2024-12-09, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semperexian
Din infantilt försimplade drömvärld som jag inte tror ens du tror på påminner starkt om amerikanska låtsaskristna som vill förbjuda preventivmedel: "Tonåringar behöver inga jävla preventivmedel! De behöver bara säga nej till utomäktenskapligt sex så är problemet löst!" Meanwhile har samma grupp låtsaskristna som låtsas tror på en sådan bortom all fattning förenklad drömvärld där allt blir bra bara alla beter sig perfekt den högsta statistiken för tonårsfödslar. Du ignorerar precis alla psykiska, ekonomiska och andra problem som uppstår.

Mitt i prick som beskrivning av pastor Bertil.
Citera
2024-12-09, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Självklart kommer det alltid finnas gäddor som aldrig kommer att sluta tyvärr, på samma sätt som vi har återfallsförbrytare som aldrig tycks sluta

Det finns ett flertal som dömts och ännu fler som enligt egen utsago begått våldtäkt på barn
Sen vet vi att mörkertalet är väldigt stort då enbart 10-20% av alla sexualbrott anmäls

Vet du överhuvudtaget varför återfallsförbrytare inte hängs ut?
Citera
2024-12-09, 14:43
Medlem
Semperexians avatar
Ett problem med mycket svåra straff, som det förlovade landet på andra sidan Atlanten med de svåraste straffen och samtidigt det högsta antal mord i väst gång på gång bär vittne om, är att viljan att undanröja vittnen ökar i samma takt. Även den som begår brott och omringas av polisen är klart mer benägen att ge sig om han kan komma ut om 10 år. Men om livsstid eller dödsstraff väntar honom så finns det inte mycket att förlora på att försöka skjuta sig ur situationen. Våldsspiralen snurrar uppåt.
Senast redigerad av Semperexian 2024-12-09 kl. 14:52.
Citera
2024-12-09, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Det kan jag göra. Vilken är det du saknar? Du kom ned till polisgäddan - så menar du de som kommer efter det? Upplevde att de var just bevis jag lade fram med att lista över 60 (72) gäddor när du påstod att jag ljög sist? Lite komiskt att du inte läste att det kan vara ngn enstaka som faller mellan stolarna o att jag därför la in en marginal på 12 stycken.
Tror att du är ganska ensam om att tro att polisgäddans dom inte hade med att göra att han letade efter barn för sexuellt syfte. Inte många som skulle riskera sitt jobb som polis på det sättet för sex med en vuxen om det är det du tänker?
Lite nyfiken på vad du upplever som en lögn ifrån min sida? Är det fler fakta du vill att jag backar upp?

Vad är de du inte förstår? Det var uppenbart att jag skulle få anledning att ifrågasätta din lista. Vilket jag fick, jag såg en direkt som jag vet inte är dömd för något barnsexbrott och då tänker jag inte slösa min tid med att gå igenom resten då de e uppenbart att du inte kan hålla dig till sanningen. Lite roligt att man påpekar att du förmodligen kommer förvränga verkligen innan du postar den och du kan likväl inte hålla dig
Alla som är läskunniga kan se att han inte är dömd för något barnsexbrott som du påstod, sen att ni dumplingar ser pedofiler i varje buske och gör alla möjliga kopplingar gissar jag mer beror på att ni lider av nån kognitiv dissonans.
Såvitt jag vet har du hittills inte kommit med ett enda faktabaserat påstående om du inte duckar frågor helt, skarvar, eller har som enda källa att "Sara sa". Så jag föreslår att du börjar försöka backa upp allt för just nu är din trovärdighet obefintlig.
Citera
2024-12-09, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Ja det är ganska enkelt. Barn är inga sexobjekt. punkt. inte så svårt

Svensk lag är till för att följas. Punkt. Inte så svårt.
Citera
2024-12-09, 15:31
Medlem
Nu var det länge sedan jag var inne här, men vad är det för rättsprocesser som väntar Dumpen och dess dumpingar?
Citera
2024-12-09, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Fiskaren var ny och begick ett misstag när denne uttryckte sig fel
Fiskaren har nog lärt sig av sitt misstag och kommer inte låta det hända igen

Nänänänä här ska ingen få chansen att sona för sina brott! Häng ut aset!
Citera
2024-12-09, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen

Jag tycker nog Bertil och Medea blir mer och mer beiga. Var finns geisten ?
Undrar om dumplingarna är nöjda med dem?
Citera
2024-12-09, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen

Och samhället jag bygger också på att vi inte ska ha några medborgargarde och andra privata instanser som sysslar med rättsskipning.
Citera
2024-12-09, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Jag tycker nog Bertil och Medea blir mer och mer beiga. Var finns geisten ?
Undrar om dumplingarna är nöjda med dem?

Jag ser det lite som när scientologkyrkan skickade ut sektmedlemmar i skift för att låna ut deras bibel från olika offentliga institutioner i Sverige då en sur grekisk taxichaufför här bestämde sig för att fucka med dom.

När dom saknar kommer nån ny o tar över. Eller ja inte för Bertil, han går på ren tjurskallighet
Citera
2024-12-09, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Och samhället jag bygger också på att vi inte ska ha några medborgargarde och andra privata instanser som sysslar med rättsskipning.

Ja de va lite min poäng. Tar man lagen i egna händer är det osannolikt att man följer lagen.
Citera
2024-12-09, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143

Men när polisen inte löser problemet så måste privata initiativ göra det, finns fler områden liknande initiativ skulle behövas

Cykelstölder exempelvis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in