Flashback bygger pepparkakshus!
2025-01-27, 15:10
Medlem
Brajebrasomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CehminCuk
Knappast!
Aldrig i livet att självaste Baronen exempelvis skulle spackla, slipa och måla över eventuella borrhål där tavlor på döda släktingar har hängt och allt annat småfix som förmodligen bör göras. Har han någonsin hållit i en spackelspade?

Han ser väl inte skillnad på en spackelspade och en fogsvans. De där jävla väggarna lär väl se ut som en schweizerost, efter att tavlorna är nere.
Citera
2025-01-27, 15:33
Nu har han lagt upp om den där jävla lampan så många gånger så de e sjukt. Snacka om att ha ett så tråkigt ointressant liv att man hackar up sig på en jävla ikea lampa i två dagar. Ärligt talat ibland mår man ju fan dåligt över hur en människa kan va såhär.

Ska vi kanske skicka hem Jehovas till det nya boendet när dom flyttar och kanske få Rasken att bli jehovas vittne?
Citera
2025-01-27, 15:40
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laidbackwoff
Nu har han lagt upp om den där jävla lampan så många gånger så de e sjukt. Snacka om att ha ett så tråkigt ointressant liv att man hackar up sig på en jävla ikea lampa i två dagar. Ärligt talat ibland mår man ju fan dåligt över hur en människa kan va såhär.

Ska vi kanske skicka hem Jehovas till det nya boendet när dom flyttar och kanske få Rasken att bli jehovas vittne?
Vad har han skrivit mer än att den var opersonlig och alla har den i sina hem?
Har inte Instagram.

Just det, Rask påstår sig ju ha ”social fobi”.
Jag har det, och kan nämna en sak jag skulle betala vad som helst för att få:
En osynlighetsmantel (som i Harry Potter och Mio min Mio).
Tror ni att Rask hade velat vara osynlig…?
Senast redigerad av mephedron 2025-01-27 kl. 15:58.
Citera
2025-01-27, 15:48
Medlem
Treschows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laidbackwoff

Är det någon person som absolut inte ska uttala sig om inredning/möbler så är det Carl-Fredrik. Han har lakan hängande i taket, döskallar på väggarna och julpynt uppe från september månad.
Citera
2025-01-27, 15:54
Medlem
ziejacools avatar
Så Rask erkänner indirekt att han inte alls städar så som han påstår. Finns det något som den här "mannen" säger som inte är lögn?

Jag kollar på filmen då han grinar för att den nya hyresvärden inte ville hyra ut till honom. Jag blir alltid så paff när han säger att han är så förvånad över att ha fått tillbaka depositionen kl 06:44 en Onsdag, liksom vad gör en människa vaken vid den tiden. Det är hans största ledtråd till att någon på Flashback måste ha hittat hyresvärden och kontaktat honom och väckt honom. Det är så jäkla... Idiotiskt.

Nu försöker Rask hitta någon som kan flyttstäda för Rask har alltid ljugit om att han städar så noga. Stackars Therese. Hon behöver försörja 4 barn samt ta hand om hushållet. Hur fan orkar hon? Jag tror att oavsett hur flyttstädningen går, så kommer Rask göra videos om det företaget och prata om hur dåliga dom var och hur mycket bättre jobb Rask skulle gjort.
Citera
2025-01-27, 16:23
Medlem
Spritnotas avatar
Har för mig det bara är runt 5 år sedan de fick nya tapeter i åtminstone kök, hall och vardagsrum men åker de på att betala för orimligt många spikhål så är det inte mycket göra åt. Spackla på en tapet hjälper inte direkt kosmetiskt.

Lite märkligt att vilja anlita flyttstäd när han bara jobbar några timmar per dag och är självutnämnd expert. Låter som att de flyttar till etagelägenhet, så flyttgubbar som bär upp sängar och tunga lådor till övervåningen skulle spara mer tid och energi och vara vettigare om de har råd?

Bägge delar är dock onödiga utgifter, de klagar aldrig på ont i rygg och leder vad jag vet och bägge pojkarna är stora nog att hjälpa till att bära saker som inte är tunga men blir mycket spring. Flyttstäda kan man dessutom börja med innan man flyttar, vem fan skjuter tex upp att putsa fönster eller rengöra ugnen tills sista dan?
Citera
2025-01-27, 16:38
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Är det någon person som absolut inte ska uttala sig om inredning/möbler så är det Carl-Fredrik. Han har lakan hängande i taket, döskallar på väggarna och julpynt uppe från september månad.
Glöm inte dildo i fönstret!
Citera
2025-01-27, 17:01
Medlem
Djungelskribentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
"någon som vill flyttstäda" ja jag vet inte, en städfirma kanske vill? normalt sett så ringer man till en sån och så kommer de och städar. Finns många firmor att välja bland i Trosa.

_

Du glömmer att Therese är fru till en av Sveriges största youtubers och därför borde städbolagen höra av sig till henne och inte tvärtom. Så sjukt slappt haha. WT wt wt
Citera
2025-01-27, 17:08
Medlem
knark-kungens avatar
Att familjen ska hyra en flyttfirma samt flyttstäd är så dumt att man baxnar. Det där är max ett par dagars jobb, lyft upp din beniga röv, ta några av Therese piller och sätt igång din jävla dagdrivare.
Citera
2025-01-27, 17:27
Medlem
Snusfris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Att familjen ska hyra en flyttfirma samt flyttstäd är så dumt att man baxnar. Det där är max ett par dagars jobb, lyft upp din beniga röv, ta några av Therese piller och sätt igång din jävla dagdrivare.

Om dom hade haft ett par vänner hade det varit klart på en dag. Men nu har dom ju inte det.
Citera
2025-01-27, 17:27
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen

Flyttfirma kan komma från mig, att jag skrev att bärhjälp vore mer tidseffektivt än att städhjälp - om de har råd. Oavsett bägge två onödiga utgifter i deras situation.

Att ta emot gratishjälp av vänner eller familj är normalt men beror på hur hjälpsam man själv är. Alla bästa vännerna bor i Norrköping och jag har inte hört att Rask hjälpte till när Jocke flyttade till ny lägenhet, Anjo till hus eller när Let's Feast flyttade till huset de köpt. Alla tre har flyttat under 2024. Doris och Christian har dessutom köpt ett begagnat flyttsläp modell större med väggar och stora bakdörrar så det hade kanske varit en god idé att självmant ställa upp hemma hos dem en dag när de krigat och renoverat varje rum.

Vi får väl se om någon från Norrköpings youtube-elit dyker upp i flyttvloggen med dammtrasor och flyttkartonger i nävarna om det är dem de hoppas på ska nappa.
Citera
2025-01-27, 17:28
Medlem
Snusfris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Baronen har ju till och med haft en egen, och skryter alltid om hur duktig han är på att städa och hur ofta det görs hemma, men nu har tydligen inte baronen tid att städa själv, konstigt när han precis nyligen skröt om hur han bara jobbar 24 timmar i veckan.

Var det inte 24 timmar i månaden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in