2025-03-01, 11:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regislator
Rättelse:
Det kursiverade funkar inte eftersom uppgifterna inte var gamla då de publicerades och förtal inte är ett perdurerande brott enligt HD (se t ex NJA 2020 s. 917).

*Noterat!

Återkom när du läst klart nästföljande kapitel. Fast det är bättre att du ber om hjälp här om innerbörden innan du börjar klippa och klistra hejvilt.
Citera
2025-03-01, 11:20
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Fan va jag älskar den här tråden, det enda jag behöver. Ville bara skriva det.

De som driver dumpen och dess svans är ett intressant samhällsfenomen. Den gemensamma nämnaren är fördumning kombinerat med tro på alternativ verklighet. Fula gubbar är i jämförelse helt enkelt ickeexisterande problem, men det är det enda gör denna pöbel våt i kussimurran.

Den här gruppen människor är liksom mer rädda för transvestiter än riktigt fula gubbar som Hitler och Mao och Trump. Milt sagt oroande.

Grattis världen hälsar Patrik Sjöberg!
Citera
2025-03-01, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
*Noterat!

Återkom när du läst klart nästföljande kapitel. Fast det är bättre att du ber om hjälp här om innerbörden innan du börjar klippa och klistra hejvilt.

Noterar att ingen reagerade på felet utom jag själv... Men rättelse är ändå en helt annan nivå av intellektuell hederlighet än de ologiska faktaresistenta resonemang som många för här i tråden. Lite nesligt för mig, men det bjuder jag på!
Citera
2025-03-01, 11:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regislator
Noterar att ingen reagerade på felet utom jag själv... Men rättelse är ändå en helt annan nivå av intellektuell hederlighet än de ologiska faktaresistenta resonemang som många för här i tråden. Lite nesligt för mig, men det bjuder jag på!

Det beror nog på att du för en monolog och diskuterar mestadels med dig själv hela tiden. Dina inlägg missade målet rätt omgående. Så istället verkar du ändrat kurs och börjat klippa in massa fraser från någon sida du googlat fram.

Du framstår inte som mer intellektuell bara för att du klipper in massa krångliga byråkratiska ord som du inte förstår innebörden av själv. Det blir bara pannkaka av allting faktiskt.

Einstein sa det på ett väldigt bra sätt faktiskt. "Klarar man inte förklara något på ett sådant sätt att en femåring skulle förstå innebörden kan man lika gärna hålla det för sig själv"
Citera
2025-03-01, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Med lögn så förutsätter du att ja på något sätt skulle veta att det inte finns någon hjälp när flera anhöriga berättat, dumpen själva har vart öppen med det och även en gädda har sagt det i en intervju

Om det är någon som ljuger här så är det i så fall du när du hävdar att jag far med osanning
https://www.etc.se/inrikes/i-det-totala-kaoset-taenkte-jag-att-vi-alla-maaste-doe
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/patrik-sjoberg-hanger-ut-man-som-sexchattar-med-barn-sa-forsvarar-han-pedofiljakten-dumpen-pedofili
Citat:
Dumpen har kritiserats eftersom personer pekas ut som förövare trots att de inte dömts för brott. Även anhöriga till de utpekade kan ta skada.
https://www.gp.se/nyheter/sverige/exponerades-av-dumpen-tog-sitt-liv-tre-dagar-senare.21ccd2ab-704c-4126-8d06-dcea8405c860
Citat:
Den här gången var det en tvåbarnspappa från södra Sverige som under förra veckan begick självmord

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MnmG6r/lindas-sambo-tog-livet-av-sig-de-groomar-mannen
Citat:
En dag stod det ”Pedofil” med stora röda bokstäver på Lindas svarta garageport. Under fanns även texten ”dumpen.se”.
Citat:
Det var en attack även mot mig. Tänk om vi hade haft barn som kom hem och fått se det på garageporten
Citat:
Folk ringde och jagade mig. De sa ”Har du kollat på Dumpen? Vet du vad din sambo har gjort?”. Varför skulle de ge sig på mig? Det fick mig att bryta ihop
Citat:
Linda är förskräckt över Dumpens tillvägagångssätt.
Citat:
Det känns som de tar lagen i egna händer och inte tänker på följderna. Det blir många ringar på vattnet efter en uthängning. De borde göra på ett annat sätt
Citat:
Vad vill de uppnå? De vill straffa sina egna förövare. Om och om igen. Det är åtminstone så det känns
Citat:
De groomar männen. De hetsar folk till detta. Vissa kanske inte hade gått över gränsen om inte de på Dumpen ihade lockat så mycket
Citat:
erksamheten känns oprofessionell. Jag förstår verkligen tanken att man vill skydda barn från förövare, men de hade kunnat jobba på ett annat sätt.
Citat:
Hon vill att ansvariga för Dumpen ska förstå att de inte bara förstör den uthängde mannens liv. De krossar även dennes nära anhöriga.
Citat:
För mig kommer detta alltid vara ett trauma. Anhöriga behöver också stöd i en sådan här situation,Även om min sambo hade problem så fick han aldrig en chans.

Låter linda som en som fått hjälp?
Sluta föra vidare saker Sara säger som om de vore fakta! Hånskratt ifrån Patrik vad fan är de för hjälp utav en sörjande kvinna som ser sina barn lida pga Dumpens agerande...
Senast redigerad av Allahelgon 2025-03-01 kl. 12:12.
Citera
2025-03-01, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tatueraren
Men hur vet du att det är sant? Har du sett med egna ögon att det faktiskt är sant? Bevis, har du några sådana lr?

Har du bevis för motsatsen?
Det enda som finns är uppgifter från anonyma flashbacks användare och en osammanhängande gäddfru som valt att fortsätta leva med sin gädda
Citera
2025-03-01, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Jaha, så alla har blivit intervjuade?
Du överdriver antalet och hjälpen . Flera
har i tråden vittnat om att de inte erbjudits hjälp. Många har också avböjt stöd. Av 11 självmord var det bara. en närstående som tyckte det var bra. Att överdriva som du ofta gör är en form av lögn.

Men om närstående avböjer hjälp så har dom åtminstone fått erbjudandet

Att anonyma flashbacks användare säger att anhöriga inte fått någon hjälp är inte mycket till bevis
Det skulle lika gärna kunna vara gäddor som ljuger för att dom är bittra över att ha blivit avslöjade eller vem som helst som inte gillar dumpen
Citera
2025-03-01, 12:44
Bannlyst
Citat:
Det enda som finns är uppgifter från anonyma flashbacks användare och en osammanhängande gäddfru som valt att fortsätta leva med sin gädda

Nu känner jag att jag helt enkelt blir tvungen att ge mig i den där återkommande snurran som alltid dras igång runt dig Bertan. Nu är vi inne på bevissnacket igen. Så.. har du bevis för att det finns bevis på att motsatsen inte är bevisad?

Valde du att helt enkelt hoppa över det långa inlägget precis ovanför som helgonet publicerade? Ja om man väljer bortse helt sonika från sådana banaliteter så kan man köra bevissnurran i flera dygn i sträck.
Citera
2025-03-01, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Nu känner jag att jag helt enkelt blir tvungen att ge mig i den där återkommande snurran som alltid dras igång runt dig Bertan. Nu är vi inne på bevissnacket igen. Så.. har du bevis för att det finns bevis på att motsatsen inte är bevisad?

Valde du att helt enkelt hoppa över det långa inlägget precis ovanför som helgonet publicerade? Ja om man väljer bortse helt sonika från sådana banaliteter så kan man köra bevissnurran i flera dygn i sträck.
Sedan väljer han att säga att det är inte bevis nog att lyssna på en som faktiskt borde veta för att han anser det inte är en bra källa. "Osammanhängande gäddfru som valt att stanna"
Så vilken del är det som gör att hennes röst inte räknas? För att han inte förstår hennes sorg och hur det påverkat henne vilket då gör henne till "Osammanhängande" eller är det för att det är en gäddfru? Vilka är det isf man ska lyssna på Klara som aldrig träffat någon som är uthängd eller anhörig? eller är det för att hon valt att stanna, vilket gör att hennes röst inte räknas? Ren idioti...
Citera
2025-03-01, 12:56
Medlem
Citat:
gäddfru?
Citera
2025-03-01, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
https://www.etc.se/inrikes/i-det-totala-kaoset-taenkte-jag-att-vi-alla-maaste-doe
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/patrik-sjoberg-hanger-ut-man-som-sexchattar-med-barn-sa-forsvarar-han-pedofiljakten-dumpen-pedofili

https://www.gp.se/nyheter/sverige/exponerades-av-dumpen-tog-sitt-liv-tre-dagar-senare.21ccd2ab-704c-4126-8d06-dcea8405c860

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MnmG6r/lindas-sambo-tog-livet-av-sig-de-groomar-mannen

Låter linda som en som fått hjälp?
Sluta föra vidare saker Sara säger som om de vore fakta! Hånskratt ifrån Patrik vad fan är de för hjälp utav en sörjande kvinna som ser sina barn lida pga Dumpens agerande...

Bertil har sin alldeles egen logik.
Att 2-3 uttalat sig positivt innebär att 570 är nöjda. Varför har man inte intervjuat dem som avböjt om orsaken?
Citera
2025-03-01, 13:07
Medlem
Citat:
Men om närstående avböjer hjälp så har dom åtminstone fått erbjudandet

Att anonyma flashbacks användare säger att anhöriga inte fått någon hjälp är inte mycket till bevis
Det skulle lika gärna kunna vara gäddor som ljuger för att dom är bittra över att ha blivit avslöjade eller vem som helst som inte gillar dumpen

Du är så impregnerad med skit. Du förutsätter att alla partners lämnar för en skitgrej på dumpen. Din inskränkta verklighet är inte allas, bara så du vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in