2025-03-01, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
https://www.etc.se/inrikes/i-det-totala-kaoset-taenkte-jag-att-vi-alla-maaste-doe
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/patrik-sjoberg-hanger-ut-man-som-sexchattar-med-barn-sa-forsvarar-han-pedofiljakten-dumpen-pedofili

https://www.gp.se/nyheter/sverige/exponerades-av-dumpen-tog-sitt-liv-tre-dagar-senare.21ccd2ab-704c-4126-8d06-dcea8405c860

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MnmG6r/lindas-sambo-tog-livet-av-sig-de-groomar-mannen

Låter linda som en som fått hjälp?
Sluta föra vidare saker Sara säger som om de vore fakta! Hånskratt ifrån Patrik vad fan är de för hjälp utav en sörjande kvinna som ser sina barn lida pga Dumpens agerande...

Det där är en gammal artikel som skrevs innan dom stödfunktioner dom har idag

att skratta åt en anhörig så är det helt förkastligt och går inte att försvara, jag tycker givetvis att Patrik betedde sig förjävligt i den situationen

Samtidigt så handlade den kvinnan i affekt och var inte sammarbetsvillig, lyssnar du på samtalet så hör du att hon inte är villig att lyssna och försöka lösa situationen på bästa sätt för att hon och barnen ska kunna må så bra som möjligt utan enda hon ville var att artikeln skulle bli avpublicerad
Citera
2025-03-01, 13:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87

att skratta åt en anhörig så är det helt förkastligt och går inte att försvara, jag tycker givetvis att Patrik betedde sig förjävligt i den situationen

Samtidigt så handlade den kvinnan i affekt och var inte sammarbetsvillig, lyssnar du på samtalet så hör du att hon inte är villig att lyssna och försöka lösa situationen på bästa sätt för att hon och barnen ska kunna må så bra som möjligt utan enda hon ville var att artikeln skulle bli avpublicerad

Bertan!! Berätta om Dumpen Media Group AB's nytillkomna stödfunktioner. Snälla jag ber dig! Jag får ingen luft här snart.

IK som stödfunktion fungerade..."sådär" måste jag allt påstå. Så vad är det för nyimplementerade "stödfunktioner" som DaddyPutte och BPSara har kört in i aktiebolaget?

Har det något att göra med den mystiska "röda volvon" som varit en het potatis senaste veckan? Bedrevs det någon form av "stöd" inne i den röda Volvon mellan DaddyPutte och den lilla pojkvasken?
Senast redigerad av blompissare 2025-03-01 kl. 13:19.
Citera
2025-03-01, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Det beror nog på att du för en monolog och diskuterar mestadels med dig själv hela tiden. Dina inlägg missade målet rätt omgående. Så istället verkar du ändrat kurs och börjat klippa in massa fraser från någon sida du googlat fram.

Du framstår inte som mer intellektuell bara för att du klipper in massa krångliga byråkratiska ord som du inte förstår innebörden av själv. Det blir bara pannkaka av allting faktiskt.

Einstein sa det på ett väldigt bra sätt faktiskt. "Klarar man inte förklara något på ett sådant sätt att en femåring skulle förstå innebörden kan man lika gärna hålla det för sig själv"

1. Jag skrev "intellektuell hederlighet", inte att jag vill framstå som intellektuell. Det är olika saker.
2. Sidan jag refererade till var ett prejudikat i förtalsmål från HD, på vilket sätt var det irrelevant?
3. De flesta anser nog att juridiska termer är relevanta i en juridisk diskussion. Din avvikande åsikt är synlig för hela världen. Gratulerar!
4. Einstein talade emot sig själv eftersom han lade fram relativitetsteorin som få femåringar förstår.
Citera
2025-03-01, 13:37
Medlem
Citat:
1. Det där är en gammal artikel som skrevs innan dom stödfunktioner dom har idag

2. att skratta åt en anhörig så är det helt förkastligt och går inte att försvara, jag tycker givetvis att Patrik betedde sig förjävligt i den situationen

3. Samtidigt så handlade den kvinnan i affekt och var inte sammarbetsvillig, lyssnar du på samtalet så hör du att hon inte är villig att lyssna och försöka lösa situationen på bästa sätt för att hon och barnen ska kunna må så bra som möjligt utan enda hon ville var att artikeln skulle bli avpublicerad
1. Nå, fram med bevisen på att de ändrat och faktiskt är bättre. Den sistnämnda är om "Linda" som var en utav de första som blev av med sin partner. Eftersom hon i nyare artikel gick med på att intervjuas.
Eller han som är senaste offret för grävs smuts med Fonus. Där Dumpen rent av skiter fullständigt i att ens säga till dem... Det ända Sara klagade över var att Christoffer Röstlund publikt gav sig på henne för det. Men fortfarande inget om att deras agerande var fel eller något.

2. Nej precis, fram med bevis på att de ändrat sitt tillvägagångssätt och inte hånar folk som ringer in längre. Du har ju antagligen mer bevis än vi vanliga dödliga som får nöja oss med vad de anhöriga säger till andra tidningar.

3. Du menar att hon skulle agera rationellt? Tänka logiskt? De sket fullständigt i hennes känslor eller hur det drabbat henne och barnen. Kvinnan ger klockrent exempel på hur riktiga barn tar skada utav Dumpens tillvägagångssätt.

Men se så, jag har gett dig flera klockrena exempel på hur Dumpen inte gör ett skvatt för de anhöriga och det bara är ett påhitt som Sara vräkt ut sig för det låter bra. Men som sagt, antar du besitter egna bevis och inte bara dina egna ord om vad Sara har sagt som du presenterat. Samt avfärdat folks känslor och säga hur de skall reagera i situationen. Du lägger över ansvaret på vad som hänt på denna anhöriga kvinnan som var orolig för sina barn...
Citera
2025-03-01, 13:43
Medlem
Lilla lilla Berta!!

Sluta för fan nu ser du inte hur många som är emot ditt bullskit snack!

Tror du vi alla är blåsta dom har inte egna pyskelogen legitimerade , Sara sitter inte ringer 570 plus alla anhöriga!!

Sen att du är tvättad av deras jävla lögner och skit

Hon manipulera hela sekten ganska bra samt lilla BP Patrik
Citat:

Citera
2025-03-01, 13:45
Medlem
Citat:
Bertan!! Berätta om Dumpen Media Group AB's nytillkomna stödfunktioner. Snälla jag ber dig! Jag får ingen luft här snart.

IK som stödfunktion fungerade..."sådär" måste jag allt påstå. Så vad är det för nyimplementerade "stödfunktioner" som DaddyPutte och BPSara har kört in i aktiebolaget?

Har det något att göra med den mystiska "röda volvon" som varit en het potatis senaste veckan? Bedrevs det någon form av "stöd" inne i den röda Volvon mellan DaddyPutte och den lilla pojkvasken?

Bertil hyllade IK och försvarade dem tills dumpen dumpade dem. Då blev det tyst på den fronten. Tänk så det kan gå!
Citera
2025-03-01, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Bertil hyllade IK och försvarade dem tills dumpen dumpade dem. Då blev det tyst på den fronten. Tänk så det kan gå!

Hyllade var väll lite väl starkt
Men den vård dom bedrev ska tydligen ha vart bra enligt dom gäddor Sara har pratat med

Sen får man väll se vad utav dom mediauppgifterna som faktiskt stämmer, har IK utpressat gäddorna och tvingat dom till något så ska dom givetvis dömas och då är det såklart oförsvarligt
Citera
2025-03-01, 14:42
Medlem
Citat:
Hyllade var väll lite väl starkt
Men den vård dom bedrev ska tydligen ha vart bra enligt dom gäddor Sara har pratat med

Sen får man väll se vad utav dom mediauppgifterna som faktiskt stämmer, har IK utpressat gäddorna och tvingat dom till något så ska dom givetvis dömas och då är det såklart oförsvarligt

De Sara pratat med som vanligt i dina referenser och även gjort suicidbedömningar. 13 gick åt helvete men shit happens eller hur?
Huruvida IK har idkat utpressning får framtiden visa , dock är det klart att de vare sig hade vårdtillstånd eller kompetens.
Detta visste dumpen men gjorde ändå reklam för dem . Oseriöst, omdömeslöst och ansvarslöst
Citera
2025-03-01, 15:15
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regislator
Ja, eftersom journalister inte kan dömas för olaga integritetsintrång så återstår bara att pröva det som förtal.

Vanliga media har väl inga sådana skydd mot skärmdumpar? Dessutom funkar de inte för den med rätt programvara. Databasernas relevans för förtalsfrågan kan jag inte riktigt se.

Risken för spridning anknyter till det som skaver mest för min del. Nämligen att bilder/videor ligger kvar för evigt. Man måste någon gång få en chans att gå vidare och det blir svårt om de finns kvar hur länge som helst. Man får hoppas Dumpen själva avpublicerar med tiden eller att lagstiftarna ser över medialagarna. Ett alternativ är att vänta ett par år och åtala utifrån att försvarligheten att de ligger kvar bör minska med tiden från händelsen, det skulle ge en riktlinje som media kan förhålla sig till.

Citat:
Rättelse:
Det kursiverade funkar inte eftersom uppgifterna inte var gamla då de publicerades och förtal inte är ett perdurerande brott enligt HD (se t ex NJA 2020 s. 917).

Det målet gällde en hemsida utan utgivningsbevis. I den situationen är förtal inget perdurerande brott.

Eftersom Dumpen har utgivningsbevis och information på dumpen.se därför skyddas av yttrandefrihetsgrundlagen, gäller dock utgivarens ensamansvar så länge informationen finns tillgänglig på hemsidan/i Dumpens databas. Med andra ord, yttrandefrihetsbrottet förtal är perdurerande - först vid avpublicering börjar preskriptionsklockan att ticka. Se NJA 2013 s. 945 ("DN:s databas") p. 9-12. HD hänvisar i 2020 års fall till denna dom (p. 21).

Citat:
Noterar att ingen reagerade på felet utom jag själv... Men rättelse är ändå en helt annan nivå av intellektuell hederlighet än de ologiska faktaresistenta resonemang som många för här i tråden. Lite nesligt för mig, men det bjuder jag på!

Jag vet inte om du egentligen hade så fel med hänsyn till HD:s dom i NJA 2013 s. 945. Men i övrigt är det givetvis helt rätt att medge om man har fel i sak och rätta sig därefter.

Om du hade haft fel, skulle det ändå inte ha varit "nesligt" för dig. Alla kan tänka fel emellanåt, till och med justitieråd, som Stefan Lindskog en gång skrev i sin HBL-kommentar. Och om man nu har fel, visst ska man bjuda på det!

Citat:
Det beror nog på att du för en monolog och diskuterar mestadels med dig själv hela tiden. Dina inlägg missade målet rätt omgående. Så istället verkar du ändrat kurs och börjat klippa in massa fraser från någon sida du googlat fram.

Du framstår inte som mer intellektuell bara för att du klipper in massa krångliga byråkratiska ord som du inte förstår innebörden av själv. Det blir bara pannkaka av allting faktiskt.

Einstein sa det på ett väldigt bra sätt faktiskt. "Klarar man inte förklara något på ett sådant sätt att en femåring skulle förstå innebörden kan man lika gärna hålla det för sig själv"

Åtminstone med mig har Regislator de senaste dagarna fört en dialog, vilken för mig har varit intellektuellt utmanande. En spänstig diskussion om juridiska spörsmål kopplade till Dumpen - uppfriskande!
Senast redigerad av Lessler 2025-03-01 kl. 15:23.
Citera
2025-03-01, 15:28
Medlem
Citat:
De Sara pratat med som vanligt i dina referenser och även gjort suicidbedömningar. 13 gick åt helvete men shit happens eller hur?
Huruvida IK har idkat utpressning får framtiden visa , dock är det klart att de vare sig hade vårdtillstånd eller kompetens.
Detta visste dumpen men gjorde ändå reklam för dem . Oseriöst, omdömeslöst och ansvarslöst

Ja det är jävligt tråkigt att en del väljer att gå den vägen istället för att söka hjälp
Dom borde ha vänt sig till vården istället och sökt hjälp

Det som Sara sagt ett flertal ggr är att IK köpte in vård och inte erbjöd själva, det är information hon fått från företaget
Men IK har lagt ner verksamheten och jag tycker det känns jävligt onödigt o diskutera ett företag som redan i höstas bestämde för att lägga ner
Citera
2025-03-01, 15:54
Medlem
Citat:
Ja det är jävligt tråkigt att en del väljer att gå den vägen istället för att söka hjälp
Dom borde ha vänt sig till vården istället och sökt hjälp

Det som Sara sagt ett flertal ggr är att IK köpte in vård och inte erbjöd själva, det är information hon fått från företaget
Men IK har lagt ner verksamheten och jag tycker det känns jävligt onödigt o diskutera ett företag som redan i höstas bestämde för att lägga ner

Dock utnyttjade dumpern deras tjänster i flera år samt hyllade dem. Att avfärda deras omdömeslöshet , ansvarslöshet och lögner med at det hela är överspelat säger en hel del om dig.
Citera
2025-03-01, 16:02
Medlem
Citat:
Du är så impregnerad med skit. Du förutsätter att alla partners lämnar för en skitgrej på dumpen. Din inskränkta verklighet är inte allas, bara så du vet.

Säger mer om dig vad du har för krav o kvalitet på ditt liv som tycker att "hamna på dumpen är en "skitgrej". Ingen frisk landad person vill dela sitt liv med någon som är otrogen o dessutom kan tänka sig att våldta barn. Man nöjer sig liksom inte med ngt så sunkigt i sitt liv. Man sitter inte o tänker att det inte var så farligt för att barnet var en fiskare - utom i den här tråden då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in