2025-02-06, 10:41
Medlem
Han hade säkert mått mycket bättre där blyga tysta killar uppskattas såsom hela Sydostasien,Thailand, Japan eller något land där folk är mer öppna!
Kvinnorna där uppskattar svenskar som inte hoppar på dom det första dom gör som mena folk.
Citera
2025-02-06, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Jag ser mycket gnäll främst på Reddit om att sjukvården har svikit honom.

Det är klart att Sverige kan bli bättre i detta område men om man inte aktivt söker hjälp hur ska man då få hjälp? Om du inte räcker ut din hand till någon så kommer ingen hjälpa dig. Så är livet.

han var väl rädd om vapenlicenserna?

https://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?t=322528
Citera
2025-02-06, 10:43
Medlem
Nu börjar svenska män kalla han hjälte på tiktok.. herregud vart fan är denna värld på väg!! Vidrigt..
Citera
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Och det är även vad jag vet, ok att dissa vissa spekulationer som dessutom läggs fram som fakta. Häromdagen fick ju polisen hålla koll utanför en på FB oskyldigt utpekad MGM. Kan vi lyfta oss lite här så blir inte någon lidande.

Lycka till med det, det har inte hänt på 30 år.
Citera
Medlem
Barbamonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWiseOne
De gjorde ett försök i Finland, där en viss grupp fick medborgarlön. De misslyckades helt, för efter försöken så konstaterad tjänstemännen så här:

Dom fick avsluta de hela i förväg, eftersom dom som fick de slutade gå till jobbet.

Dom gav alltså redan arbetslösa medborgarlön i hopp om att dom skulle söka jobb bättre? Jag kunde nog redan berättat för dom hur det skulle gå..
Citera
2025-02-06, 10:46
Medlem
Citat:

Det är klart att Sverige kan bli bättre i detta område men om man inte aktivt söker hjälp hur ska man då få hjälp? Om du inte räcker ut din hand till någon så kommer ingen hjälpa dig. Så är livet.

Tro mig, vården i detta land är så eftersatt och resursbrist är total så även om du sträcker ut handen ska du va döende och ligga på tågrälsen redan om dom eventuellt ska bry sig om att ha tid för dig
Citera
2025-02-06, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbamonk
Medborgarlön hade fått många människor att må bättre idag. Du har en fast inkomst utan motprestation. Inget tjat eller piskande mera. Väljer du att jobba får du bra mycket mer pengar varje månad och bättre förutsättningar på jobben.

En normal frisk person som vill leva ett liv med familj och nöjen kommer att vilja jobba.

Citat:
Ursprungligen postat av TheWiseOne
De gjorde ett försök i Finland, där en viss grupp fick medborgarlön. De misslyckades helt, för efter försöken så konstaterad tjänstemännen så här:

Dom fick avsluta de hela i förväg, eftersom dom som fick de slutade gå till jobbet.

Källa: https://www.expressen.se/nyheter/finland-testade-basinkomst-till-arbetslosa-sa-gick-det/

Dom tjänstemännen kollade inte på hur medborgarlön påverkade det psykiska måendet. Det var väl den aspekten som Barbamonk tryckte på.

Att folk skiter i att söka jobb händer ändå och man hamnar istället utanför systemet och mår ännu sämre. Skulle inte förvåna mig om vi kommer se mer av såna här vansinnesdåd.

Men sen tror jag inte medborgarlön är vägen att gå, kan man arbeta så bör man arbeta. Tror dock att detta är ett tecken på att vår välfärdssamhälle har nedmonteras gradvis och Svenskar hamnar i utanförskap i sitt eget land.
Citera
2025-02-06, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Han hade säkert mått mycket bättre där blyga tysta killar uppskattas såsom hela Sydostasien,Thailand, Japan eller något land där folk är mer öppna!
Kvinnorna där uppskattar svenskar som inte hoppar på dom det första dom gör som mena folk.

Okej så nu är det kvinnornas fel att han gjorde vad han gjorde?
Citera
2025-02-06, 10:49
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Socialdemokrat?
Kan vara men mest troligt utifrån statistik en SD.

Skrek också ”ni ska bort från Europa” innan han avlossade skotten = pekar åt SD eller värre.
Citera
2025-02-06, 10:50
Medlem
Citat:

Psykatrin via landstingen är ett skämt här i Sverige.

Fick själv ptsd efter ett grovt överfall och dom hörde av sig om en tid för påbörjad behandling 7 månader efter min första bedömningsamtal. Jag tackade nej till denna då jag redan hade skaffat hjälp via en privat klinik för traumabehandling.

Skillnaden var att den privata kliniken tog 3 dagar på sig från bedömningsamtal till påbörjad behandling.
Citera
2025-02-06, 10:52
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Förstår inte varför det är så viktigt att få veta motivet till skolskjutnimgen . Det är bara att vänja sig vid sånt här i Trump-tider och borgerligt styre.

Det skapar utanförskap och klassklyftor i samhället då föds såna här mördare när dom känner hopplöshet och utanförskap.
Citera
2025-02-06, 10:56
Medlem
Public Enemys avatar
Nu har polisen haft 3-4 pressträffar, och ingen verkar kunna svara på ens det elementära, som t.ex vilka vapen som använts eller mördarens identitet.

Det är väl för fan bara att läsa på vapnet vilket fabrikat och kaliber det rör sig om. Det kunde random vaktmästare göra åt dem, så kunde de spara lite utredningsresurser till annat.

Detta måste vara det mest räddhågsna agerande jag någonsin sett.

Är de så rädda för sina överordnade att de måste ha DNA analys på GM innan de kan gå ut med identiteten, när den enkelt kan bekräftas av släkt och bekanta.

Ett löjets skimmer vilar över den svenska poliskåren som skall utreda till förbannelse innan de kan ge ett enda svar, om ens då.

Det behövs en omorganisation meden plattare organisation så något blir gjort och sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in