2025-02-06, 13:21
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Nej förvisso. Så vad var syftet att tala om för mig att det spekuleras på FB? 😎

Du tyckte det var lite väl tidigt att spekulera, så jag svarade på det. Så vad är din teori till att GM i närtid innan dådet ville byta till ett av Sveriges vanligaste efternamn?

Mannen har fått betyget A i psykologi på gymnasiet, så han tycks ha varit normalbegåvad i alla fall. Men någonting har hänt i grundskolan/barndomen som har fått honom att släppa allting.
Citera
2025-02-06, 13:22
Medlem
GenusKhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Kan man ju hoppas.

Har såklart heller inte mycket till övers för skjutkåta jägare och psyksjuka individer med tillgång till vapen, men om man tänker ett steg längre och lite bredare så kanske man borde vara lite försiktig med vad man hoppas på när det börjar ropas om total avväpning av folket och inte gå på känslobaserad retorik.

Amerikas grundare visste vad de pratade om baserat på sina dyrt förvärvade egna erfarenheter av maktmissbruk.
Citera
2025-02-06, 13:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Absolut inte mot de som är ute på gatan. Det är ledningen som ger dem information om vad de ska göra jag syftar på. Du läser kommentarer som om du vore gravt dyslektisk.
Ledningen har gett de order man gör i de flesta länder medan du förordar att man skulle gå in med kraftigare vapen utan att ens begripa vad som händer när människor skjuter hej vilt omkring sig när de inte ens vet vem som är skytt
Citera
2025-02-06, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Van.Goat
Känns föga troligt att någon på SFI-skola skriker något sånt... Och dessutom i en pågående skjutning... Klart att det är skytten, vad fan annars? En syrian eller dylikt? Idiotiskt att tro något annat.

Absolut. Fast varför säger alla ”SFI-skola”? Är det bara SFI på alla 1700 kvm?

Nej det är det inte. Det är även komvux och yrkeshögskola med mera. Det finns ett flertal intervjuer med svenskar som studerade där med, och det finns någon film där man ser blonda tjejer instängda med. Har man bevisat att han var vid just SFI-lokalerna? Har det bevisats vilka alla 10 offer var? Igår läste jag att identifieringen kan ta ytterligare 48 timmar. Ändå vet folk redan vilka alla var som dog?

Jag väntar till bevisen och identifieringen är klar, när dessa har levererats så har jag inga problem att säga att han dödade invandrare. Eller svenskar, eller både och.
Citera
2025-02-06, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
Jag undrar en sak här: kvällstidningarna säger att han verkar ha skonat vissa. Sköt han alltså medvetet på personer som såg utländska ut?

Vi vet ännu inte vilka han skona om dom var svenskar (vita) eller invandrare/annan etnicitet. Men det spekuleras i det eftersom det var många utländska utseende som skadats och dödats. Media gick ut dig att flera syrianer dödats.. moskén hade också haft öppet för anhöriga samt att dom hade samlats vid sjukhuset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Sjukt att du försvarar den jäveln..
Sådana kommentarer gillas ej!
det är ju synd om honom och ler står på kö som vill göra samma.
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Vadå svenskar, dom har väl mest rasistiska invandrare som väljare.

Vilka, SD?

Ja massor av invandrare röstar på SD, av olika anledningar, men den största väljargruppen är fortfarande svenska män. Om dessa invandrare är rasistiska ställer jag mig dock tveksam till. Men klart, om det ska klassas som rasismen att vilja bo i ett fungerande land med laglydig invånare så är väl då dessa rasister antar jag.
Citera
2025-02-06, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Jag är ganska övertygad om att det inte inträffat tidigare:
Men varför är nog svårt att helt sätta på kartan:
Svaret är delvis att det var svårt att få tag på skjutvapen.

Knivar användes i stället och det ledde till knivförbudet.

Citat:
Men uppenbarligen finns det fler idag än tidigare som lever ute i samhället utan att fungera.
Har några barn till personer i min omgivning som har det jobbigt.(Nu pratar jag om barn i vidare bemärkelse dessa är i åldern 20-40år)Sitter hemma spelar spel och kan inte försörja sig: Samtidigt är de inte tillräckligt "Dåliga" för att sitta på en institution.
Det var många fler efterblivna förr. De flesta med dagens mått var det.
Men på den tiden var inte arbetsmarknadslagarna lika stoppande som de är idag. Inte kollektivavtalen heller.
De här personerna kom ut i arbete och fick lära sig veta hut av äldre på jobbet. Och så klarade dom av att sköta ett jobb och vara något så när fungerande samhällsmedborgare.

Citat:
Dessa "Tjänster" är nu borta och dessa individer lever utan ett sammanhang.
Samtidigt som det laglösa utanskapslivet blir påtagligt då gängkriminella klaner spränger och skjuter varandra till vardags.
Det påverkar dessa människor mycket.
Ja, arbetsmarknadslagarna och kollektivavtalen stänger ute dessa från arbetsmarknaden. Och vi ser här konsekvenserna av det.

I länder med fri arbetsmarknad så kommer dom här ut i arbete och måste försörja sig. Och där får man inte de här problemen.

Bidrag och regleringar är bara av ondo.
Citera
2025-02-06, 13:27
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Vi vet ännu inte vilka han skona om dom var svenskar (vita) eller invandrare/annan etnicitet. Men det spekuleras i det eftersom det var många utländska utseende som skadats och dödats. Media gick ut dig att flera syrianer dödats.. moskén hade också haft öppet för anhöriga samt att dom hade samlats vid sjukhuset.

Jag tror du menar syrier, dvs personer från staten Syrien. Syrianer är en grupp kristna från MÖ tillhörande den syrisk-ortodoxa kyrkan.
Citera
2025-02-06, 13:28
Medlem
Citat:
Okej så nu är det kvinnornas fel att han gjorde vad han gjorde?

Du får vara beredd på att samma sorts folk som GM huserar i den här tråden. När polisen kollar hans dator lär de väl också hitta en FB inloggning där GM skrivit om ”negrer” och ”blattar”. Det är en liten klick empatistörda autister/incels alternativt trollkonto från SD som för de argumenten och du kan inte resonera med dem
Citera
2025-02-06, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekbo251
Svaret är delvis att det var svårt att få tag på skjutvapen.

Knivar användes i stället och det ledde till knivförbudet.

Det var många fler efterblivna förr. De flesta med dagens mått var det.
Men på den tiden var inte arbetsmarknadslagarna lika stoppande som de är idag. Inte kollektivavtalen heller.
De här personerna kom ut i arbete och fick lära sig veta hut av äldre på jobbet. Och så klarade dom av att sköta ett jobb och vara något så när fungerande samhällsmedborgare.

Ja, arbetsmarknadslagarna och kollektivavtalen stänger ute dessa från arbetsmarknaden. Och vi ser här konsekvenserna av det.

I länder med fri arbetsmarknad så kommer dom här ut i arbete och måste försörja sig. Och där får man inte de här problemen.

Bidrag och regleringar är bara av ondo.

Vilka länder med fri arbetsmarknad och havererad välfärd är det du menar?
Citera
2025-02-06, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Ledningen har gett de order man gör i de flesta länder medan du förordar att man skulle gå in med kraftigare vapen utan att ens begripa vad som händer när människor skjuter hej vilt omkring sig när de inte ens vet vem som är skytt

En skottsalva mellan insatsstyrka med kraftiga vapen hade såklart varit att föredra framför att GM går runt där själv och avrättar människor.

Man gick ju in senare (för sent) och då visste man inte heller om det var en eller flera skyttar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in