2025-01-18, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Det är naturligtvis helt åt helvete. Ingen av oss skribenter här på flashback i tråden skulle aldrig göra en sån sak. Detta är en ensam galning som håller. Det är iallafall min övertygelse..

Fast det är flera här inne som skrev att dom ska eller har gjort det för flera veckor sedan, jag skrev att det är helt sjukt att göra så, barnen är hela, rena, glada, flera vänner på gården, skolan ser ingen anmärkning.
Låt dom soc göra sitt Jobb med barn som verkligen behöver hjälp.

Nu får jag väl en massa skit igen men så är det faktiskt, jag tar det.
Citera
2025-01-18, 23:46
Medlem
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Fast det är flera här inne som skrev att dom ska eller har gjort det för flera veckor sedan, jag skrev att det är helt sjukt att göra så, barnen är hela, rena, glada, flera vänner på gården, skolan ser ingen anmärkning.

Ja, det är "Chrippa-fanboysen" i denna tråd. Samtliga "anmälningar" baserades ju dessutom på vad den sittkissande mytomanen Chrippa yrat om i sina videos.
Citera
2025-01-18, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
This!
Är det här verkligen något som hänt på riktigt?

Hur vet man att det är en anhörig?
Om så är fallet så är det verkligen helgalet.

Har någon adressen till den alternativa kanalen så jag slipper ge BB några visningar.?
Ja, det har hänt på riktigt. Inte en anmälning heller utan flera falska anmälningar.

Personen som skrytit om det i tråden är självoutad i tråden sedan länge. Jag kommer dock inte skriva namn på personen eftersom jag inte vill ha problem med 1.06 eller så. Men alla som suttit här inne ett tag vet precis vem det är.

Vad jag sett så har inte StorTuffBiker lagt ut den nya videon än, men länk lär komma som alltid.
Citera
2025-01-18, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Det glädjer mig att soc tar anmälningarna på allvar och utreder familjen.

Skickar man som småbarns förälder runt kukbilder och filmer där man knullar ungarnas morsa då ska soc utreda detta förutsättningslöst.

När soc utreder så är det oundvikligt att inte Rasks skelett kommer fram ur garderoben. Det är just därför man kallar in familjen, för dom vet att det är på allvar och en stor fara för barnens hälsa

Tur att jag fick kontakt med socialjouren idag, var tvungen att berätta hur gärna ni här inne sprider nakenbilder så alla kan se, och vissa hoppas att det ska ses på deras skolor.
Skrev också att anmälningarna kom säkerligen härifrån som är besatta av familjen, skickade över några inlägg också så dom ska förstå vart anmälningarna kommer ifrån, sa till dom att gå in och läsa tråden så kommer dom förstå.
Citera
2025-01-18, 23:56
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:

Eftersom soc inleder en utredning efter förhandsbedömningen istället för att bara lägga ner den utan att kontakta familjen så har dom kommit fram till att anmälan måste utredas grundligt.

Eftersom Rask familjen genom åren har haft ett flertal möten samt besök med socialtjänsten innebär det att det finns fog för anmälan.

Jag har själv inte gjort någon anmälan men kan förstå dom som känner oro för barnen, det finns ett flertal tydliga brister och detta ser jag bara genom en kamera. Bara deras ekonomiska situation är orsak till utredning, pappan i familjen tänket jag inte ens gå in på för inlägget skulle bli för långt och jag ska sova nu.
Citera
2025-01-19, 00:01
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Tur att jag fick kontakt med socialjouren idag, var tvungen att berätta hur gärna ni här inne sprider nakenbilder så alla kan se, och vissa hoppas att det ska ses på deras skolor.
Skrev också att anmälningarna kom säkerligen härifrån som är besatta av familjen, skickade över några inlägg också så dom ska förstå vart anmälningarna kommer ifrån, sa till dom att gå in och läsa tråden så kommer dom förstå.
Den enda som sprider egna nakenbilder samt porrfilmer på mammans barn är barnens pappa. Detta är givetvis något soc måste utreda då det är högst olämpligt och kommer leda till mobbing. Dvs pappans agerande orsakar psykisk misshandel på barnen.
Citera
2025-01-19, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Ja, det är "Chrippa-fanboysen" i denna tråd. Samtliga "anmälningar" baserades ju dessutom på vad den sittkissande mytomanen Chrippa yrat om i sina videos.

Som tur var hann jag varna soc vad allt kan komma ifrån hänvisade till denna tråd, sa att dom måste läsa några sidor.
Nakenbilderna på Therese visade sig vara falska egentligen hon hade kläder på sig men man redigerade bort tröjan så hon e naken.
Det var en extra viktig sak att berätta.
Avslutade med mitt namn och telefonnummer. Ingen idé att vara anonym vid en sån allvarlig sak.
Citera
2025-01-19, 00:05
Medlem
Storanglarens avatar
Citat:
Detta är givetvis något soc måste utreda då det är högst olämpligt och kommer leda till mobbing. Dvs pappans agerande orsakar psykisk misshandel på barnen.

Trovärdig källa på det fetade påståendet tack.
Citera
2025-01-19, 00:07
Medlem
Citat:
Som tur var hann jag varna soc vad allt kan komma ifrån hänvisade till denna tråd, sa att dom måste läsa några sidor.
Nakenbilderna på Therese visade sig vara falska egentligen hon hade kläder på sig men man redigerade bort tröjan så hon e naken.
Det var en extra viktig sak att berätta.
Avslutade med mitt namn och telefonnummer. Ingen idé att vara anonym vid en sån allvarlig sak.

Men visst var det väl polisanmält? Vad ska soc kunna göra i det ärendet?

Förstår inte riktigt hur du tänker. Har dock inte sett senaste videon då jag inväntar alternativ uppladdning av den.
Citera
2025-01-19, 00:07
Medlem
Citat:
Den enda som sprider egna nakenbilder samt porrfilmer på mammans barn är barnens pappa. Detta är givetvis något soc måste utreda då det är högst olämpligt och kommer leda till mobbing. Dvs pappans agerande orsakar psykisk misshandel på barnen.

Det är inte Therese som har gjort det? Man har tagit en bild på hennes Instagram och redigerat om bilden, dock har inte rask & Therese vitt bord en liten miss där.
Denna info finns såklart också hos socialtjänsten.
Citera
2025-01-19, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Men visst var det väl polisanmält? Vad ska soc kunna göra i det ärendet?

Förstår inte riktigt hur du tänker. Har dock inte sett senaste videon då jag inväntar alternativ uppladdning av den.

Eftersom några här inne har tagit upp tid för soc så andra barn kanske inte får hjälp i tid
Soc kan läsa här inne och se vad det är för människor här inne vad som sägs om bilder kön osv, viktigt att det visas upp.
Japp polisanmäld, soc kan nog ha en samverkan här.
Citera
2025-01-19, 00:15
Medlem
Citat:

Ja men då är det ju super bra att soc läser här inne först så dom får en bild av allt.
Denna tråd kan skapa mobbning.
Bilderna var inte Therese nakenbilder, det är genomskådat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in