2025-02-26, 15:30
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Gjorde den (nybörjar) missen med viaplay, när de gick ner 50% på en dag! Tillfällig dip och enkla pengar att tjäna, veckorna och månaderna efter fortsatte den ner i källaren kan dock vara läge att kika på den idag?
Alla gör vi misstag och även feta vinster men det betyder inte att man är ett aktiegeni för det. Han verkar aldrig begå misstag utan det är alltid marknaden som är irrationell när det går dåligt när det går bra är han ett geni.
Citera
2025-02-27, 20:34
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Hur går det för han?
Citera
2025-02-27, 20:47
Medlem
AppleIntelligences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Hur går det för han?

AMD ner 4% ikväll.
Senast redigerad av AppleIntelligence 2025-02-27 kl. 21:25.
Citera
2025-02-27, 20:51
Medlem
Vad skulle hända om denna tråd dör? Jag tror att ni som helt oskyldigt kommenterar här tyvärr också gör reklam för honom?
Citera
2025-02-27, 21:15
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Vad skulle hända om denna tråd dör? Jag tror att ni som helt oskyldigt kommenterar här tyvärr också gör reklam för honom?

En sådan källa till (skade)glädje förtjänar all reklam
Citera
2025-02-27, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
En sådan källa till (skade)glädje förtjänar all reklam

Jag är lite besviken att han inte tar upp i sina filmer att någon skvallrar på olika forum om vad han säger i medlemsvideorna Förövrigt är det knäpptyst om att stämma de som AA anser har förtalat honom. Möjligen jobbar hans advokater i det tysta i bakgrunden

Kollade några av medlemsfilmerna från senaste tiden. Som mest har en film fått 45st "tummen upp". Det går tyärr inte att se antal visningar för de filmer som är låsta för medlemmar.
Citera
2025-02-27, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Jag är lite besviken att han inte tar upp i sina filmer att någon skvallrar på olika forum om vad han säger i medlemsvideorna Förövrigt är det knäpptyst om att stämma de som AA anser har förtalat honom. Möjligen jobbar hans advokater i det tysta i bakgrunden

Kollade några av medlemsfilmerna från senaste tiden. Som mest har en film fått 45st "tummen upp". Det går tyärr inte att se antal visningar för de filmer som är låsta för medlemmar.
Okej och tack för uppdateringen. Det är bra att det finns någon på insidan som kan ge sin rapport här ändå för Flashback! 👍
Citera
2025-02-28, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Denna afton har vi trogna medlemmar fått en video med högt ärade AAs syn på 10 olika aktier. En kort sammanfattning av mål och sannolikhet för dessa mål att nås enligt AA.

AMD - mycket lågt värderad (för att vara ett amerikanskt bolag) enligt AA. Framtiden är ljus för bolaget. Grundscenario 100% upp inom 1-2 år men kan bli mer också av bara farten. 75% sannolikhet för dubblering enligt AA.

BHG - Möjligt mål för kursen 50kr inom 1-2år men 35-40 kr är mer troligt dvs 50% upp från nu. 75% sannolikhet för 50% upp.

Hexatronic - 100kr i kurs senaste 2026 dvs 200% upp. Sannolikhet för detta 50-75%.

K-Fast - Minst 100% upp inom 2 år, upp till 75% sannolikhet för detta.

Nibe - 70-75kr inom 2 år tror AA med 75% sannolikhet, men finns möjlighet till lite mer.

Nobia - risken är högre än i många av andra aktier i AAs portfölj. Men potentialen är hissnande. Minst 300% potential inom 1-2 år, men han ger det bara 50% möjlighet för det scenariet.

Transtema - ingen risk, bara upp som gäller - frågan är hur mycket. Minst dublering men säkert 150% upp inom 1-2 år. Sannolikhet för detta 75%. Men kursen kan ju dra mer än så också enligt AA

Tourn - Stor potential redan i år. Mål 15kr i år. Minst. Inom 2år tror AA upp mot 30kr om bolaget håller vad de säger. Risken är hög enligt AA både i år och nästa år. Sannolikhet 50% för dessa scenarier, men hög risk. Allt hänger på om bolagets egna prognoser för framtiden stämmer. Men AA tycker att bolaget gör bort sig om de inte håller de planer och prognoser se satt, så han litar på dem

Waystream - Potentialen är hög enligt AA. Mål 200% är fullt rimligt inom 2år. Sannolikhet för detta 50%.
Här är det lite svårt att förstå AA. Han säger bolaget har god ekonomi men ändå finns det risk för nyemission.

Nimbus - Potential 200% inom 2år. Sannolikhet 50% för detta scenarie.

AA betonar att han är försiktig i sina prognoser allt baseras på dagens aktiekurs och den info som finns idag. Allt kan ändras redan imorgon. Bra disclaimer av AA.

Bra , kan vi stämma av efterhand
Torsdagen bör ha varit röd för börschefen
Fredagen ser ut att bli densamma
Kul att du uppdaterar från insidan , det är vid nedgång det blir mest intressant
Citera
2025-02-28, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Bra , kan vi stämma av efterhand
Torsdagen bör ha varit röd för börschefen
Fredagen ser ut att bli densamma
Kul att du uppdaterar från insidan , det är vid nedgång det blir mest intressant

Ja verkligen intressanta lägen nu. AMD om han är kvar där bröt rejält golv igår och är under 100 usd, måste svida hos börsguden?
Fick någon notis om att han möblerar om i USA portföljen?

Det enda bolag jag tror på om han fortsatt äger är Hexatronic, hur agerar han där? Också tagit mycket stryk
Citera
2025-02-28, 13:12
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmmokey
Ja verkligen intressanta lägen nu. AMD om han är kvar där bröt rejält golv igår och är under 100 usd, måste svida hos börsguden?

Det enda bolag jag tror på om han fortsatt äger är Hexatronic, hur agerar han där? Också tagit mycket stryk

Jag ägde också AMD och hade haft en tråkig resa nedåt under flera månader, men inte förmått mig att sälja i hopp om att det skulle vända uppåt igen. Men börsgudens chefs val att gå in i AMD gav mig en rejäl tankeställare, så jag sålde rubbet. Det har jag sparat en slant på, så jag får väl tacka honom för detta.
Citera
2025-02-28, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmmokey

AMD , no no no
Hur får han ihop det ????
Han kör sitt eget race fullt ut iallafall
Alla är i fallande trend och uppvisar ingen tydlig divergens ….
Tyckte Transtema såg ut att vända men för mig krävs 17:- innan det känns positivt
Citera
2025-02-28, 21:12
Medlem
Börsoron skakar AAs portfölj men som AA säger, att vara orolig blir man inte rik på så det är inte han. Lite omplaceringar är gjorda, bl a är en del av innehavet i BHG sålt men samtidigt ökar AA i AMD. Som AA säger, priset på AMD är skitbra just nu. Det kanske är ännu mycket skitbättre nästa vecka

Topplistan storleksmässigt ser ut så här (i vart fall i företagsportföljen, men kan vara totalt också):
AMD
Transtema
Hexatronic
Nibe
Nobia

Utvecklingen totalt sett får vi senare i helgen som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in