2025-03-04, 06:35
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Om man kollar litegrann på hur andralag i europa värvar och framförallt dem som är på övre halvan tabellen eller spelar Europaspel, så är ju 9 miljoner ingenting, inte ens MFF stjärnvärvning Cvetkovic är ju en särskilt hög summa om man jämför så, det är bara här i Sverige den värvningen är speciell och hög transer, jämför bara med de bättre lagen i danmark tex skulle säga Norge med men de har ingen riktigt bra klubb för närvarande eftersom Rosenborg gått dåligt ett tag.

Nej, men det är klart att vi har fått en prishöjning inom Sverige. Allsvenska lag betalde inte nio miljoner för Superettan-spelare för två år sedan.

Vi betalade 12 miljoner i sign on för Sigurdsson som jämförelse.
Citera
2025-03-04, 06:41
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Nej, men det är klart att vi har fått en prishöjning inom Sverige. Allsvenska lag betalde inte nio miljoner för Superettan-spelare för två år sedan.

Vi betalade 12 miljoner i sign on för Sigurdsson som jämförelse.
Nej jag gick igenom alla transer som MFF gjort in och ut sedan 2010. Det skiljer otroligt mycket idag jämfört med bara för några år sedan, nio miljoner är det nog inte många superettan-spelare som säljs för, och kanske lite i överkant, men det är ju knappt några lag som värvar en spelare för över säg 15 miljoner, det är unikt i allsvenskan ändå.
Senast redigerad av Inspirit81 2025-03-04 kl. 06:45.
Citera
2025-03-04, 08:28
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Tror du att vi tar Malmö i en final med detta lag?

Till skillnad mot er så är vi i Europa. Nu!

Att nå gruppen o avancemang till slutspel i Europaspel är inte rimligt att uppnå varje år. Betyder väl inte att man inte önskar att det vore så. Det är viktigare att få en bra trupp i år än att vinna mot Götet o torska senare. Är det svårt att förstå för dig?

När fan blev du en bitterbajare? Er förlorarmentalitet gör vissa av er till små jävla barn att diskutera med ibland. Vad fan har hänt med dig? Helt ointressant o irrelevant helt plötsligt.
Det är väl tvärtom, din analys är så full av förlorarmentalitet att man undrar vad som hänt.

Jag tror vi är lite OT här så jag bjuder på en silly-fundering. Finns det någon sexa som vi är nära nu. Skriande behov!
Citera
2025-03-04, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81

Jag skulle även vilja påstå att forsätter den här utvecklingen hos MFF framöver så är inte ett respekterat land i Europa det enda vi kan uppnå, om tio år kanske vi är med i CL , och då menar jag inte som en utmanare av titeln men som ett lag som Rosenborg var förut var med de flesta åren, trots brist på stora framgångar i själva CL, men ändå med, och det vore otroligt kul för svensk fotboll.

Den blir nog svår, känns som när svenska lag tar 1 steg framåt har övriga ligor tagit 2.

Där MFF är nu är var väl steget 1-2 tjeckiska lag tog för något/några år sedan så även om vi tar steg framåt så lär det vara fler lag som tagit samma eller större steg under samma tid.

Sen kan man säkert lyckas något enstaka år men att kontinuerligt ta sig till CL i framtiden känns avlägset.
Citera
2025-03-04, 11:53
Medlem
MrSkargards avatar
Cibicki klar för Värnamo.
Citera
2025-03-04, 12:05
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Det är väl tvärtom, din analys är så full av förlorarmentalitet att man undrar vad som hänt.

Jag tror vi är lite OT här så jag bjuder på en silly-fundering. Finns det någon sexa som vi är nära nu. Skriande behov!
Du ser ju hålen i laget, är bara realistisk.

Ni kan ta ngn av våra 14 st.
Citera
2025-03-04, 12:15
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
*lägger ett bet på att han får gult i premiären*
Citera
2025-03-04, 12:29
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Minsta lilla misstag av polacken och det kommer börja snackas om matchfixning. Känns som en hyfsat desperat värvning av Värnamo.
Citera
2025-03-04, 12:49
Medlem
trazkeis avatar
Hur ser det ut med vfk för Hugo Larsson? Frankfurt skall kräva runt 660 miljoner kr för honom. Om MFF har 10% på det så är det runt 50 milj kr till in där. För inte kan dom väl fått mer än 10% (om ens någon vfk?) med den prislappen som vid tidpunkten faktiskt var brutal för svensk fotboll.
Citera
2025-03-04, 13:10
Medlem
mishimas avatar
Tvåårskontrakt för Cibicki var kanske lite väl mycket.

Fram till sommaren med option året ut hade varit en mer logisk chansning.
Citera
2025-03-04, 13:59
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Hur ser det ut med vfk för Hugo Larsson? Frankfurt skall kräva runt 660 miljoner kr för honom. Om MFF har 10% på det så är det runt 50 milj kr till in där. För inte kan dom väl fått mer än 10% (om ens någon vfk?) med den prislappen som vid tidpunkten faktiskt var brutal för svensk fotboll.

15 procent
Citera
2025-03-04, 14:08
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Nu tror jag inte det sker. Men OM Newcastle får 2 miljarder kr för Isak som dom surrar att dom vill ha. Hur mycket pengar innebär det för AIK? 100 miljoner kr?
Sent svar, men tror inte Aik får någonting om Isak går till ett annat engelskt lag. Dessa solidaritetspengar betalas bara ut om en spelare gör en internationell transfer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in