Citat:
Ursprungligen postat av
Enuddafigur
Jag citerar från videon "Firerörelsen kan ju slänga sig själv i papperskorgen alltså. *nervöst skratt* Firerörelsen med sina 4% är ett oroligt släkte. Jag tycker det är en poäng att jag visar att det går att göra en fireresa med lite kapital. Firerörelsen som ska leva på 4% av sitt kapital måste samla ihop ett jättestort kapital. Och hur lång tid tar inte det?" säger universums och historiens mest briljanta aktieanalytiker.
För att stärka sitt självförtroende har han också gjort en film om hur bra hans aktier kommer gå det kommande året.
Är det nån som borde vara rejält orolig, så är det AA, som är beroende av en stor portion tur att nuvarande trend hålls intakt, och att dom rekyler som uppstår fortsätter att vara så gott som obefintliga.
Han verkar dessutom ha missat att detta med 4% bygger på samma principer som en pokerspelare och dennes bankrulle, dvs man måste ha kapital för att överleva sämre perioder som alltid kommer förr eller senare.
Hur stor nedgång klarar AA innan handduken kastas in?
Tror som jag skrivit tidigare att -10% på index är max, där den typen av fallande knivar han äger högst troligt kommer ta ännu mer stryk.
Maxbelåning på det, och det krävs inget geni för att förstå hur det kommer sluta.
AA säger sig vara så enormt skicklig på aktier, men agerar många gånger som en ren nybörjare och är faktiskt ganska naiv och trångsynt i vissa frågor (min personliga åsikt).
Dagens goda råd till dig AA är att du sätter dig in i vad RR innebär (risk/reward).