2025-01-12, 22:13
Medlem
watcher1970s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
12 dagar!!!! Sen annonserar AA att det numera kommer en gratisvideo varje söndag

https://youtu.be/XirZsrFrLQo?si=UYtvZ-ULLLyV7zjB

Men så jäkla ointressant! Som en löpsedel med lite rubriker men inget mera. Tror inte det här tilltaget kommer innebära någon direkt överbelastning på YouTubes servrar. Känns som en sista suck. Mitt förslag är att han raderar sina ”gratisvideos” och satsar helt på medlemsvideona. Allt är ju för att ”straffa” alla avundsjuka haters som utsatt A.A för förtal. Att då låta hundratals video ligga kvar känns lite underligt och inte alls genomtänkt.
Citera
2025-01-12, 22:59
Medlem
Nå, har någon sett senaste medlemsvideon?
Citera
2025-01-13, 00:37
Medlem
jack.danielss avatar
En uppenbart stressad aktieanalytiker i senaste (gratis) videon! Stressad både över förlusten i veckan och tappra försök att sälja in sin skit via betalkanalen!
Citera
2025-01-13, 00:46
Medlem
Unizeros avatar
Hans förtroende vid det här laget är skrämmande lågt.
I ena stunden ska i princip hela kanalen döljas bakom en betalvägg efter årsskiftet där endast betalande medlemmar ska få tillgång till videomaterial, för att sedan knappt 2 veckor senare gå stick i stäv mot tidigare utsago.

Man slutar aldrig att förvånas av dessa giriga människotyper som vill suga ut varenda liten möjlig krona.
Har karln ingen skam i kroppen?

Med hänsyn till hur kommentarsfälten ofta ser ut på hans kanal kan man ana ugglor i mossen, att dom flesta av hans tittare tillhör den äldre delen av populationen.
Den äldre generationen faller enklare offer för karlns retorik, befarar jag.
Citera
2025-01-13, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahajavabra
Lite det jag menar i ett tidigare inlägg för ett par dar sedan.
Han har väl sagt några gånger att en indexfond är inget att ha i princip, eftersom det är så lätt att prestera bättre än index.
Ja jämför man en obelånad indexfond VS stockpicking som maxbelånas, när vi befinner oss i en upptrend, så är det väl vad man bör förvänta sig nästan !?
Därför hade varit intressant att se hur utvecklingen hade blivit om han istället satsat på just en indexfond, som han maxbelånat, och i takt med att index stigit och gett honom mer utrymme, så skulle han på samma sätt som nu LÅNA LÅNA LÅNA och KÖPA KÖPA mer andelar.
För att få det ännu mer rättvist, så bör det vara en indexfond med inriktning på Nasdaq och en på Stockholmsbörsen.
Vad hade gett bästa avkastningen under dom här åren? Vad hade varit att föredra sett ur ett risk/reward perspektiv?
Går väl kanske att räkna på för den som orkar (ungefärligt) och dit hör inte jag

Det går säkert att räkna ut till viss grad, det jag gjort är väldigt grovt och beror bl.a. på att jag bara tagit enklaste mått på köp/sälj, dvs då en aktie antingen tillkommer som nytt innehav eller helt lämnat. Jag har helt ignorerat interna ombalanseringar och har dessutom inte någon data på vilken dag eller, än mindre, vilken tid han gjorde alla affärer. Så att göra en allt för djup analys på grov data skulle kanske inte ge så mycket.
Citera
2025-01-13, 08:46
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unizero
Med hänsyn till hur kommentarsfälten ofta ser ut på hans kanal kan man ana ugglor i mossen, att dom flesta av hans tittare tillhör den äldre delen av populationen.
Den äldre generationen faller enklare offer för karlns retorik, befarar jag.

Jag kan tänka mig att han har en liten följarskara bland 50-60-åringar men tråkigt jobb, vaktmästare, kommunala tjänstemän osv med pisslön som faktiskt ser AA som lyckad. Arbetsfri, flera bilar, motorcyklar, självförtroende - ja, lever livet helt enkelt. AA är för gamla gubbar vad BMW-turken är för småblattar.
Citera
2025-01-13, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatriarkJerusalem
Nå, har någon sett senaste medlemsvideon?

Jag tittar på bilderna Jag orkar inte 30 minuters tugg om samma aktier om o om igen. Han går in i veckan med EK på 900K, belåning 1.826K dvs 33/67% Därtill en krympande buffert på ca 400K med ca 42% EK. (har missuppfattat summan i denna tidigare eller så missuppfattar jag den här gången. )

Stora innehav är: AMD, BHG, Hexatronic, K-Fastiheter, Nobia, Nibe och Transtema.

Han är väldigt nöjd med att företagsportf är värd mer än förra veckan trots nedgången - det var enkelt fixat med ännu mer belåning

Han avslutar med att läget är ett helvete, återstår att se om det utvecklas till ett katastrofalt helvete eller åt det bättre hållet
Citera
2025-01-13, 09:37
Medlem
Unizeros avatar
Citat:
Jag tittar på bilderna Jag orkar inte 30 minuters tugg om samma aktier om o om igen. Han går in i veckan med EK på 900K, belåning 1.826K dvs 33/67% Därtill en krympande buffert på ca 400K med ca 42% EK. (har missuppfattat summan i denna tidigare eller så missuppfattar jag den här gången. )

Stora innehav är: AMD, BHG, Hexatronic, K-Fastiheter, Nobia, Nibe och Transtema.

Han är väldigt nöjd med att företagsportf är värd mer än förra veckan trots nedgången - det var enkelt fixat med ännu mer belåning

Han avslutar med att läget är ett helvete, återstår att se om det utvecklas till ett katastrofalt helvete eller åt det bättre hållet

Enligt egen utsago så är allt så transparent och ärligt, men inte ens flashbacks samlade hjärnförmåga tycks förstå hur "förmögenheten" ser ut.
Oklart om det säger mer om flashback än om honom, à la bonne heure!

Det intressanta i sammanhanget verkar vara att han anser att lånen i portföljen är hans egna kapital?

Än mer anmärkningsvärt är hur Nordnet tillåter en belåning som överstiger 70 procent (i detta fall över 200 procent), vilket brukar vara en övre gräns för dom flesta av deras kunder vad gäller värdepapperskrediten.
Citera
2025-01-13, 10:00
Medlem
Citat:

Citat:
Enligt egen utsago så är allt så transparent och ärligt, men inte ens flashbacks samlade hjärnförmåga tycks förstå hur "förmögenheten" ser ut.
Oklart om det säger mer om flashback än om honom, à la bonne heure!

Det intressanta i sammanhanget verkar vara att han anser att lånen i portföljen är hans egna kapital?

Än mer anmärkningsvärt är hur Nordnet tillåter en belåning som överstiger 70 procent (i detta fall över 200 procent), vilket brukar vara en övre gräns för dom flesta av deras kunder vad gäller värdepapperskrediten.

Jag anser mig inte vara direkt smart. Men jag tror du missuppfattar vad jag skriver. De sju protföljerna består av 33% EK = 900K (lån är 1826K =67%). Total balansomslutning därmed 2.726.000kr Glasklart? Han är väldigt tydlig med vad som är ek / lån.

Bufferten har tidigare redovisats som en summa och sagt den var belånad. Jag har trott den summan var totalen men visade sig i dagens video vara det egna kapitalet.
Citera
2025-01-13, 10:26
Medlem
Citat:
Jag orkar inte 30 minuters tugg om samma aktier om o om igen.
"Orkar du inte lyssna - titta på en annan kanal. Vissa personer är ointelligenta och kan inte ta till sig Aktieanalytikerns råd"
Citera
2025-01-13, 11:06
Medlem
Unizeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatriarkJerusalem
"Orkar du inte lyssna - titta på en annan kanal. Vissa personer är ointelligenta och kan inte ta till sig Aktieanalytikerns råd"

Inser han inte själv att det är hans egen retorik som ligger bakom det ökade motstånd han möter, på senare tid?
Att kalla folk ointelligenta för att dom inte förstår, samtidigt som han inte erbjuder någon förklaring eller välkomnar sympati för deras tankesätt?
Att återkommande höja sin egna färdighet eller rent ut sagt överlägsenhet offentligt, förvärrar enbart situationen.

Enlig egen utsago är han utbildad beteendevetare, tillåt mig tvivla på att han faktiskt lärde sig något under den utbildningen.
Citera
2025-01-13, 12:13
Medlem
Citat:
Inser han inte själv att det är hans egen retorik som ligger bakom det ökade motstånd han möter, på senare tid?
Att kalla folk ointelligenta för att dom inte förstår, samtidigt som han inte erbjuder någon förklaring eller välkomnar sympati för deras tankesätt?
Att återkommande höja sin egna färdighet eller rent ut sagt överlägsenhet offentligt, förvärrar enbart situationen.

Enlig egen utsago är han utbildad beteendevetare, tillåt mig tvivla på att han faktiskt lärde sig något under den utbildningen.
Han säger att han inte påverkas av någonting, men han påverkas otroligt mycket. Han stör sig enormt på folk som säger emot honom, och när de dessutom visar sig ha rätt, så blir det ännu värre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in