt.

Artikel i Hnt: https://www.hant.se/noje/sant-och-fa...-helt/10734031

Produktionen visar ju inte allt fr oss tittare heller, och just reglerna har de inte heller klargjort fr oss. I amerikanska versionen psts det att de fr bta 50 000 om de avbryter fre vigseln. Det verkar ju inte stmma fr de svenska Love is blind.
Citera
2025-03-26, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwelia
Det mrks att du inte har sett skiten nr du uttrycker dig som du gr. Fr usch vad hemskt det r att en snubbe fr skit fr att bara ha lite preferenser 🤭

Hans kvinnliga kompis har ftt nstan lika mycket skit. S, tips, se skiten innan du uttalar dig!

Har sett det nu. Str fast vid min sikt.
Citera
2025-03-26, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Ja en sn dealbreaker som kort hr borde ju Ola ha stmt av innan han friade. S hr skriver de i artikeln i Hnt:
Netflix avrder frn att bertta hur man ser ut. Men faktum r att man fr bertta vad man har fr hudfrg, hur lng man r, hur lngt hr man har etc.

Hur mycket fr man sga om sitt utseende?

Allts de sa ju till oss att vi fick prata om exakt vad vi ville. S vi fick egentligen prata om utseende, men de liksom avrdde oss frn att gra det. Men jag sa att jag hade mycket tatueringar i och med att jag sa att jag jobbar som tatuerare. Det blev en sjlvklar fljdfrga efter att jag sa vad jag jobbade med, berttar Tindra fr Hnt.

Artikel i Hnt: https://www.hant.se/noje/sant-och-fa...-helt/10734031

Produktionen visar ju inte allt fr oss tittare heller, och just reglerna har de inte heller klargjort fr oss. I amerikanska versionen psts det att de fr bta 50 000 om de avbryter fre vigseln. Det verkar ju inte stmma fr de svenska Love is blind.

Jag frstr varken ut eller in.
Vad r "faktum"? r det hur "Hnt" tolkat saker och ting utan att lnka? Eller r det vad geniet "Tindra" pstr?

S pongen r att Ola skulle ha frgat om hrlngd redan i kapseln?
Skulle alla ha frgat allt om respektives utseende och preferenser d?
"Tjena. Om du r mrkhrig, ngot annat n 165 cm, religis, ateist, dricker vodka med red bull, har en tatuering p ryggen, gillar oliver, har husdjur etc. kan du dra t helvete."
Citera
2025-03-26, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Har sett det nu. Str fast vid min sikt.

Ouch. Vik dig fr hrskarteknikerna eller d.
Citera
2025-03-26, 21:04
Medlem
Citat:
Vem tycker du ska stlla upp?
Varfr blev han utvald?
r de fem minuter de visas klippta enligt karaktr och flde eller fr att, som du uttrycker det, gra bra TV?
Eller blir det mindre och mindre intressant ju fler saker som uppdagas?

r du en av dom som vinglade in p Olas Instagram och skrek ut ditt hat ver att han var dubbelmoralisk som hade choklad i kylen? Jvla psyko!
r du en av dom som hade svrt att svlja att han kpt chokladen till Milly? Ja, men du har ju redan hatat. Om du backar hade du fel. Gtt rtt in i Netflix flla och filterlst gapat som en aktivist och utmlat ngon som psykopat, narcissist och alla personlighetsstrningar som stod till buds nr du brlade ut ditt incelhat p sociala media?

Killen r fyrkantig. Med sin egen nykterhet i fokus rapar han upp allt han blivit itutad i "programmet". Thats it.

Det r bara spn som vill utmla alla som inte beter sig enligt deras egen mall som personlighetsstrda.
Samma mnniskor som aktivt vntar p att hitta en syndabock och hata loss. Utan att frga sig varfr.

Mnniskor som r lttsamma och nyfikna, sna som inte har alltfr snva preferenser och bestmda uppfattningar om vad man vill ha i en partner passar i sna hr program.

Sen fr du frska andas lite. Jag har inte beskt Olas IG och kommenterat dr. Jag hatar inte och har ej psttt att han har nn personlighetsstrning. Han verkar inte vara narcissist. Han verkar mer vara en man som ftt en livskris och snat in p ett flumspr dr han, likt mnga andra idag, tror att han mste satsa mer p sig sjlv, gna sig mer t sjlvkrlek, lyssna mer p sina knslor, lta de egna behoven ta mer plats osv fr att bli lycklig.
Citera
2025-03-26, 21:10
Medlem
Citat:
Jag frstr varken ut eller in.
Vad r "faktum"? r det hur "Hnt" tolkat saker och ting utan att lnka? Eller r det vad geniet "Tindra" pstr?

S pongen r att Ola skulle ha frgat om hrlngd redan i kapseln?
Skulle alla ha frgat allt om respektives utseende och preferenser d?
"Tjena. Om du r mrkhrig, ngot annat n 165 cm, religis, ateist, dricker vodka med red bull, har en tatuering p ryggen, gillar oliver, har husdjur etc. kan du dra t helvete."

Vad grinig du r. Pongen r att produktionen inte berttat fr oss tittare exakt hur reglerna r, och att de inte visar oss allt heller. I artikeln framgr tex att Ola hade kunnat frga om Millys frisyr, lika vl som han tog upp rkning somm dealbreaker. D hade han kunnat avfrda Milly redan i brjan och fokuserat p de andra tjejerna.

Jakob tog ju upp sitt tidigare drogbruk, hur han vnt sitt liv och att han r frn Sri lanka, och att han r extrem plsdjurallergiker. S tjejerna han dejtade kunde stmma av sina dealbreakers med honom. Jakob och jag hade inte funkat, jag kan tex inte tnka mig att ge upp mina djur.
Citera
2025-03-26, 21:39
Medlem
Nn mer som trodde Jakobs stora hndelse skulle vara nt vergrepp eller liknande han utsatts fr?

Frstr att saker r olika jobbiga fr olika personer men att han blivit hotad till livet i en taxi och sen brjat punda p grund av detta fick jag inte ihop. Liksom urskta men finns det mer till historien?

Han knns vldigt titta p mig och ville f partnern p kroken fr att det skulle vara lite synd om honom etc s han sen kan kontrollera, obehaglig enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in