2025-05-26, 18:28
Medlem
buisnismannens avatar
Många bölar om hans ålder men som Kalle skrev i en annan tråd så har han knappt spelat fotboll på 5 år. Vilket i sig är negativt sett till form men inte kroppsligt så bör hålla iallafall 3 år minst.
Citera
2025-05-26, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Alltså, det är fan hål i huvudet att ge Olsen 4,5 år...

Jag är dessutom inte säker på att han kommer vara x-faktorn som alla hoppas på.
Han har väl fått rejäl sign on så att det skattemässigt blir fördelaktigt och då har man skrivit långt avtal med minimilön. Hade säkert blivit mycket dyrare att ge honom samma netto genom 2,5 + 2 år.
Citera
2025-05-26, 20:07
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Han har väl fått rejäl sign on så att det skattemässigt blir fördelaktigt och då har man skrivit långt avtal med minimilön. Hade säkert blivit mycket dyrare att ge honom samma netto genom 2,5 + 2 år.

Säkerligen ligger sign onen runt 20 miljoner så mer ekonomiskt fördelaktigt med ett längre kontrakt som du sa.
Citera
2025-05-27, 07:38
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Alltså, det är fan hål i huvudet att ge Olsen 4,5 år...

Jag är dessutom inte säker på att han kommer vara x-faktorn som alla hoppas på.

Nej, hur många matcher brukar Olsen stå per säsong egentligen? Har fått intryck av att han mest varit inhoppare. Att kunna fokusera vid några få tillfällen, istället för att sprattelglänsa i tid och otid, ser ut att vara hans gren

Vilket passar i MFF.

Antar att MFF värvar en klasspelare till varje lagdel.

Men vad hjälper exenpelvis en ny mittback när det inte finns någon offensiv struktur eller effektivt grundspel? Spelarna springer sig trötta medan motståndarna hinner samla ihop sig.

Gudjohnsen och IKT har sett bra ut, men bänkas i var och varannan match. Man måste ju titta på deras närvaro på planen och inte bara på statistik ...

Kan inte VNL tänka sig att bo i Skåne i ett par år? 😀
Citera
2025-05-27, 08:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Nej, hur många matcher brukar Olsen stå per säsong egentligen? Har fått intryck av att han mest varit inhoppare. Att kunna fokusera vid några få tillfällen, istället för att sprattelglänsa i tid och otid, ser ut att vara hans gren

Vilket passar i MFF.

Antar att MFF värvar en klasspelare till varje lagdel.

Men vad hjälper exenpelvis en ny mittback när det inte finns någon offensiv struktur eller effektivt grundspel? Spelarna springer sig trötta medan motståndarna hinner samla ihop sig.

Gudjohnsen och IKT har sett bra ut, men bänkas i var och varannan match. Man måste ju titta på deras närvaro på planen och inte bara på statistik ...

Kan inte VNL tänka sig att bo i Skåne i ett par år? 😀

Ja, man får in en yngre Dahlin 2.0 och det bör räcka ganska väl. Men det känns som att han inte kommer motsvara förväntningarna (vilka nu förväntningar folk har på han). Han är inte helt "Rydströmkompatibel" och då tror jag inte att man kan göra om en äldre målvakt i grunden utan det är bättre att fokusera på hans styrkor.

Men det är väl en icke-fråga snart ändå så vi får se vem som tar över Rydström och utgå från den tränaren.
Citera
2025-05-27, 10:31
Medlem
Roma intresserad av Bleon Kurtulus och prislappen som nämns är 5-7M€. Måste ju vara rekordförsäljning för Halmstad med stor marginal om den blir av.

https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/sillybloggen/2025/05/27/uppgifter-roma-ute-efter-broderna-kurtulus/
Citera
2025-05-27, 12:31
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
🚨🚨🚨 Bomb På Väg In Till Djurgården! 🚨🚨🚨

Jag Repeterar:

En Fucking Bomb På Väg In Till Djurgården!!!

Ska Bosse äntligen få sin Jeremejeff?

https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/sillybloggen/2025/05/27/uppgifter-jeremejeff-lar-lamna-panathinaikos/
Citera
2025-05-27, 18:44
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Ska Bosse äntligen få sin Jeremejeff?

https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/sillybloggen/2025/05/27/uppgifter-jeremejeff-lar-lamna-panathinaikos/
Jag har funderat lite på Jeremejeff till Mjällby...
Hade inte koll på att Mellby Gård (sponsor till Mjällby) var gubben som öste in massvis med miljoner i Trelleborg en gång i tiden. En sån gubbe skulle kanske få för sig att i ett sånt här läge att ta ett snack med Hasse Larsson, "Behåll era stjärnor så pungar jag upp för en ny spelare."
Mjällbys svagaste position är anfallaren, Jermejeff skulle nog passa rätt perfekt. (Eller Nyman, Norrköping är ju konkursfärdiga ).
Citera
2025-05-28, 13:47
Medlem
buisnismannens avatar
Bosse ute och hajpar vänsterbacken Sugita i aftonhoran igen.

Varför PSG ens skulle vilja ta han med tång vet jag dock inte.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/pP20bj/ryktas-till-storklubbar-djurgarden-bekraftar-intresset-for-keita-kosugi
Citera
2025-05-30, 12:03
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ja, man får in en yngre Dahlin 2.0 och det bör räcka ganska väl. Men det känns som att han inte kommer motsvara förväntningarna (vilka nu förväntningar folk har på han). Han är inte helt "Rydströmkompatibel" och då tror jag inte att man kan göra om en äldre målvakt i grunden utan det är bättre att fokusera på hans styrkor.

Men det är väl en icke-fråga snart ändå så vi får se vem som tar över Rydström och utgå från den tränaren.
Ni hade med största sannolikhet kunnat hämta in Noel Törnqvist, som bör räknas ha varit iaf. näst bäst i ligan efter Hahn i år, i nästa fönster för en ganska snarlik summa som ni nu lägger på en 35 årig reservlagsspelare. När jag ser på det från detta perspektiv har ni just gjort årets i särklass tröttaste värvning. Betydligt värre än ex. finska Bambi on ice i DIF.

Nä, ni får nog schemalägga en wellness check på Danne. Er rebuild har inte börjat bra.
Citera
2025-05-30, 13:19
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Ni hade med största sannolikhet kunnat hämta in Noel Törnqvist, som bör räknas ha varit iaf. näst bäst i ligan efter Hahn i år, i nästa fönster för en ganska snarlik summa som ni nu lägger på en 35 årig reservlagsspelare. När jag ser på det från detta perspektiv har ni just gjort årets i särklass tröttaste värvning. Betydligt värre än ex. finska Bambi on ice i DIF.

Nä, ni får nog schemalägga en wellness check på Danne. Er rebuild har inte börjat bra.

Problemet är ju att Mjällbys målvakter alltid är bland dom bästa i serien. Tills dess att dom går till en annan klubb.. Ni i AIK gick ju själva på niten med Brolin.
Citera
2025-05-30, 13:42
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Problemet är ju att Mjällbys målvakter alltid är bland dom bästa i serien. Tills dess att dom går till en annan klubb.. Ni i AIK gick ju själva på niten med Brolin.
Brolin kommer från vår akademi och var bara i Mjällby på lån, men det stämmer att han aldrig nådde upp till samma nivå som han visade i Mjällby. Har ingen koll på hur det går för honom i Kalmar dock? Ska vi vara riktigt ärliga dock fick han inte riktigt chansen i AIK, och det är inte helt säkert att han hade floppat bara för det gick trögt i ett uselt Kalmar

Med detta sagt skulle jag nog vilja hävda ganska bestämt att Noel Törnqvist är en betydligt bättre målvakt idag än vad Samuel Brolin någonsin varit, och att kvaliteten är tämligen självklar och inte beroende på hans medspelare.

Nu tror jag visserligen att Törnqvist kommer få anbud i utlandet, men jag hade inte alls blivit upprörd om han blivit utsedd till Nordfeldts ersättare i AIK.
Senast redigerad av Teu 2025-05-30 kl. 13:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in