Citat:
Ursprungligen postat av
kallejansson
Ganska stor skillnad på att öppna plånboken och att spränga banken så visst går det ihop 👍
Klart Djurgården är villiga att öppna plånboken men de har ju fortfarande en budget att jobba efter och tydligen skulle just den spelaren bli för dyr absolut inget konstigt med detta och förmodligen ett sunt sätt att arbeta på.
Dyker rätt spelare upp till X pris och X lön kommer de att öppna plånboken.
Hummet ville väl lämna? Sen om Djurgården gjorde allt de kunde för att få honom att stanna eller inte har jag inte en aning om men sällan en bra idé att tvinga någon att vara kvar.
Jag köper det men till viss del.
Det är dock typiska uttryck som inte ger ett uns tydlighet. Vad är då till exempel X, vad är rätt pris och rätt lön? Helt omöjligt och veta och då kan B&H slänga sig lite med dom uttrycken när det passar dem. Och det lämnar än med inget annat egentligen än att man bara kan spekulera så då får väl man göra det också?
Sen varje gång en spelare vill lämna, ska man då se till spelarens önskemål före klubbens? Det blir också fel, speciellt när de har kontrakt med +1 år kvar. Samma som det blir fel när någon som inte håller måttet ska man då behålla den bara för att va schysst mot spelaren? Kommer inte ihåg vem som stod för citatet men "det är ingen daglig verksamhet vi bedriver".
Jag hoppas dock att du har rätt i att de öppnar plånboken.