2025-03-07, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Will88
Det blir Mitragyna Hirsuta och Javanica

Kommer det att börja säljas? Funkar det och är det alltså lagligt att köpa och inneha? Aldrig hört om detta
Citera
2025-03-07, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memekrig
Kommer det att börja säljas? Funkar det och är det alltså lagligt att köpa och inneha? Aldrig hört om detta

Lagligt men fungerar helt annars..inget med opiat receptorerna att göra.... kratom binder på opiat receptorerna
Citera
2025-03-08, 18:13
Medlem
Jag hoppas att ingen eller få personer ha skrämts till underkastelse av denna nya och felaktiga "lag" om att Kratom ska vara "olaglig" Och att ni istället har handlat in precis så mycket som ni känner att ni behöver. Den här lagen är inget annat ett tydligt exempel på hur fel det kan bli i ett samhälle. Den här lagen är även ett exempel på ett mildare brott mot mänskligheten o dess grundläggande rättigheter, där ALLA har rätt att leva ett fritt och utrycksfullt liv så länge dem inte gör någon annan något. Men trots att detta bara är ett mildare exempel på brott mot grundläggande mänskliga rättigheter så visar den samtidigt mönster på en mer skrämmande och allvarlig utveckling. Det är såna här "lagar" som sätter grunden för grövre former av förtryck i ett disfunktionellt samhälle. (Exempel som vi idag bara ser mer o mer av) Vi lever i en tid av upplysning o med detta ska medfölja empati och förståelse för allt och för allas sätt att utrycka sitt liv på. Gå mot ljuset och utveckling mot ett harmonisk samhälle.. Inte gå och svamla mot mörker och förtryck.

Nej mina vänner, Ni är fullständigt oskyldiga i det här fallet och dem som påstår något annat är inget annat än förtalare och brottsutövare själva.
Citera
2025-03-08, 19:51
Medlem
Vad är det för samhälle vi lever i, ska vi bli stämplade som knarkare och riskera FÄNGELSE för att man hittat ett naturligt och säkert alternativ till alkohol, tyngre droger, depression, ångest, stress, vad ens anledning till att använda kratom nu är. Hur sjukt är det inte?! Det är kratom vi pratar om inte fentanyl?? Varför ska jag som svennebanan som har familj, jobbar, betalar skatt och försöker vara en bra medmänniska riskera fängelse som kommer kosta staten betydligt mer än att jag kan dricka lite TE som inte skadar någon annan.

I mitt fall är kratom det enda som fått mig att sluta dricka alkohol som det här samhället har lärt mig sen jag va liten är något man SKA göra för att passa in.
Citera
2025-03-08, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memekrig

Ja KE kommer att ha det och ScS också
Citera
2025-03-09, 01:36
Medlem
Rookie81s avatar
Ja jag håller med i att klassningen av kratom är helt galen.

Jag drack för mycket förut, enligt mig själv, och nej andra människor i min närhet skulle inte säga att jag var alkoholist men jag tyckte själv att jag blev för full för ofta så det räckte. Jag ersatte alkohol med kratom i 6 månader vilket innebar att jag tog kratom på fredag och lördag. Bieffekterna för mig blev att jag blev uttorkad (pissade säkert 6 gånger på natten), sov i princip inte alls och kunde inte bajsa på helgerna. Uttorkningen ledde till liknande bakfyllesymptom som jag styrde bort med resorb men de övriga bieffekterna fick jag leva med och de var enkla att leva med och störde mig knappt och ingen i min närhet kände till vad jag gjorde.

Idag tog jag ett par öl och det suger verkligen. Har ingen lust att dricka. Ruset är inte detsamma som innan kratom och är mycket sämre än kratom. Jag har ingen lust att börja öla igen (vilket är bra) så jag har lite förhoppningar om javanica eller den andra. Men är det bra kan man väl räkna med att det också blir klassat snart.

Jävligt trist hur som helst...att alkohol är helt accepterat trots att det är mycket mer skadligt förbryllar mig...
Citera
2025-03-09, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kindofblue
Lagligt men fungerar helt annars..inget med opiat receptorerna att göra.... kratom binder på opiat receptorerna
Så man känner absolut ingenting? Kan lika gärna dricka kaffe då?
Citera
2025-03-09, 11:56
Medlem
pOXEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimare
Hoppas någon driftig levrantör skrapar fram pulver av akuamma, inte frön för de är hårdare än diamanter.

Det är på ingång ser det ut som. Är det verkligen effektivt? Det jag läser så verkar det inte vara jätte effektivt. Kratom är väl starkare?
Senast redigerad av pOXE 2025-03-09 kl. 12:09.
Citera
2025-03-09, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81

Jag drack för mycket förut, enligt mig själv, och nej andra människor i min närhet skulle inte säga att jag var alkoholist men jag tyckte själv att jag blev för full för ofta så det räckte. Jag ersatte alkohol med kratom i 6 månader vilket innebar att jag tog kratom på fredag och lördag. Bieffekterna för mig blev att jag blev uttorkad (pissade säkert 6 gånger på natten), sov i princip inte alls och kunde inte bajsa på helgerna. Uttorkningen ledde till liknande bakfyllesymptom som jag styrde bort med resorb men de övriga bieffekterna fick jag leva med och de var enkla att leva med och störde mig knappt och ingen i min närhet kände till vad jag gjorde.

Idag tog jag ett par öl och det suger verkligen. Har ingen lust att dricka. Ruset är inte detsamma som innan kratom och är mycket sämre än kratom. Jag har ingen lust att börja öla igen (vilket är bra) så jag har lite förhoppningar om javanica eller den andra. Men är det bra kan man väl räkna med att det också blir klassat snart.

Jävligt trist hur som helst...att alkohol är helt accepterat trots att det är mycket mer skadligt förbryllar mig...

Om ryktet börjar gå om att Javanica är ok, så lär ett gäng missbrukare skopa i sig en deciliter, hamna på sjukhus och så är cirkusen igång om att pulvret är livsfarligt.

Varför receptbeläggs inte Loperamid, det är ju också ett hälsoproblem eftersom vissa försöker knarka på det och trycker i sig en hel ask och drabbas av hjärtproblem, säkert fler som dött av det. 🤔
Citera
2025-03-09, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81

Ja fy fan, har 250gram kvar nu, kommer bli trist att inte ha nått att ta på kvällskvisten efter jobbet längre för att slappna av och bli lite go o glad innan sängdags. Drack för första gången alkohol till fylla på fler år, men fy fan vad jag ogillade fylleruset. Kändes bara deppigt och skabbigt på nått sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Om ryktet börjar gå om att Javanica är ok, så lär ett gäng missbrukare skopa i sig en deciliter, hamna på sjukhus och så är cirkusen igång om att pulvret är livsfarligt.

Varför receptbeläggs inte Loperamid, det är ju också ett hälsoproblem eftersom vissa försöker knarka på det och trycker i sig en hel ask och drabbas av hjärtproblem, säkert fler som dött av det. 🤔

Haha, ja skulle inte förvåna mig med tanke på flertalet i denna tråd som uppger att de helt seriöst skopar i sig 100gram kratom om dagen...tro fan man får negativa eller rent farliga effekter då. Skulle ju vara potentiellt farligt att trycka i sig ett helt paket bryggkaffe på kvällen också, så dags att klassa koffein som dödsdrog.
Senast redigerad av LoketeGo 2025-03-09 kl. 13:12.
Citera
2025-03-09, 14:07
Medlem
pOXEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoketeGo
Ja fy fan, har 250gram kvar nu, kommer bli trist att inte ha nått att ta på kvällskvisten efter jobbet längre för att slappna av och bli lite go o glad innan sängdags. Drack för första gången alkohol till fylla på fler år, men fy fan vad jag ogillade fylleruset. Kändes bara deppigt och skabbigt på nått sätt.

Försök ha det i solen. Sägs omvandla ett ämne till ett annat som är lite starkare ifall man har det under uv ljus dvs solen.
Citera
2025-03-09, 15:41
Medlem
Tesserakts avatar
Jag hoppas att polisen inte ger sig ut på häxjakt nu när kriminaliseringen går igenom på tisdag. Vilket slöseri av resurser det vore. Hoppas verkligen det räcker för dem att det nu inte går att köpa eller sälja längre och att det på det sättet kväser marknaden.

Men den som lever får se. Jag tänker fan inte ha något hemma i alla fall. Man kan inte dömas för ett brott om det inte begicks när det var lagligt (för er/oss/dem som köpte nu innan KE stängde sin försäljning i fredags), det vet jag, men nojig som fan är man ju ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in