Citat:
Ursprungligen postat av
Drdaggmar
Lagen ger polismn och tulltjnstemn mjlighet att beslagta substanser med missbrukspotential som ej nnu r klassificerade som narkotika eller hlsofarliga men som kan antas bli det...
Dvs spelar ingen roll om det r en helt ny substans phittad 10 minuter innan beslag om polisen tror, antar, gissar att den kan anvndas som berusningsmedel s kan dom beslagta det. Fr polisen kan ju praktiskt taget anta hur n dom vill och sledes ge sig sjlva laglig rtt :/
Ja jag vet vilken lag du syftar p men den gller endast om man importerar det och det blir tagit i tullen d fr bde polis och tullen ta det och frstra det. Dom anskte 2023-2024 om att ven polisen inrikes skulle kunna f gra det men vet inte om den lagen trtt ikraft nnu.
Fast den som finns nu mste substansen vara uppe fr klassning (att det str klart den kommer klassas)
Dom har s jvla mnga invecklade lagar nu att jag blir snurrig. Om den lagen fanns redan skulle dom ju kunna rensa varenda jvla shop som sljer cannabinoider. Jag har frskt hitta den de anskte om 2023 men hittar inte ngonstans. Jag har ftt tillbaka mitt dom gngerna de tagit fast var ju ngra r sedan sist.