2025-02-09, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Är matematik flum?

Ja det är flum. På det sättet som dom lär ut det i skolan 100% flum. Folk vet inte vad man ska använda det till. Jag fick högsta betyg på matte men för vad?
Citera
2025-02-09, 18:25
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det är du som argumenterar väldigt okunnigt och det går givetvis inte att fatta beslut på sådana premisser som du drar upp. Sättet som du uttrycker dig på avslöjar bara en avgrundslik okunskap när det gäller psykisk ohälsa och hur samhället fungerar.

Vården har en anmälningsskyldighet enligt vapenlagen om en patient bedöms olämplig att inneha vapen av medicinska skäl. Socialstyrelsen har en vägledning för rättstillämpningen.

Det måste alltså kunna visas medicinska skäl för bedömningen att en patient bedöms olämplig att inneha vapen – hur ska det kunna göras INNAN en persons faktiska tillstånd motiverar det?

Att som du bara kalla någon ”galen idiot” räcker knappast som skäl.

Sluta kalla mig okunnig och låtsas du är nåt du inte är.
Pajas.
Jag har nog lika stora kunskaper som du .
Vi behöver inte diskutera på detaljnivå och vi är inga lagstiftare detta är flashback!

Min åsikt är att ett enda besök i vården där det ens nämns psykiska problem borde rendera i indragen vapenlicens.
Dessutom borde alla med vapenlicens kontrolleras varje år avseende mental status.

Dessutom borde det inte delas ut vapenlicenser så lätt som det tydligen görs idag , det gäller även " jägare" som tydligen tycker att det är deras rättighet att gå runt i skogen och ta död på djurlivet för dom tycker det är en kul fritidssysselsättning och deras kärring är ful.
Citera
2025-02-09, 18:27
Medlem
Är polisen så värdelösa nu för tiden att man måste skicka dit ett hav av poliser? Lite onödigt tycker jag. Våra skattepengar slösas.
Senast redigerad av Anonym523 2025-02-09 kl. 18:30.
Citera
2025-02-09, 18:37
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Är polisen så värdelösa nu för tiden att man måste skicka dit ett hav av poliser? Lite onödigt tycker jag. Våra skattepengar slösas.

Polisen agerar bara i styrkeposition mot en gärningsman med vapen eller ett lägenhetsbråk där det kan finnas vapen. Polisfacket har bestämt så. Ingen polisman ska riskera att skadas på jobbet.
Citera
2025-02-09, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523

Hade det inte varit ett större slöseri att inte skicka dit poliser där de behövs?
Citera
2025-02-09, 18:45
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Hmf i Sverige är det jag är ute efter.
Inte hela världen.
Om vi skall dra in hela världen som du gör nu så är ju svensken i minoritet.

Jag beskrev hur just hmf i Sverige kan leda till dysfunktioner.

Naturligtvis är vi i minoritet och våra lagar ska skydda oss och inte andra folk.

HMF lagen är ett exempel på att sveriges lagar diskriminerar svenskar. Svenska lagar ska skydda oss, eller hur?
Citera
2025-02-09, 18:50
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
[...]
Min åsikt är att ett enda besök i vården där det ens nämns psykiska problem borde rendera i indragen vapenlicens.
Dessutom borde alla med vapenlicens kontrolleras varje år avseende mental status.
[...]
Borde då inte samma sak gälla för körkort och rätten att framföra en så livsfarlig sak som fordon i trafiken?
Citera
2025-02-09, 18:51
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Borde då inte samma sak gälla för körkort och rätten att framföra en så livsfarlig sak som fordon i trafiken?
öööh, nej,
är du också "galen "?
Citera
2025-02-09, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Polisen agerar bara i styrkeposition mot en gärningsman med vapen eller ett lägenhetsbråk där det kan finnas vapen. Polisfacket har bestämt så. Ingen polisman ska riskera att skadas på jobbet.

Wokepoliser
Citera
2025-02-09, 19:04
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
öööh, nej,
är du också "galen "?
Jag försöker bara förstå hur du tänker. Speciellt med tanke på att psykiska ohälsan i Sverige ökar lavinartat och massor av människor, därav en delmängd med vapenlicens, lider av psykiska besvär. Du vill omedelbart dra in vapenlicensen för dessa. Men vad händer om någon ”galen idiot” (dina ord) får för sig att mörda människor med bilen? Till exempel.
Citera
2025-02-09, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Hade det inte varit ett större slöseri att inte skicka dit poliser där de behövs?

Ok vi skickar dit tusentals poliser. Skicka dit militären också nästa gång. Bara för att en person har vapen på sig.
Citera
2025-02-09, 19:08
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Lugna ner dig din tönt. Du framstår bara som känslomässigt labil och i din ilska vantolkar du alla som tycker något annat än du.

Är det orimligt att fråga varför han valde den skolan? För dig är det klarlagt att han valde skolan där han var elev. Men är det något du kan bevisa, du som tjatar om bevis?

Är det fullkomligt orimligt att fundera kring om Rickard hade rasistiska tankar? Det är kanske inget som kommer att visas, men det kan väl för sjutton spekuleras kring det?

Du bemöter mig med irrationella känsloyttringar. Något av det löjligaste jag läst på Flashback. Jag kan inte annat än skratta åt dig.

Kul att du tog åt dej din pajas ..du kände dej träffad uppenbarligen

Om du tror att jag skulle bli arg på en stolle som dej så överskattar du din betydelse, du som person skiter jag i.
Det är det du skriver jag bemöter. Det verkar vara en öm tå för dej jag trampade på din lilla stackare.
Jag slösar inga emotioner på någon som dej, comprendo?

Rickards tankar om det ena eller andra är omöjligt att veta något om. Om han inte skrev ner det någonstans förstås. Vilket han troligtvis inte gjorde.

Jag ställde några frågor till dej. Besvara dom istället för att gnälla som en löjlig fjolla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in