Citat:
Ursprungligen postat av
SkogsSaab
Jag är ganska övertygad om att det inte inträffat tidigare:
Men varför är nog svårt att helt sätta på kartan:
Svaret är delvis att det var svårt att få tag på skjutvapen.
Knivar användes i stället och det ledde till knivförbudet.
Citat:
Ursprungligen postat av
SkogsSaab
Men uppenbarligen finns det fler idag än tidigare som lever ute i samhället utan att fungera.
Har några barn till personer i min omgivning som har det jobbigt.(Nu pratar jag om barn i vidare bemärkelse dessa är i åldern 20-40år)Sitter hemma spelar spel och kan inte försörja sig: Samtidigt är de inte tillräckligt "Dåliga" för att sitta på en institution.
Det var många fler efterblivna förr. De flesta med dagens mått var det.
Men på den tiden var inte arbetsmarknadslagarna lika stoppande som de är idag. Inte kollektivavtalen heller.
De här personerna kom ut i arbete och fick lära sig veta hut av äldre på jobbet. Och så klarade dom av att sköta ett jobb och vara något så när fungerande samhällsmedborgare.
Citat:
Ursprungligen postat av
SkogsSaab
Dessa "Tjänster" är nu borta och dessa individer lever utan ett sammanhang.
Samtidigt som det laglösa utanskapslivet blir påtagligt då gängkriminella klaner spränger och skjuter varandra till vardags.
Det påverkar dessa människor mycket.
Ja, arbetsmarknadslagarna och kollektivavtalen stänger ute dessa från arbetsmarknaden. Och vi ser här konsekvenserna av det.
I länder med fri arbetsmarknad så kommer dom här ut i arbete och måste försörja sig. Och där får man inte de här problemen.
Bidrag och regleringar är bara av ondo.