2025-02-05, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ja, mnja, inte riktigt så, men typ. Det är outhärdligt det som hänt. Minst halvsvensk/halv centraleuropéisk 35-årig man mejar alltså ner invandrarkvinnor o ev lärare på SFI.

Min gissning är att det handlar om kraftfull psykisk ohälsa, inte "terrorism" men jag kan ha fel
Tror ingen kan gör något sådant här utan att det finns ett starkt hat . De mördade hade
inte gjort honom något ont
Citera
2025-02-05, 01:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dreit4505
Detta narrativ från Vänsterpartiets Daniel Riazat passar er, som sprider lögner om SD, som handen i handsken.

"V-topp klandrar Tidöregeringen för skolskjutningen i Örebro"

https://insikt24.se/v-topp-klandrar-skolskjutningen-i-orebro-pa-tidoregeringen/

Konstig logik.. Om vi hade liberala straff, då skulle inte Skjutningen på Västtyska ambassaden ägt rum ( Där VPK dessutom var ideologisk inblandad i ) , Stureplans skjutningen och Fänrik Flink skjutningen. Vi måste utrota marxismen ifrån Sverige, det är en inre lede fi som vårt land har.

Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Hade det rört sig om en svensk psykiskt sjuk muslim som radikaliseras på nätet så hade det kallats terrorism. Om det är en svensk "Svenne" med en läggning åt rasism och som radikaliseras på nätet så heter det psykisk sjukdom.

Oavsett så är detta en tragedi som förhoppningsvis ,oavsett förövarens bakgrund, kommer att ses som just en tragedi och inte görs politik av

Islam är terrorism och hör dessutom inte hemma i Sverige. Det är terrorism att stjäla en lastbil och sedan plöja Drottninggatan fram. Tyvärr dalta vi sönder kriminella i Sverige. Dags outsource svensk fängelse vård till Cecot i El Salvador. Fängelse Cecot är bäst i test att utföra bra kriminalvård, ingen jävla överlyxig fängelse som Kumla, så nu är bara börja skeppa Svenska fängelse kunder utan Svensk medborgskap ditt. Så löser vi problemet.
Senast redigerad av Muslimfritt2035 2025-02-05 kl. 01:17.
Citera
2025-02-05, 01:12
Medlem
StonedAssassins avatar
Hur ofta har en utlänning vapenlicens i Sverige som skytten hade, och varför gör man detta terrordådet där jag inte såg en enda svensk i intervjuerna, bara muslimer. Ska bli kul om det visar sig att han är svensk, då är han psykiskt störd bara och inget terrordåd!
Citera
2025-02-05, 01:18
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Det är journalisterna som jobbar med artikeln.
Detta och att dom ringde pappan mitt i insaten gör att jag bojkottar aftonhoran framöver.

Tack, brukar inte namnen på journalister stå under artikeln? Detta var upplagt för förvirring. Jag ser att fler har tagit fel i den stora tråden.

Sverige går bra med liberala lagar och straff, innan Örebromassakern inträffade tre allvarliga skjutningar på kort tid. Något är fel i samhället.
Citera
2025-02-05, 01:22
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleAk
NEJ.

Dock en Story där dom hyllar Jimmie som ökar förtroende.
Inte ett ljud om dagens terrordåd.
Vilja är de som hyllar Jimmie enligt dig?
Citera
2025-02-05, 01:24
Medlem
Skillnad mellan Sverige och Norge är att Norge har ryggrad och säger som det är. Brevik eller vad han hette kallades för terrorist och jag hoppas Sverige börjar bygga upp sin ryggrad
Citera
2025-02-05, 01:24
Medlem
CyberIngmars avatar
Efter skjutningarna har media snabbt rapporterat att det finns krislokaler och att kyrkan är öppen för samtal. Men varför öppnar inte moskéerna sina dörrar? Jag reagerade på det
Citera
2025-02-05, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Efter skjutningarna har media snabbt rapporterat att det finns krislokaler och att kyrkan är öppen för samtal. Men varför öppnar inte moskéerna sina dörrar? Jag reagerade på det
för att moskeerna har alltid sina öppna dörrar för krishantering. bara att gå besöka.
Citera
2025-02-05, 01:26
Medlem
BavarianBeetles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Hade det rört sig om en svensk psykiskt sjuk muslim som radikaliseras på nätet så hade det kallats terrorism. Om det är en svensk "Svenne" med en läggning åt rasism och som radikaliseras på nätet så heter det psykisk sjukdom.

Det finns fog för distinktionen eftersom muslimska gärningsmän sällan är ensamma. En nätverkad gärningsman driver en agenda, dvs dådet är inte lika viktigt som terrorn det skapar - vi kan fortsätta mörda till att ni gör som vi vill. En ensam typ kan inte upprepa skjutningen, så man får anta att den egna upplevelsen är det enda viktiga.

Om Nordiska Motståndsrörelsen gör en IS och tar på sig det här dådet kan vi snacka om terrorism. Men vi vet att det i princip aldrig händer.
Citera
2025-02-05, 01:28
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BojkottarALLA
Skillnad mellan Sverige och Norge är att Norge har ryggrad och säger som det är. Brevik eller vad han hette kallades för terrorist och jag hoppas Sverige börjar bygga upp sin ryggrad

Breivik kallades en terrorist för att han verkligen var en. Motivet är fastslaget: han angrep politiskt engagerade barn och unga för att sprida skräck. Han hade till och med ett utförligt manifest. Vad dagens gärningsman har för motiv vet endast polisen och utredarna.
Citera
2025-02-05, 01:31
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Breivik kallades en terrorist för att han verkligen var en. Motivet är fastslaget: han angrep politiskt engagerade barn och unga för att sprida skräck. Han hade till och med ett utförligt manifest. Vad dagens gärningsman har för motiv vet endast polisen och utredarna.

Militär med vapenlicens som attackerar invandrare urskillningslöst. Man kan tro att Breivik varit hans mentor.
Citera
2025-02-05, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Gärningsman med vapenlicens mördar
elever på en SFI utbildning, verkar som
det ska tystas ned i nyhetsflödet
TV4 frågade om det var en ideologi som skavde. Inga kommentarer på det.
SVT och alla politiker sa alla idag ska vi bara sörja, typ sluta tjata om motivbilden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in