2025-01-28, 17:45
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CptKirk
2 och en halv tesked röd kratom en gång per dag på kvällen (först 1/halv efter en 1tim sista teskeden)
för mig en avslappande och skön känsla i kroppen, kommer saknar det som fan! det enda man har att se framemot sen är helgerna där man kan dricka öl....skit också.
vardagen åter grå och trist.

Jag beställde en röd kratom strain eller vad man nu ska kalla olika sorter för. Och röd Kratom påstås ge mer lugnande och sederande effekter. Men det jag fick var inte röd utan något som heter Super Green. Vilket enligt sidor som Psychonautwiki och liknande ska vara som en 50/50% blandning av röd och grön Kratom. Men då det var ganska många år sedan jag använde Kratom tidigare så vet jag inte riktigt hur denna skall upplevas eller om jag ens har provat någon sorts grön Kratom innan.

Har även förut under förmiddagen använt 10mg Diazepam samt 30mg Oxazepam. Och tänkte väl ta 25 - 37,5mg Baklofen lite senare ikväll för mer muskelavslappning.
Känner mig ändå ganska avslappnad samt lite lätt seg av Kratomet så det lär inte bli så överdrivet med Benso.

För mig håller effekten av detta Kratomet i sig typ 2 - 3 timmar så kanske ändå blir 1 - 1,5 skopa till lite senare innan det är helt slut.

Kan också tillägga att jag inte dricker alkohol längre och har inte gjort det på rätt många år nu. Delvis för att jag inte gillar "ruset" samt pga olika läkemedel jag äter som inte passar så bra med alkohol.

/Mvh
Senast redigerad av SvarifaxxALaUe 2025-01-28 kl. 18:04.
Citera
2025-01-28, 17:53
Medlem
RompeTodos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en_liten_ren
För ett tag sedan hände det mig att det stod som registrerat ända tills jag fick det. Alltså problemet verkade ligga i att appen inte uppdaterades, men paketet kom ändå.

Ja, jag tror inte de gjort en 'klassisk exit' isåfall mer att farbror blå nyttjar lagen om att de får hålla paket som 'snart ska klassas *, men mest troligt är väl högt ordertryck och tumult.
Citera
2025-01-28, 18:26
Medlem
ruttenfimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sofflan
Jag är gammal opiat torsk, och varit på massa annat. Kratom AT är värre än den jag hade på tex H, C, benzo, eller alla tillsammans.

Verkar vara sjukt individuella det där. Men att påstå att socker är mer beroendeframkallande än kratom är bara ren och skär idioti.

Bror vad fan snackar du om? Jag tände av benzo, sub. Jag låg halvt för döden trodde jag, låg där i häktescellen o de kollade till mig medan jag sov för jag var så dålig och hade 130 puls när jag sov så jag fick benzo nedtrappning. Jag har aldrig varit så dålig i hela mitt liv. Du kan inte ens jämföra kratom med något av de. De som att säga att du tänder av alkohol enbart för du är bakis, tekniskt sätt gör du ju de men du fattar vart jag vill komma... "individuellt" my ass, ingen avtändning är värre än benzo tex.

Tända av från kratom känns ungefär som att tända av från socker, lite huvudvärk kanske max. Du har ALDRIG tänt av någon drog ALLS.

Man tänder inte av när man enbart tagit små mängder de e ni svaga individer som inte vet bättre och läser till er symptom. Pinsamt.
Citera
2025-01-28, 18:38
Medlem
randomdudeReloadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Bror vad fan snackar du om? Jag tände av benzo, sub. Jag låg halvt för döden trodde jag, låg där i häktescellen o de kollade till mig medan jag sov för jag var så dålig och hade 130 puls när jag sov så jag fick benzo nedtrappning. Jag har aldrig varit så dålig i hela mitt liv. Du kan inte ens jämföra kratom med något av de. De som att säga att du tänder av alkohol enbart för du är bakis, tekniskt sätt gör du ju de men du fattar vart jag vill komma... "individuellt" my ass, ingen avtändning är värre än benzo tex.

Tända av från kratom känns ungefär som att tända av från socker, lite huvudvärk kanske max. Du har ALDRIG tänt av någon drog ALLS.

Man tänder inte av när man enbart tagit små mängder de e ni svaga individer som inte vet bättre och läser till er symptom. Pinsamt.
Du vet inte vad du snackar om kompis, benim har tänt av på benz, kratom AT är 100 ggr värre. Dock med benzo finns risken för att dö, det är det enda som gör det "värre", men i fråga av smärta så är kratom AT 100 ggr värre.
Citera
2025-01-28, 18:41
Medlem
Citat:

Kratom kan definitivt ge grövre avtändning än vad du beskriver, illamående, diarre, myrkrypningar, frossa, rinnsnuva etc. Sen får ju många med ostabilt psyke en antidepressiv effekt snarlik hög dos ssri/snri så det kan enligt min teori iallafall bli en psykisk ”avtändning” som är jobbigare och mer långvarig en de fysiska symptomen. Jag har tänt av på 3 månaders konstant användande av oxy och 8 månaders konstant användande av kratom. båda gångerna med en rimlig startdos som slutade i inte så rimliga doser (160-240mg oxy / 20gx2 kratom om dagen) den akuta abstinsensen var något (inte mycket) värre på oxy men det psykiska var mycket mer långdraget och tufft än det fysiska, var sängliggandes i 3-4 veckor. Jag är ingen horsare som skjutit i ett decennium så du har säkert rätt i att grova missbrukare får gå igenom ett obeksrivligt fysiskt helvete men att säga att kratom är likvärdigt koffein eller socker för alla är bara totalt fel.
Senast redigerad av Psykoslek 2025-01-28 kl. 18:44.
Citera
2025-01-28, 18:46
Medlem
ruttenfimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Kratom kan definitivt ge grövre avtändning än vad du beskriver, illamående, diarre, myrkrypningar, frossa, rinnsnuva etc. Sen får ju många med ostabilt psyke en antidepressiv effekt snarlik hög dos ssri/snri så det kan enligt min teori iallafall bli en psykisk ”avtändning” som är jobbigare och mer långvarig en de fysiska symptomen. Jag har tänt av på 3 månaders konstant användande av oxy och 8 månaders konstant användande av kratom. båda gångerna med en rimlig startdos som slutade i inte så rimliga doser (160-240mg oxy / 20gx2 kratom om dagen) den akuta abstinsensen var något (inte mycket) värre på oxy men det psykiska var mycket mer långdraget och tufft än det fysiska, var sängliggandes i 3-4 veckor. Jag är ingen horsare som skjutit i ett decennium så du har säkert rätt i att grova missbrukare får gå igenom ett obeksrivligt fysiskt helvete men att säga att kratom är likvärdigt koffein eller socker för alla är bara totalt fel.

Jo i jämförelsen är det faktiskt jämförbart med koffein. Nuff said. Typ som o söka vård för att jag har slutat röka cannabis.... xD
Citera
2025-01-28, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lmgc
Ofattbart att inte dom narkotikaklassar alkohol som är en tyngre drog än många andra mediciner och droger, dessutom förorsakar det enormt med dödsfall gämfört med andra.
Förstör liv och familjer och folk förlorar förmågan att jobba, skadar även hjänan grymt mycket mer sen ser på kratom och ser att inget av dettta sker nån kratombrukare alls.

Folk har hittat ett bättre ofarligt medel än apotekets mediciner och då ska det jajjemen bort.

Det kommer nog finnas som receptbelagd medicin senare också vilket man kan se i andra länder där det blivit narkotikaklassat.
Senast redigerad av Mrsoysauce 2025-01-28 kl. 18:49.
Citera
2025-01-28, 18:50
Medlem
Citat:
Jo i jämförelsen är det faktiskt jämförbart med koffein. Nuff said. Typ som o söka vård för att jag har slutat röka cannabis.... xD
Exakt, sen om man äter 5g stark hasch i havrebollar varje dag jao då får man stå sitt lilla kast när man plötsligt slutar utan att ens trapa ner.

Trappar man ner lite under "kraftig" kratomberoende så får man 0 symtom.
Citera
2025-01-28, 18:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RompeTodo
Ja, jag tror inte de gjort en 'klassisk exit' isåfall mer att farbror blå nyttjar lagen om att de får hålla paket som 'snart ska klassas *, men mest troligt är väl högt ordertryck och tumult.

Ta det lungt ibland tar det 2 dagar. Kommer inte dit paket onsdag eller torsdag då bör du vara lite orolig.
Citera
2025-01-28, 18:54
Medlem
Citat:

Jag antar att du hittar nått egenvärde i att vara den större pundaren så gratulerar till det (?)
Citera
2025-01-28, 19:05
Medlem
ruttenfimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Jag antar att du hittar nått egenvärde i att vara den större pundaren så gratulerar till det (?)

Vara största pundaren? Försöker få er att fatta men det verkar inte fungera.

Ni vet inte vad en avtändning är och jämför kratom med tunga opiater ni är ju helt jävla efterblivna, vet inte vad ni pratar om. Smörja är det vad ni sprider. Tänder man av en tung opiat efter ett länge bruk blir du sängliggandes i några dagar DET BLIR DU INTE AV KRATOM.

Edit: Även benzo jämför ni med. Tänder man av benzo så skakar man, spyr, skiter ner sig o allt vad fan de nu heter och så är det med opiaterna oxå (tungt missbruk) Nått man inte ens önskar sina fiender.

Tänk dig en riktigt jävla dålig bakfylla som inte försvinner som bara blir värre.
Senast redigerad av ruttenfimp 2025-01-28 kl. 19:10.
Citera
2025-01-28, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemmirc
Gör det någon skillnad om alla vi som fått förhöjd livskvalite skriver och förklarar? Hade med största sannolikhet vart grovt alkoholiserd blandmissbrukare idag om de inte vore för kratom...

Blir så fruktansvärt trött alltså... Börjar på nytt jobb den 6e feb, ska jag behöva ha tramadol eller liknande i kroppen nu för att klara av att 5a hand om våra barn, sköta jobbet och ständigt ha en klump i magen och tryck på bröstet för att det ev. blir urinprover i tjänsten?

Eller ska man sluta med skiten och må piss, ev inte klara av jobbet ordentligt och bli avskedad innan min anställning går över till en tillsvidareanställning... Fan också.

Samma för mig, hade fortsatt supa om det inte vore för denna växt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in