2025-02-06, 11:26
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
130 poliser på plats med en galning med automatvapen som matar hejdlöst mot oskyldiga människor och inte enda polis vågar använda sitt tjänstevapen. Haha hur är det ens möjligt? För mycket woke och feminism i poliskåren som gjort polisen till rädda möss?

Bedrövligt att höra. Nu börjar man förstå hur kriminella kan ta över samhällen.
Om jag ska våga mig på en kvalificerad gissning så gick första patrullerna in för att avbryta gm. Sen blev det en konfrontation där gm hade kraftigare beväpning. Beslutet från insatsledaren blev då, med hänsyn tagen till arbetsgivaransvaret, att säkra byggnaden i avvaktan på NI. Därför tog det "en timme" att anträffa gm. Mina 5 öre.
Citera
2025-02-06, 11:28
Medlem
Så offren är av olika nationaliteter och av båda könen.
Citera
2025-02-06, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough
Om jag ska våga mig på en kvalificerad gissning så gick första patrullerna in för att avbryta gm. Sen blev det en konfrontation där gm hade kraftigare beväpning. Beslutet från insatsledaren blev då, med hänsyn tagen till arbetsgivaransvaret, att säkra byggnaden i avvaktan på NI. Därför tog det "en timme" att anträffa gm. Mina 5 öre.

Borde man inte förbereda sig inför det värsta redan på direkten och skicka ut insatsstyrka med de starkaste vapnen man har? Det är ju en dålig förberedelse redan från början som gör att GM kan gå runt där inne och göra vad han vill.
Citera
2025-02-06, 11:32
Medlem
TotalWars avatar
Maggan och Expressen passar naturligtvis på att sprida USAIDS, WEF och SIDAS narrativ om ökad nätcensur i spåren av den tragiska händelsen i Örebro.

Citat:
Vi måste se vad polisutredningen når fram till. Men oavsett är det uppenbart att det finns för mycket vapen i omlopp i vårt samhälle. Och det finns för mycket våldsförhärligande material som ungdomar och andra möter på sociala medier. Vi behöver tygla techjättarnas algoritmer, säger Magdalena Andersson.
Citera
2025-02-06, 11:33
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Borde man inte förbereda sig inför det värsta redan på direkten och skicka ut insatsstyrka med de starkaste vapnen man har? Det är ju en dålig förberedelse redan från början som gör att GM kan gå runt där inne och göra vad han vill.
En sak som jag tror kommer ut av detta är att yttre personal kommer beväpnas med automatvapen, precis som det är i många andra europeiska länder. Där har vi 5 öre till.
Citera
2025-02-06, 11:34
Avslutad
Citat:
Ja, det ska bli intressant att veta hur det ligger till. Man vet alltså att det är en person som går omkring och skjuter folk i en skola, skickar in poliser som inte är utrustade för att hantera detta och de tvingas att dra sig tillbaks. Hur många liv kostade det kan man ju fråga sig?

Känns ganska meningslöst att ens skicka in poliserna överhuvudtaget.
Citera
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Förstår inte varför det är så viktigt att få veta motivet till skolskjutnimgen . Det är bara att vänja sig vid sånt här i Trump-tider och borgerligt styre.

Det skapar utanförskap och klassklyftor i samhället då föds såna här mördare när dom känner hopplöshet och utanförskap.
Ditt inlägg visar precis VARFÖR det är så viktigt att förstå motivet till skolskjutningen. Du ger en oerhört förenklad och spekulativ förklaring och menar att det ”är bara att vänja sig vid sånt här”.

Det är precis en sådan attityd som gradvis legitimerar ett samhälle som förfaller alltmer. Det är viktigt att förstå motivet för att kunna förstå vilka problem som behöver åtgärdas i samhället.

Om polisens teori om att dådet kan ha varit riktat mot socialtjänsten är det mycket allvarligt eftersom det då handlar om samma mekanismer i samhället som vid mordet på Ing-Marie Wieselgren.
(FB) Ing-Marie Wieselgren knivhuggen (avliden) i Visby under Almedalsveckan, 2022-07-06
Citera
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Ja så var det förr. Och det fanns jobb till alla. Cykelbud och liknande. Hantlangare på bygge. Det var inte tal om att gå till socialbyrån eller ta en jobbsökarkurs. I dag har vi en hel arkipelag av olika stödinsatser. Ja en jättekarantän av kurser och utbildningar som tjänar till att rusta folk för arbetsmarknaden - ja att dölja arbetslösheten. Jag tänker på mellansvenska större städer som Örebro, Norrköping, Eskilstuna och Västerås som avindustrialiserats och numera har "Utbildningscentrum" som fått ersätta verkstäderna som försvunnit.
Finns för få yrkeslinjer och för många allmänna utbildningar. En del borde verkligen tvingas välja för att inte hamna i limbo.
Bli snickare/rörmokare/städare annars hamnar du på gatan utan mat.
Citera
2025-02-06, 11:36
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough

Det kan väl också ha varit så att Rickard sköt sig själv innan snuten ens hann konfrontera honom?
Citera
2025-02-06, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wick
Ja men ditt fitt cp det var inget planerat jävla Massmord som skjutningen var.
Hade det varit svenska killar som tänt på hade nog din lilla vänstervridna hjärna skrikit massmord.
Citera
2025-02-06, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Lycka till med det, det har inte hänt på 30 år.

Nej förvisso. Så vad var syftet att tala om för mig att det spekuleras på FB? 😎
Citera
2025-02-06, 11:39
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det kan väl också ha varit så att Rickard sköt sig själv innan snuten ens hann konfrontera honom?
Det lät inte så på presskonferensen. Där beskrevs ett inferno med rök och skottlossning mot polis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in