2025-02-02, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baloo86
3 misslyckanden, 6 månader studieuppehåll
6 misslyckanden, avskild och du kan aldrig bli polis
Och hur många brukar misslyckas på detta?
Känns som att de inte alls är många som inte klarat detta?
Hur långt in kommer den i utbildningen?
Citera
2025-02-02, 17:02
Medlem
Citat:

Skäms du inte? Sitter på flashback och ljuger och skrämmer upp eventuella blivande poliser.

3 misslyckande som leder till studieuppehåll en termin beror helt enkelt på om det är en spärrkurs eller ej. Kursen "Hälsa" är inte en spärrkurs, vilket innebär att du har tre försök termin 3 och tre försök (om det fortfarande behövs) termin fyra.

Kursen "Brottsutredning" i termin 2 är däremot en spärrkurs. Där behöver man klara av kursen med minst ett G på de tre första försöken.
Senast redigerad av bilhaboas 2025-02-02 kl. 17:03. Anledning: .
Citera
2025-02-02, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoxMingo
Och hur många brukar misslyckas på detta?
Känns som att de inte alls är många som inte klarat detta?
Hur långt in kommer den i utbildningen?

Läs svar #12050
Senast redigerad av bilhaboas 2025-02-02 kl. 17:04. Anledning: .
Citera
2025-02-02, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bilhaboas
Läs svar #12050
Tack så mycket.
Tyckte han skrev lite udda och lät inte alls säker i sina svar.
Hur ofta är de folk som misslyckas med detta moment?
Citera
2025-02-02, 18:24
Medlem
Citat:
Av vilken anledning sitter du och ljuger för folk i denna tråd?
Folk inklusive jag ställer frågor här just för att få lite mer insikt i vad man kommer få göra på utbildningen, och så sitter du och skriver falska påståenden?
Du verkar vara en speciell individ du.
Citera
2025-02-03, 12:15
Medlem
Citat:
Av vilken anledning sitter du och ljuger för folk i denna tråd?
Folk inklusive jag ställer frågor här just för att få lite mer insikt i vad man kommer få göra på utbildningen, och så sitter du och skriver falska påståenden?
Du verkar vara en speciell individ du.

hej! Jag ber om ursäkt, jag trodde att 3 första försöken ledde till studieuppehåll i alla kurser, det var inte meningen att komma med osanning.

Hinderbanan är inte svår, har man en ”normalfysik” ska det inte vara några bekymmer.
Senast redigerad av Baloo86 2025-02-03 kl. 12:22.
Citera
2025-02-03, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bilhaboas
Skäms du inte? Sitter på flashback och ljuger och skrämmer upp eventuella blivande poliser.

3 misslyckande som leder till studieuppehåll en termin beror helt enkelt på om det är en spärrkurs eller ej. Kursen "Hälsa" är inte en spärrkurs, vilket innebär att du har tre försök termin 3 och tre försök (om det fortfarande behövs) termin fyra.

Kursen "Brottsutredning" i termin 2 är däremot en spärrkurs. Där behöver man klara av kursen med minst ett G på de tre första försöken.

Hej! Jag ber om ursäkt, det var inte medvetet av mig, jag fick kolla upp det och du har rätt! Jag trodde att det gällde alla kurser under skolans gång.
Senast redigerad av Baloo86 2025-02-03 kl. 12:22.
Citera
2025-02-03, 12:30
Medlem
Citat:
hej! Jag ber om ursäkt, jag trodde att 3 första försöken ledde till studieuppehåll i alla kurser, det var inte meningen att komma med osanning.

Hinderbanan är inte svår, har man en ”normalfysik” ska det inte vara några bekymmer.
Ingen fara min vän.
Ursäkta om jag blev lite irriterad, men ingen skada skedd.
Perfekt, tack för ditt svar även om det inte vart rätt första gången!
Citera
2025-02-04, 11:11
Medlem
Någon här som vet hur det ligger till när man väl söker från första början och första gången?
Innan man söker behöver man väl ha ALLA kriterier uppfyllda gällande betyg och motsvarande kunskaper och intyg osv?
Annars nekas man direkt eller?
TLDR;
Ska man vänta med att söka tills man har allt som efterfrågas av plikt och prövningsverket?
Citera
2025-02-06, 20:46
Medlem
Citat:
Någon här som vet hur det ligger till när man väl söker från första början och första gången?
Innan man söker behöver man väl ha ALLA kriterier uppfyllda gällande betyg och motsvarande kunskaper och intyg osv?
Annars nekas man direkt eller?
TLDR;
Ska man vänta med att söka tills man har allt som efterfrågas av plikt och prövningsverket?

Åk inte till prövningen utan alla betyg och intyg med dig. Slöseri med tid och visar att du inte är förberedd.
När du skickar in din första anmälan så kontrolleras dina betyg via UHR, så om du inte ens har den grundläggande behörigheten så får du inte ens en tid hos Pliktverket.
Citera
2025-02-11, 03:54
Medlem
TonyMancinos avatar
Hej. Jag är från en förort och funderar på att söka till polisutbildningen. Finns det liknande i samma sits? Hur var det för er som sökte? Vad tyckte omgivningen?
Citera
2025-02-12, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyMancino
Hej. Jag är från en förort och funderar på att söka till polisutbildningen. Finns det liknande i samma sits? Hur var det för er som sökte? Vad tyckte omgivningen?
Hur långt är ett snöre? Danderyd är en förort. Du får precisera mer om uppväxt, ekonomi, utbildning osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in