Citat:
Ursprungligen postat av
kallejansson
Jo tyvärr är det ju lite så och det blir ju en gissningslek för alla som inte är inblandade i affärerna.
Vet inte hur många gånger jag själv svurit över DA snålhet och tyckt att han borde öppnat plånboken men samtidigt fattar jag ju att DA och övriga ansvariga inom MFF har jävligt mycket bättre koll på vad totalkostnad osv blir och många klubbar tidigare har förlorat allt när de öppnat den där plånboken lite väl snabbt 😂
Däremot borde Bosse satsa en del nu med tanke på hur det ser ut för just nu ser det väldigt mörkt ut.
Om jag bara får säga vad jag tycker är skillnaden på MFF idag och föregående år är, jag tycker MFF har värvat ganska friskt och bra de senaste åren och under en ganska lång tid igentligen.
Den stora skillnaden är förr värvade man bara ifrån konkurrerande lag i allsvenskan nästan iaf, det var någon ifrån grannländerna och det var någon nordisk spelare som ville hem.
Men den här säsongen har ju nästan samtliga värvningar varit ifrån klubbar ute i Europa, i högre rankade ligor, och där sticker ju verkligen Cvetkovic ut en stor talang ifrån en helt annan del av Europa och i en helt annan prisklass än vad som tidigare skådats, det tycker jag är största skillnaden i år jämfört med tidigare år visst vi har haft en del men det har oftast varit på lån tex Colak, så tendenserna har funnits där förut, men idag med den ekonomin man byggt upp i så många år och med alla lyckade värvningar, som inte varit så självklara, så har detta blivit möjligt nu.
Jag skulle även vilja påstå att forsätter den här utvecklingen hos MFF framöver så är inte ett respekterat land i Europa det enda vi kan uppnå, om tio år kanske vi är med i CL , och då menar jag inte som en utmanare av titeln men som ett lag som Rosenborg var förut var med de flesta åren, trots brist på stora framgångar i själva CL, men ändå med, och det vore otroligt kul för svensk fotboll.