Citat:
Ursprungligen postat av
Regislator
Det är logik, om begreppet är bekant, inte fantasier. Vet man inte till vem man skickar sina kukbilder så måste man räkna med att de kan hamna i offentligheten. Om de sen till slut hamnar där på laglig eller olaglig väg är en annan sak, och i vilket fall försent. Det ursprungliga ansvaret för denna risk kan man inte friskriva sig ifrån.
Ansvaret för spridningen ligger sen på Dumpen. Och det är enligt mitt förmenande juridiskt försvarligt eftersom det saknas relevanta rättskällor som tydligt talar för att det är oförsvarligt. Om det hamnar i HD kommer de inte fälla utan sådant stöd. Men jag motbevisas gärna av relevanta rättskällor på yttrandefrihetens område. Har väntat på det ganska länge nu...
Det är dina fria fantasier att ett meddelande är att likställa med att publicera något på ett öppet forum, sen kan du fortsätta försöka blanda bort korten allt du vill.
När din "logik" säger att det är samma sak att skicka ett brev som att sätta upp ett plakat på en anslagstavla är de nog inte hos mig du behöver vara orolig över avsaknaden av densamma.
Det ligger snarare på dig att belägga ditt påstående med relevanta källor. Visa mig en friande dom där motiveringen är "hen hade skickat ett meddelande och anses därför själv redan ha "publicerat" innehållet, därför var det försvarligt att sprida/publicera det vidare".
Eller har du fått för dig att jag ska bevisa att ditt påstående stämmer?