2025-01-20, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Han lyckades tjäna miljoner på kort tid vid Coronakraschen och fick hybris. Då var han seriös med att han tyckte han var börsgudens chef. Idag tror jag han mest spelar en roll, men tanke på att hans portfölj är värd < 1 mkr. Han tjänar inte pengar på börsen längre (på grund av inkompetens), utan betalar sina räkningar tack vare Youtube-visningar och Patreon-medlemmar. För att behålla tittare och locka till nya medlemmar så spelar idag en överdriven och narcissistisk personlighet.

Håller med, han verkar leva kvar i den händelsen (som han gjorde riktigt bra ska erkännas), och inser inte att då hade börsen kraschat, medan nu är vi på ATH eller nära ATH.
Det visar bara på att han egentligen inte investerar i aktier.
Han spelar, och kommer överleva så länge börsen är på gott humör om han inte gör någon drastisk förändring gällande sin strategi.
Annars får han helt enkelt hoppas på ytterligare några starka börsår.
Det kunde förmodligen lika gärna varit poker, hästar eller nått annat, men nu blev det aktier istället.
Det får han väl fortsätta med om han vill, men då hans medlemskanal lockar mest nybörjare (får man förmoda med tanke på nivån) så är det trist om någon "faller i fällan", dvs tror att börsen bara kan stiga och att det är lika enkelt som AA gör sken av.
Tänk själv och eget ansvar, ja visst, men många kommer säkert påverkas av tugget, speciellt om man har en ringa erfarenhet av börsen.
Kanske aldrig tidigare upplevt en stor och långvarig nedgång.
Eller hur det känns att hamna snett när man fångar fallande knivar som bara fortsätter att falla och falla, allt medan man snittar ner sig i fördärvet. Kan ju gå bra med lite tur, men riktigt usel risk/reward.
Detta med risk/reward är annars nått som AA borde studera lite mer ingående.
Ett tips i all välmening och helt gratis som alltid
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-01-20 kl. 23:33.
Citera
2025-01-21, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahajavabra
Håller med, han verkar leva kvar i den händelsen (som han gjorde riktigt bra ska erkännas), och inser inte att då hade börsen kraschat, medan nu är vi på ATH eller nära ATH.
Det visar bara på att han egentligen inte investerar i aktier.
Han spelar, och kommer överleva så länge börsen är på gott humör om han inte gör någon drastisk förändring gällande sin strategi.
Annars får han helt enkelt hoppas på ytterligare några starka börsår.
Det kunde förmodligen lika gärna varit poker, hästar eller nått annat, men nu blev det aktier istället.
Det får han väl fortsätta med om han vill, men då hans medlemskanal lockar mest nybörjare (får man förmoda med tanke på nivån) så är det trist om någon "faller i fällan", dvs tror att börsen bara kan stiga och att det är lika enkelt som AA gör sken av.
Tänk själv och eget ansvar, ja visst, men många kommer säkert påverkas av tugget, speciellt om man har en ringa erfarenhet av börsen.
Kanske aldrig tidigare upplevt en stor och långvarig nedgång.
Eller hur det känns att hamna snett när man fångar fallande knivar som bara fortsätter att falla och falla, allt medan man snittar ner sig i fördärvet. Kan ju gå bra med lite tur, men riktigt usel risk/reward.
Detta med risk/reward är annars nått som AA borde studera lite mer ingående.
Ett tips i all välmening och helt gratis som alltid

Har han någon gång tagit upp om hans risktagande lett till problem för nära och kära?

Det har förekommit påståenden om att han lånar av diverse men det är osannolikt att någon har den insynen här på tråden (om han inte sagt det själv).

Däremot har han väl berättat att han helt bränt sin portfölj vid mer än ett tillfälle genom åren. Belåning verkar han alltid använt sig av. Samtidigt är hans portföljer totalt sett rätt små för att ha hållit på så länge.

Utan att veta kan man ju misstänka att sådant risktagande och ett beteende som liknar spelmissbruk kan ha gjort att han satt sig i skuld hos närstående. Det är ju i så fall något väldigt negativt som sätter hans strategi i annat perspektiv än om bara rör honom själv.
Citera
2025-01-21, 18:01
Medlem
Jofandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vissenellervilse
Har han någon gång tagit upp om hans risktagande lett till problem för nära och kära?

Det har förekommit påståenden om att han lånar av diverse men det är osannolikt att någon har den insynen här på tråden (om han inte sagt det själv).

Däremot har han väl berättat att han helt bränt sin portfölj vid mer än ett tillfälle genom åren. Belåning verkar han alltid använt sig av. Samtidigt är hans portföljer totalt sett rätt små för att ha hållit på så länge.

Utan att veta kan man ju misstänka att sådant risktagande och ett beteende som liknar spelmissbruk kan ha gjort att han satt sig i skuld hos närstående. Det är ju i så fall något väldigt negativt som sätter hans strategi i annat perspektiv än om bara rör honom själv.

Det är jag som sagt att han lånar pengar av anhöriga och föredetta anställda. Jag har ingen insyn i AA’s ekonomi, dock känner jag ett dussin personer i Falkenberg som i sin tur känner AA eller känner någon som känner AA. Och flera av dessa har sagt att AA lånat eller bara ställt frågan om han får låna pengar av dem. Och det har då handlat om mindre summor, troligtvis till mat. Jag väljer att tro på ryktet eftersom AA’s investeringar och ekonomi är nära en kollaps.
Citera
2025-01-21, 18:10
Medlem
AppleIntelligences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jofandu
Det är jag som sagt att han lånar pengar av anhöriga och föredetta anställda. Jag har ingen insyn i AA’s ekonomi, dock känner jag ett dussin personer i Falkenberg som i sin tur känner AA eller känner någon som känner AA. Och flera av dessa har sagt att AA lånat eller bara ställt frågan om han får låna pengar av dem. Och det har då handlat om mindre summor, troligtvis till mat. Jag väljer att tro på ryktet eftersom AA’s investeringar och ekonomi är nära en kollaps.

Smörgåstårtor förmodligen.
Citera
2025-01-21, 19:45
Medlem
Citat:

Vet du vad som låg bakom nedläggningen av hemtjänstföretaget? Någon i tråden hävdade att kommunen kritiserat utförandet av tjänsterna och då skulle dragit in bolagets tillstånd. Finns det belägg för detta? Någon kanske kan mejla Falkenbergs kommun och begära ut sådana handlingar, för att få det svart på vitt. Men kom ihåg att använda anonym epost för annars kommer AA i sin tur begära ut vem som begärde ut handlingarna och söka upp denne i hemmet.
Citera
2025-01-21, 23:18
Medlem
Snapchat är nytt "stort" innehav i företagsportföljen för AA. Mycket riktigt har den aktien lite tråkig kursutveckling, det är inte direkt "the trend is your friend"
Citera
2025-01-22, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Snapchat är nytt "stort" innehav i företagsportföljen för AA. Mycket riktigt har den aktien lite tråkig kursutveckling, det är inte direkt "the trend is your friend"

Tack för att du förmedlar
Citera
2025-01-22, 14:41
Medlem
Klas-Vegass avatar
Än är det väl ingen större fara för hushållet. Köpte ju en mc nyss. Men visst kan det vara svårt med likviditeten kanske.
Citera
2025-01-22, 15:24
Medlem
HyperboreanCREW-14s avatar
Citat:

Tja, han gillar ju att låna, det är lite av hans grej...
Citera
2025-01-23, 22:56
Medlem
Adelsdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Han lyckades tjäna miljoner på kort tid vid Coronakraschen och fick hybris. Då var han seriös med att han tyckte han var börsgudens chef. Idag tror jag han mest spelar en roll, men tanke på att hans portfölj är värd < 1 mkr. Han tjänar inte pengar på börsen längre (på grund av inkompetens), utan betalar sina räkningar tack vare Youtube-visningar och Patreon-medlemmar. För att behålla tittare och locka till nya medlemmar så spelar idag en överdriven och narcissistisk personlighet.

Ja, det låter rimligt. Alla är genier när marknaden går upp. Gillar man den typen av bolag som Aktieanalytikern köper på sig med extrem belåning kommer det smälla förr eller senare. Det fortsätter upp tills det inte gör det längre.
Citera
2025-01-24, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usernomen
Är AA gradiositet är en förnekelse till det som framkommit i reflektionsvideorna? Där otroheten går över till acceptanse för en hotwife och sen leder in AA på swingklubbande vilket mynnar ut i sex vägran.

Haha har för mig han tipsade om att möka under täcket som sista metod för att avstyra sambons inviter. Är nog inte en helt ovanlig metod uppe i medelåldern
Citera
2025-01-25, 20:24
Medlem
Räkningar skall betalas, men det är ju såklart inga problem för aktiegeniet AA. Han har ju sin buffert, som är en kopia av hans andra portföljer med ung samma innehav och belåning. Den portföljen är dock numera 65K mindre.

Det finns dock glädjeämnen i AAs liv. Sambon har fått ordentlgit lönelyft (så hon kan bidra med mer )och räntorna på huslånet sjunker. Det är dock tydlig att AA är tidvis orolig i filmen (som han varit tidigare och som han förmodligen är innerst inne). Han lugnar sig dock själv med att han jobbar med sannolikheter o det är ingen stor risk att det går åt helvete med världens bästa aktieanalytiker.

Firerörelsen får sig en känga. Jag citerar från videon "Firerörelsen kan ju slänga sig själv i papperskorgen alltså. *nervöst skratt* Firerörelsen med sina 4% är ett oroligt släkte. Jag tycker det är en poäng att jag visar att det går att göra en fireresa med lite kapital. Firerörelsen som ska leva på 4% av sitt kapital måste samla ihop ett jättestort kapital. Och hur lång tid tar inte det?" säger universums och historiens mest briljanta aktieanalytiker.

För att stärka sitt självförtroende har han också gjort en film om hur bra hans aktier kommer gå det kommande året.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in