Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Även om detaljerna var okända så var ju knappast nazisternas förföljelse och avrättning av judar, homosexuella och andra minoriteter okänt vare sig för tysk eller annan europeisk befolkning - även om många säkert låtsas vara okunniga av skam..
Skull and bones var känt både från böcker och film - Bilderberg var vida omskrivet redan inför första mötet, exempelvis i flera artiklar i New York Times. Även här i Sverige skrevs det utförligt om Bilderberg de gånger möten hölls här (t.ex 1962 och 1973 i Saltsjöbaden).
Jag är född 79 och jag kan garantera dig att absolut ingen jag kände visste om varken Bilderberg eller Skull under mina första tjugo år. Då var ändå dom flesta jag umgicks med rätt allmänbildade.
Jag trycker in i Bilderberg i DNs sökruta, 4 träffar under nittiotalet. inget innan. Låsta artiklar.
Första artikeln i om Bilderberg SVD skrevs 2009 av Andreas Cervenka. Första gången Bilderberg nämndes kort i Aftonbladet var 2000. I expressen nämns doms första gången 2014. I övrigt rätt sparsmakat. Och ingen sa nåt endaste ord om alla elitgrupperingar i Radio och TV, inte ens på kabeltv. Jag snubblade över infon av en slump runt 2000 när jag laddade ner alternativa faktadokumentärer. från DC++
Det blev mer känt känt åtta år efter i och med Zeitgeistfilmen.
Jag vet att Anthony Sutton har skrivit en böcker om dom här ämnena för ett bra tag sen. men han var ju knappast känd i Sverige. Ännu färre vet om att Bankirmaffian i väst sponsrade bolsjevikerna och deras revolution. Något som Sutton skrivit utförligt om
Med andra ord fick vi lära oss det som etablissemanget ville vi skulle lära oss. inget mer än så. Det var faktiskt så illa att ingen nämnde kommunismens massmord under mina nio grundskoleår. Kan bara minnas nån hastig artikel om gulagerna i den tjocka historieboken vi hade i åttan. Jag frågade nån lärare om det där, han muttrade nåt om att det var onödig information och att hålla oss till läroplanen
Jämförelsen med Nazzarnas folkmord var att det är segrarna som skriver historien. Hade nazzarna vunnit hade dom säkerligen kunnat hålla folkmordet på judar hemligt ett bra jävla tag. Nu var det dom allierade som vann och dom kunde skriva sopa igen det dom hade gjort och lite till. Eisenshowers dödsläger(Rhenlägren) var ju okända ett bra tag. Och är det fortfarande idag
Givetvis ser det annorlunda ut idag med ett fritt informationsflöde. Beroende på hur nyfiken man är förstås- Minus TikTok och diverse idiotappar