2021-12-18, 01:23
Medlem
Oucho.Sparkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastreck
... Grön är mittemellan vit och röd. För mig är det både avslappnande och uppiggande.

Tycker nästan alltid som du. Måste fråga, har du nån gång provat en bra "vit"? Som varit bättre än grön.
Citera
2021-12-18, 10:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oucho.Sparks
Tycker nästan alltid som du. Måste fråga, har du nån gång provat en bra "vit"? Som varit bättre än grön.

Svårt att säga. Man ska inte bry sig så mycket om namnen på de olika färgerna. Allt handlar om hur bra batch det är. Men är du ute efter en bra vit så kan jag rekommendera White maeng da från TT
Citera
2021-12-18, 14:18
Medlem
Mrlind92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastreck
Är det första gången du testar så börja ganska lågt, ca 1-2g kanske. Sen kan du fylla på efter nån timme om du inte får effekt.

Röda sorter=sederande, smärtstillande.
Vita sorter=fokus, uppiggande
Den sista du skrev vet jag inte vad du menar, kan det va gold du menar?
Ja gold he he luren stavar av sig själv.
Asså tjejen tar det rektalt då hon tycker det smakar skit.
Men ja är fundersam om det fungerar hon säger att hon inte upplever effekt jag drack av alla sorter jag hade.
25gram ca.
Det färga på men detta är i te nåt ja skulle använda i berusning syfte.
Men man mår klart bättre . Mår skit i vardagen
Citera
2021-12-18, 14:32
Medlem
Mrlind92s avatar
Hm beställde från Sweden nånting inte att rekommendera men ja har inget att gemföra med
Citera
2021-12-18, 15:02
Medlem
Citat:
Hur gick det då?
Jodå, det gick väl ganska bra. Började med en tesked, väntade en timme, tog en tesked till, väntade en timme och tog en halv tesked till. Behagligt rus som påminde mycket om ett kodein eller tramadolrus. Smaken var väl inte toppen men inte särskilt farligt heller. Bara jag som tycker det på något sätt smakar lite nyponsoppa?
Citera
2021-12-18, 15:56
Medlem
Hur är det att dricka alkohol på kvällen om jag tagit Kratom på förmiddagen? Dåligt idé eller ingen fara? 🤔
Citera
2021-12-18, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rfvasd
Hur är det att dricka alkohol på kvällen om jag tagit Kratom på förmiddagen? Dåligt idé eller ingen fara? 🤔

Otroligt trevlig kombo. När jag drack kratom brukade jag låta 150gram plus lite gurkmeja och svartpeppar, stå och dra i 1liter hembränt i några veckor, silade sen genom en T-shirt och voila, kratom shots.
Ibland drack jag 2-3 gram med ett sexpack folköl. Blir väldigt mycket bättre än utan alkohol till.
Citera
2021-12-18, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrlind92
Men ja är fundersam om det fungerar hon säger att hon inte upplever effekt jag drack av alla sorter jag hade.
25gram ca.
Hur fan tar hon kratom rektalt? Löser hon det i en pump med vatten och sprutar in? Det måste vara sjuka mängder vätska som måste in i rövhålet!

Jag skulle rekommendera att hon blandar ut det i kaffe alternativt så köper ni super premium potent kratom och lägger i 00-kapslar
Citera
2021-12-18, 19:35
Medlem
auToExeCs avatar
Har använt kratom från SS i några år och väldigt regelbundet. Tar 2 gången om dagen och ca 4g per gång.
Men för ganska så exakt 1 år sen fick jag krampanfall och åkte in på sjukhuset. Vi gick igenom allt om det var EP-anfall och kunde inte hitta något fel alls. Gick igenom skikt-röntgen och inte sova på 24h för att sen göra ett neurologisk test. Visar att jag har inga fel alls som dom kan hitta.

Fick då höra om att kratom kan skapa kramper men ignorera det och fick sen ett anfall till 1 vecka senare och sen 2 veckor efter det. Sen upphörde det och minns inte att jag tog mindre. Sen nu för 1 vecka sen fick jag ett anfall igen (ca 10 månader senare). Så får nog fundera på att sluta eller om där finns någon forskning eller vetenskapligt på att kratom göra så här vid höga doser eller även vid mindre.

Men informationen om det här är i princip obefintlig vad jag kan se.
Citera
2021-12-18, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av auToExeC
Har använt kratom från SS i några år och väldigt regelbundet. Tar 2 gången om dagen och ca 4g per gång.
Men för ganska så exakt 1 år sen fick jag krampanfall och åkte in på sjukhuset. Vi gick igenom allt om det var EP-anfall och kunde inte hitta något fel alls. Gick igenom skikt-röntgen och inte sova på 24h för att sen göra ett neurologisk test. Visar att jag har inga fel alls som dom kan hitta.

Fick då höra om att kratom kan skapa kramper men ignorera det och fick sen ett anfall till 1 vecka senare och sen 2 veckor efter det. Sen upphörde det och minns inte att jag tog mindre. Sen nu för 1 vecka sen fick jag ett anfall igen (ca 10 månader senare). Så får nog fundera på att sluta eller om där finns någon forskning eller vetenskapligt på att kratom göra så här vid höga doser eller även vid mindre.

Men informationen om det här är i princip obefintlig vad jag kan se.

Intressant. Det är ganska vanligt att folk får krampanfall av tramadol på grund av att det hämmar återupptaget av seratonin.

Enligt https://en.wikipedia.org/wiki/Mitragynine så har mitragyninet en liknande effekt, dock inte alls lika utredd.

Tar du SSRI, SNRI eller någon MAOI?
Citera
2021-12-18, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrlind92
25gram ca.

VA? Tar kratom rektalt? WTF!

Hur fan går det till?
Tror det är bland de skevaste kratom-relaterade jag hittills hört 🤣
Citera
2021-12-18, 22:04
Medlem
Citat:

Vet inte men tycker själv att ta vit och röd funkar bra mycket bättre än gröna?

Har både vit, röd och grön och testat alla möjliga kombos
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in