2023-10-15, 14:00
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asktiska
Hur ofta revideras/ändras medicinska kraven?
Det är inte schemalagt. De ändras dem om/när de tycker att det behövs.
Citera
2023-10-15, 17:04
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejhej98
Hej, hur svåra är egentligen synonymerna på uniq testet? Är det ord man aldrig hört talas om? Har tränat på squidfactor och där är det sjukt svåra ord jag aldrig någonsin hört fast jag löser böcker mycket.

Det är ju subjektivt vad som är svårt. Jag tycker orden inte var så svåra, mycket värre med de olika figurerna som man ska ” vika”. Synd att man inte fick se svaret på frågorna efteråt.
Citera
2023-10-15, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asktiska
Hur ofta revideras/ändras medicinska kraven?
Vilket krav vill du ska ändras?
Citera
2023-10-18, 20:12
Medlem
BorduriskOfficers avatar
Jag är nyfiken på begåvningstestet som sker inför antagningen. Som jag har fattat det är testet utformat efter en 9-gradig skala. Hur stor inverkan har ett högre resultat, säg 8-9, inför ett framtida polisyrke? Alltså avseende geografisk placering, arbetsuppgifter, lön, ansvar, etc, eller spelar det egentligen bara roll ifall du klarar begåvningstestet, oavsett hur stor marginalen är?
Citera
2023-10-18, 23:49
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorduriskOfficer
Jag är nyfiken på begåvningstestet som sker inför antagningen. Som jag har fattat det är testet utformat efter en 9-gradig skala. Hur stor inverkan har ett högre resultat, säg 8-9, inför ett framtida polisyrke? Alltså avseende geografisk placering, arbetsuppgifter, lön, ansvar, etc, eller spelar det egentligen bara roll ifall du klarar begåvningstestet, oavsett hur stor marginalen är?

Ingen alls.
Citera
2023-10-19, 17:09
Medlem
BorduriskOfficers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Ingen alls.

Där ser man. Okej tack!!
Citera
2023-10-20, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorduriskOfficer
Där ser man. Okej tack!!
De lägger större vikt på din erfarenhet sen innan du började utbildning, exempelvis om man har varit gruppledare eller så. Detta kommer leda direkt till e högre lön som färdigutbildad polis
Citera
2023-10-20, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petter885
Det är en utmaning för mig tyvärr men jag kommer inte ge mig
Helt rätt inställning, kör på för fan.
Citera
2023-10-21, 22:59
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tompan-grymtbra
De lägger större vikt på din erfarenhet sen innan du började utbildning, exempelvis om man har varit gruppledare eller så. Detta kommer leda direkt till e högre lön som färdigutbildad polis

Det tvivlar jag på.
Citera
2023-10-22, 23:25
Medlem
PyroPelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tompan-grymtbra
Det finns just nu ett stockholms tillägg men den följer inte exakt med när man är färdig, om jag minns rätt så blir den hälften så stor men ens grundlön under 2024 höjs till 31.5k
Vad innebär Stockholmstillägget, större ersättning? Är det för att man har problem att rekrytera dit?
Citera
2023-10-23, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PyroPelle
Vad innebär Stockholmstillägget, större ersättning? Är det för att man har problem att rekrytera dit?

Polisen ringde mig inför prövningen och ville berätta olika anledningar till varför jag bör välja Stockholm som aspirant och arbete i framtiden. De förklarade att man under aspiranten får 5000kr tillägg på lönen och vid anställning får man UPP till 5000kr mer än övriga regioner. Beroende på din tidigare erfarenhet görs en individuell bedömning av hur mycket extra du ska få. Anledningen till att poliser i Stockholm har högre lön är det höga tryck som finns på poliserna här och att det främst är i Stockholm som poliserna behöver bli fler. Med detta sagt är ingenting gratis utan lönetillägget du får för att arbeta i Stockholm är fullt rimligt.
Citera
2023-10-23, 19:37
Medlem
Någon här som klurat ut vad det är psykologen kan kugga en för? Vet basic grejer som att man verkar ostabil osv men någon som vet något mer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in