2022-03-26, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Nu vet jag inte om de har ändrat det här, men förut så valde de ibland ut vissa kandidater (vet inte om det var slumpmässigt eller baserat på tveksamheter i simintygen eller något), som var tvungna att bevisa sina kunskaper inför personalen. Men det var säkert 10+ år sen jag läste det, så det kan mycket väl ha ändrats.

För ca 7-8 år sedan så gjorde man inte simtestet på egen hand utan åkte tillsammans med rekryteringsmyndighetens personal och övriga prövande (ca 10 st) och gjorde simningen. Då fick man 1 försök på sig. Idag är det betydligt lättare och man kan försöka tills man klarar det och sedan åka till prövningen.
Så att de valde ut slumpmässiga stämmer ej.
Citera
2022-03-26, 10:57
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beyyo
För ca 7-8 år sedan så gjorde man inte simtestet på egen hand utan åkte tillsammans med rekryteringsmyndighetens personal och övriga prövande (ca 10 st) och gjorde simningen. Då fick man 1 försök på sig. Idag är det betydligt lättare och man kan försöka tills man klarar det och sedan åka till prövningen.

Eller göra det i efterhand..
Citera
2022-03-26, 17:30
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beyyo
Och innan dess så gjorde man det med intyg som folk införskaffat på egen hand, och kontrollerade dem hos vissa.
Citera
2022-03-26, 20:52
Medlem
generalconcretes avatar
Vad innebär egentligen säkerhetsprövningen?

"Vi väntar på resultaten från ditt drogtest och din säkerhetsprövning. Räkna med att det kan ta upp till sju veckor innan resultaten kommer."

Drogtestet ska inte vara några problem, inte heller säkerhetsprövningen. Men vad exakt är det de kollar upp?
Citera
2022-03-26, 21:04
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av generalconcrete
Vad innebär egentligen säkerhetsprövningen?

"Vi väntar på resultaten från ditt drogtest och din säkerhetsprövning. Räkna med att det kan ta upp till sju veckor innan resultaten kommer."

Drogtestet ska inte vara några problem, inte heller säkerhetsprövningen. Men vad exakt är det de kollar upp?

Säpo gör ju sin genomlysning helt enkelt, ibland har de redan en mapp om dig men utöver det vet jag inte hur noggranna de är. Det scannas väl av lite sociala medier, det rings kanske några samtal om det är nödvändigt. Jag skulle tro att de redan vet det mest alarmerande.
Citera
2022-03-26, 23:12
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25TaLife
Säpo gör ju sin genomlysning helt enkelt, ibland har de redan en mapp om dig men utöver det vet jag inte hur noggranna de är. Det scannas väl av lite sociala medier, det rings kanske några samtal om det är nödvändigt. Jag skulle tro att de redan vet det mest alarmerande.

Under säkerhetsprövningen görs ett utdrag ur belastningsregistret på syskon, mamma och pappa. Är du gift så gör dom utdrag från din frus mamma, pappa och syskon också. Visar det utslag från något håll är man rökt.
Citera
2022-03-27, 08:13
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Under säkerhetsprövningen görs ett utdrag ur belastningsregistret på syskon, mamma och pappa. Är du gift så gör dom utdrag från din frus mamma, pappa och syskon också. Visar det utslag från något håll är man rökt.

Det kan jag säga direkt, att det är man inte! 😇

Det är ju ett ämne du redan behandlat vid säkerhetsintervjun allt som oftast, har du inte mörkat de grejerna där så ska det vara lugnt.
Senast redigerad av 25TaLife 2022-03-27 kl. 08:42.
Citera
2022-03-28, 15:03
Medlem
generalconcretes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt

Inne på tre veckor utan svar - still waiting
Citera
2022-03-28, 18:47
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Inne på tre veckor utan svar - still waiting

Tog knappt tre veckor för mig tror jag
Citera
2022-03-28, 20:17
Medlem
generalconcretes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25TaLife
Tog knappt tre veckor för mig tror jag

De måste ha hittat något på mig
Citera
2022-03-29, 01:33
Medlem
Citat:
De måste ha hittat något på mig
Dom har väl läst dina startade ämnen på flashback där du frågar om prostituerade kvinnor i Beirut och i Göteborg 😂
Citera
2022-03-29, 08:09
Medlem
generalconcretes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Dom har väl läst dina startade ämnen på flashback där du frågar om prostituerade kvinnor i Beirut och i Göteborg 😂

hahaha mycket möjligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in