Citat:
Ursprungligen postat av
Rookie81
Ja jag håller med i att klassningen av kratom är helt galen.
Jag drack för mycket förut, enligt mig själv, och nej andra människor i min närhet skulle inte säga att jag var alkoholist men jag tyckte själv att jag blev för full för ofta så det räckte. Jag ersatte alkohol med kratom i 6 månader vilket innebar att jag tog kratom på fredag och lördag. Bieffekterna för mig blev att jag blev uttorkad (pissade säkert 6 gånger på natten), sov i princip inte alls och kunde inte bajsa på helgerna. Uttorkningen ledde till liknande bakfyllesymptom som jag styrde bort med resorb men de övriga bieffekterna fick jag leva med och de var enkla att leva med och störde mig knappt och ingen i min närhet kände till vad jag gjorde.
Idag tog jag ett par öl och det suger verkligen. Har ingen lust att dricka. Ruset är inte detsamma som innan kratom och är mycket sämre än kratom. Jag har ingen lust att börja öla igen (vilket är bra) så jag har lite förhoppningar om javanica eller den andra. Men är det bra kan man väl räkna med att det också blir klassat snart.
Jävligt trist hur som helst...att alkohol är helt accepterat trots att det är mycket mer skadligt förbryllar mig...
Ja fy fan, har 250gram kvar nu, kommer bli trist att inte ha nått att ta på kvällskvisten efter jobbet längre för att slappna av och bli lite go o glad innan sängdags. Drack för första gången alkohol till fylla på fler år, men fy fan vad jag ogillade fylleruset. Kändes bara deppigt och skabbigt på nått sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Florman
Om ryktet börjar gå om att Javanica är ok, så lär ett gäng missbrukare skopa i sig en deciliter, hamna på sjukhus och så är cirkusen igång om att pulvret är livsfarligt.
Varför receptbeläggs inte Loperamid, det är ju också ett hälsoproblem eftersom vissa försöker knarka på det och trycker i sig en hel ask och drabbas av hjärtproblem, säkert fler som dött av det. 🤔
Haha, ja skulle inte förvåna mig med tanke på flertalet i denna tråd som uppger att de helt seriöst skopar i sig 100gram kratom om dagen...tro fan man får negativa eller rent farliga effekter då. Skulle ju vara potentiellt farligt att trycka i sig ett helt paket bryggkaffe på kvällen också, så dags att klassa koffein som dödsdrog.