2025-02-01, 08:40
Medlem
Rätt så innehållsrikt med Lue Elizondo, utomjordiskt språk existerar, flottans interaktion med jättelika främmande farkoster i djupa vatten och sambandet mellan UAP och världsdjupen , bara månader kvar tills allting kommer ut.

Min åsikt förblir att det hela känns regisserat, de flesta visselblåsare etc ifall nu något av detta besannas i verkligheten vilket återstår att se.

https://www.youtube.com/watch?v=WGUb1JKxBDo
Citera
2025-02-01, 11:58
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omnik
Rätt så innehållsrikt med Lue Elizondo, utomjordiskt språk existerar, flottans interaktion med jättelika främmande farkoster i djupa vatten och sambandet mellan UAP och världsdjupen , bara månader kvar tills allting kommer ut.

Min åsikt förblir att det hela känns regisserat, de flesta visselblåsare etc ifall nu något av detta besannas i verkligheten vilket återstår att se.

Om det nu är så att det måste ut, så vill gubbarna på toppen hålla i taktpinnen.. Kolla trailern av "Age of disclosure" Kryllar av CIA, NSA och annat
Citera
2025-02-01, 12:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Det enda som förvånar är att folk fortsätter tro på Elizondo och liknande mytomaners ständiga påståenden om att ”nu / snart / imorgon / nästa vecka / om en månad / i år / nästa år etc” kommer bevisen….

Nej det kommer givetvis inte några bevis för vare sig utomjordingar eller deras farkoster eller språk inom några månader den här gången heller..
Citera
2025-02-01, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Om det nu är så att det måste ut, så vill gubbarna på toppen hålla i taktpinnen.. Kolla trailern av "Age of disclosure" Kryllar av CIA, NSA och annat
Tja enligt Elizondo m.fl. så håller nu sekretessen på att luckras upp dels p.g.a av att ju mer ett disclosure skjuts upp desto värre för de som har hållit det hemligt under så lång tid, sett till omvärldens reaktion när allting eventuellt läcker.

Reagerade därför på hans kommentar om en frukt långt bortom sitt bäst före-datum som fått ruttna i kylen, särskilt när han nämner ''my government recognizes that it is time to have the conversation''. (23 min)

Å andra sidan kan det hela vart planerat under årtionden för dessa specifika datum ( 2025-2027). Tänk bara på den här killen Jim Godwall som påstod på 90-talet att vi skulle få riktiga svar år 2025.
https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-14214745/area-51-secret-government-classified-information-2025.html

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det enda som förvånar är att folk fortsätter tro på Elizondo och liknande mytomaners ständiga påståenden om att ”nu / snart / imorgon / nästa vecka / om en månad / i år / nästa år etc” kommer bevisen….

Nej det kommer givetvis inte några bevis för vare sig utomjordingar eller deras farkoster eller språk inom några månader den här gången heller..
Fast det finns en skillnad på tro och att inte utesluta något förrän man faktiskt vet.
Senast redigerad av Omnik 2025-02-01 kl. 18:01.
Citera
2025-02-01, 17:59
Medlem
edit:dubbel
Citera
2025-02-01, 18:24
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
edit:dubbel

Ja det går Inte att utesluta att något är i görningen 25/27. Ingen vet säkert. Undergångstrumpeten ligger undanstoppad i garderoben till vidare.
Citera
2025-02-01, 19:59
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
url]
Fast det finns en skillnad på tro och att inte utesluta något förrän man faktiskt vet.

Det går ju precis lika bra att säga för det omvända - dvs ”det finns en skillnad på att inte tro och att inte utesluta något”..
Men vart leder det oss?
Citera
2025-02-02, 12:45
Medlem
Citat:
Det går ju precis lika bra att säga för det omvända - dvs ”det finns en skillnad på att inte tro och att inte utesluta något”..
Men vart leder det oss?
Precis, både misstro och tro leder oss mot antaganden som de du uttryckte, inte fakta. Därför är det bättre att inte utesluta något förrän man vet.
Citera
2025-02-02, 13:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Precis, både misstro och tro leder oss mot antaganden som de du uttryckte, inte fakta. Därför är det bättre att inte utesluta något förrän man vet.

Jag har aldrig uteslutit att det kan finnas utomjordiskt liv, eller att det möjligtvis även skulle kunna vara möjligt för oss - och de - att besöka varandra även om jag finner det osannolikt. Dock kan man ju inte svälja vilka upprepade påståenden hur länge som helst utan att börja misstro avsändaren om den aldrig levererar.

Men det är såklart bra för Elizondo, Maussan och deras likasinnades ekonomi att så många okritiskt verkar acceptera nästan vad som helst.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2025-02-02 kl. 13:59.
Citera
2025-02-02, 16:31
Medlem
Citat:
Jag har aldrig uteslutit att det kan finnas utomjordiskt liv, eller att det möjligtvis även skulle kunna vara möjligt för oss - och de - att besöka varandra även om jag finner det osannolikt. Dock kan man ju inte svälja vilka upprepade påståenden hur länge som helst utan att börja misstro avsändaren om den aldrig levererar.

Men det är såklart bra för Elizondo, Maussan och deras likasinnades ekonomi att så många okritiskt verkar acceptera nästan vad som helst.
Fast nu är vi inne på tro igen. Respekterar andras tro( eller misstro) men det intresserar mig inte särskilt när det kommer till sanningshalten som behöver utvärderas ordentligt.

Angående tid så kan man också vända på det och hävda att det inte varit tillräckligt med tid för att leda fram till disclosure, ifall korruptionen är i närheten av vad det påstås vara under årtionden som gått vore det logiskt ( nej snälla inte Maussan).

P.S. Måste rätta mig själv angående Elizondo. Hans påstående om månader var inte relaterad till avslöjanden om UAP, NHI etc. Ber om ursäkt för onödig sensationalism ( missuppfattade introt i videon).
Senast redigerad av Omnik 2025-02-02 kl. 16:56.
Citera
2025-02-02, 16:59
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Fast nu är vi inne på tro igen. Respekterar andras tro( eller misstro) men det intresserar mig inte särskilt när det kommer till sanningshalten som behöver utvärderas ordentligt.
Vad menar du med att jag ska ”respektera” andras tro?’ Visst, jag kan förstå att folk tror på Gud, muhammeds läror, alienbesökare och astrologi - men för den sakens skull behöver jag ju varken hålla med dem eller avstå från att ifrågasätta eller motbevisa deras påståenden.

Citat:
Angående tid så kan man också vända på det och hävda att det inte varit tillräckligt med tid för att leda fram till disclosure, ifall korruptionen är i närheten av vad det påstås vara under årtionden som gått vore det logiskt ( nej snälla inte Maussan).
Nej det kan man inte enligt mig - det är fullständigt ologiskt att konstant påstå att bevisen kommer nästa vecka om man aldrig lägger fram bevisen - och det är precis lika ologiskt att påstå att bevisen kommer nästa vecka om man är så hotad och rädd för att lägga fram dessa bevis så man aldrig gör det…
Jag säger som Nike (skomakarna - inte gudinnan), just do it!
Senast redigerad av SnakePlisssken 2025-02-02 kl. 17:01.
Citera
2025-02-02, 18:14
Medlem
Citat:
Vad menar du med att jag ska ”respektera” andras tro?’ Visst, jag kan förstå att folk tror på Gud, muhammeds läror, alienbesökare och astrologi - men för den sakens skull behöver jag ju varken hålla med dem eller avstå från att ifrågasätta eller motbevisa deras påståenden.
? För att förtydliga : skriver hur jag själv förhåller mig till andras åsikter, d.v.s vad någon bedömer som sannolikt eller inte, som t.ex i ditt inlägg där du förutspår framtiden

( btw det är inte min tro att disclosure sker inom en snar framtid, men jag vet inte mer än jag gör och finner utvecklingen som den är just nu intressant )

Citat:
Nej det kan man inte enligt mig - det är fullständigt ologiskt att konstant påstå att bevisen kommer nästa vecka om man aldrig lägger fram bevisen - och det är precis lika ologiskt att påstå att bevisen kommer nästa vecka om man är så hotad och rädd för att lägga fram dessa bevis så man aldrig gör det…
Håller inte med om man tar hänsyn till ett avsiktlig mörkläggande av UAP/NHI under en sådan lång tid, det är logiskt i så fall att det tar sin tid att luckra upp.

Det behöver i så fall bli en snöbollseffekt som till slut kulminerar i ett disclosure, återstår att se om detta nu är vad som egentligen pågår och det kan bara tiden utvisa, oavsett vilka förväntningar man har baserat på det förflutna och hur ologiskt eller logiskt man bedömer det hela som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in