2025-03-08, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossi
r han snabb p att svara eller kan ha tid p sig? Betalat och allt men brjar bli nojig troligtvis bara massa abstinens. Kanske fr ka till gubbarna p torget och lsa lite.

Normalt sett svarar han fort, upplever att det r tvrtom p senare tid typ 2v.

Hoppas allt r lugnt bara.
Citera
2025-03-08, 16:16
Medlem
Glossis avatar
Fick ett bekrftelsemejel direkt efter jag lst detta, kliade vl bara efter DiFluets dimmig stma.

Kanske lser han hr inne och vill inte ge misstankar om att han ska gtt AWOL.
Citera
2025-03-08, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluclazolam
Denna lagen gller bara hlsofarliga substanser fr dom fick inte rra dom alls frr s rc shoppar kunde slja ven dom. Frr glde endast narkotika klassade substanser som olagligt att slja men inte hlsofarliga.
De har anskt om att de vill ha en lag dr polisen fr ta alla substanser ven oklassade men det har jag vldigt svrt att tro de faktiskt kan infra.
Denna lagen du delade gller endast i tullen dr de fr plocka lagliga RC men om polisen tar det inrikes har de ingen rtt att faktiskt behlla det. Jag har alltid begrt mitt tillbaka efter de beslagtagit det och d mste dom ge dig det nnu iaf fast bestller man utrikes och de plockar det i tullen har de rtt frstra det. Fast har hnt de tagit och inte meddelat mig men d anmlda jag dom och fick pengarna tillbaka.
Jvligt konstig och rrigt jag vet men de anskte 2023 om att infra s polisen fick plocka det ven inrikes men det har de inte ftt igenom.

Lagen ger polismn och tulltjnstemn mjlighet att beslagta substanser med missbrukspotential som ej nnu r klassificerade som narkotika eller hlsofarliga men som kan antas bli det...

Dvs spelar ingen roll om det r en helt ny substans phittad 10 minuter innan beslag om polisen tror, antar, gissar att den kan anvndas som berusningsmedel s kan dom beslagta det. Fr polisen kan ju praktiskt taget anta hur n dom vill och sledes ge sig sjlva laglig rtt :/
Citera
2025-03-08, 19:08
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossi
Fick ett bekrftelsemejel direkt efter jag lst detta, kliade vl bara efter DiFluets dimmig stma.

Kanske lser han hr inne och vill inte ge misstankar om att han ska gtt AWOL.
r det K du syftar p s tog han ngot dygn extra fr mig sist, blev ocks nojjig.

Han verkar inte syssla med detta varje vardag utan jag har ftt bekrftelse kl 20.30 en sndag.

Tyvrr s gr tiden s lngsamt nr man r sugen s det knns som att det tagit dubbel s lng tid ibland.
Citera
2025-03-09, 02:58
Medlem
whosEHTs avatar
Funkar rtt bra dom hr nd ven om jag kan tycka att dom borde vart doserade lite starkare, tagit kokain och druckit lite tidigare ikvll, tagit en t gngen tills jag nu r uppe i 6 stycken, men nu brjar det ju faktiskt knnas som att man kommer kunna somna snart, speciellt ihop med lite weed ocks.

Hur lnge r man pverkad av dom hr? Kommer jag vakna upp helt flddrig och jvlig imorgon eller?
Citera
2025-03-09, 12:20
Medlem
Glossis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
r det K du syftar p s tog han ngot dygn extra fr mig sist, blev ocks nojjig.

Han verkar inte syssla med detta varje vardag utan jag har ftt bekrftelse kl 20.30 en sndag.

Tyvrr s gr tiden s lngsamt nr man r sugen s det knns som att det tagit dubbel s lng tid ibland.
Det r mannen med samma namn, antar att han har spiradiska tider d han bektftar, paketerar och skickar ordrar. Var samma sak innan egentligen men var vl lite skakis denna gngen.
Citera
2025-03-10, 14:45
Medlem
Fick SMS idag att jag kunde hmta ut mitt paket p utlmningsstllet. 1 timme efter jag ftt smset r jag dr fr att hmta ut det. Men d sger dom att det inte finns kvar och att jag kan kontakta PostNord fr mer info.

Kollar d i PostNord appen (det var rek) d r det rd markerat och str att det hanteras.
Kollade i appen nu igen ngra timmar senare, och det str frsndelsen r terkallad av PostNord.

Ngon som vet mer vad detta innebr?
Senast redigerad av Whozthiz 2025-03-10 kl. 14:57.
Citera
2025-03-10, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whozthiz
Fick SMS idag att jag kunde hmta ut mitt paket p utlmningsstllet. 1 timme efter jag ftt smset r jag dr fr att hmta ut det. Men d sger dom att det inte finns kvar och att jag kan kontakta PostNord fr mer info.

Kollar d i PostNord appen (det var rek) d r det rd markerat och str att det hanteras.
Kollade i appen nu igen ngra timmar senare, och det str frsndelsen r terkallad av PostNord.

Om det stod du kunde hmta det har antagligen snuten tagit det. S kontakta dom s fort du kan och frga sedan kontaktar du ven snuten och sger du begr tillbaka det efter dom analyserat det.
Fast kan ju vara shoppen som begr tillbaka det fast frga dom frst.
Citera
2025-03-10, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drdaggmar
Lagen ger polismn och tulltjnstemn mjlighet att beslagta substanser med missbrukspotential som ej nnu r klassificerade som narkotika eller hlsofarliga men som kan antas bli det...

Dvs spelar ingen roll om det r en helt ny substans phittad 10 minuter innan beslag om polisen tror, antar, gissar att den kan anvndas som berusningsmedel s kan dom beslagta det. Fr polisen kan ju praktiskt taget anta hur n dom vill och sledes ge sig sjlva laglig rtt :/

Ja jag vet vilken lag du syftar p men den gller endast om man importerar det och det blir tagit i tullen d fr bde polis och tullen ta det och frstra det. Dom anskte 2023-2024 om att ven polisen inrikes skulle kunna f gra det men vet inte om den lagen trtt ikraft nnu.
Fast den som finns nu mste substansen vara uppe fr klassning (att det str klart den kommer klassas)
Dom har s jvla mnga invecklade lagar nu att jag blir snurrig. Om den lagen fanns redan skulle dom ju kunna rensa varenda jvla shop som sljer cannabinoider. Jag har frskt hitta den de anskte om 2023 men hittar inte ngonstans. Jag har ftt tillbaka mitt dom gngerna de tagit fast var ju ngra r sedan sist.
Citera
2025-03-10, 20:04
Medlem
Citat:

Det lter vldigt mrkligt, aldrig hrt talas om ngot liknande.
Ska snutfittorna hlla p och ta RC ocks? Serist allts.

Ah, visst, de finns andra alternativ bde i substans o lev stt. Jvla piss land.
Citera
2025-03-10, 20:43
Medlem
Citat:

Lter definitivt som polisen tagit hand om det. Jag fick mitt paket idag utan problem s kan inte vara s att hela K**ii blivit flaggat
Citera
2025-03-10, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiGHTRYDERz
Det lter vldigt mrkligt, aldrig hrt talas om ngot liknande.
Ska snutfittorna hlla p och ta RC ocks? Serist allts.

Ah, visst, de finns andra alternativ bde i substans o lev stt. Jvla piss land.

Om polisen bryr sig om brukarna r det just RC dom ska sikta in sig p..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in