Citat:
Ursprungligen postat av
IngemarH
I går släpptes en ny packe med UFO-filer. Det är intressant att den amerikanska militären har gjort så många observationer av relativt små vita eller ljusa prickar som far fram lite fram och tillbaka och sedan ofta sticker iväg i någon riktning. Många av observationerna är i Mellanöstern (det är ju iofs där amerikanarna är posterade med mycket av sin militära utrustning).
Tror ni andra i denna tråd att det man observerar är farkoster från icke-mänsklig intelligens? Man gjorde ju inte denna typ av observationer längre tillbaka i tiden. Militären verkar ju heller inte göra särskilt mycket åt dessa vita prickar mer än att filma. Om de hade upplevt dem som ett hot, borde de väl ha konfronterat prickarna på något sätt?
Det är möjligt att någon av prickarna är något utomjordiskt, men allt som går att se klart nog för att fastställa vad det är är fåglar eller drönare eller liknande.
Ska dock erkänna att jag inte brytt mig om att kolla särskilt många klipp efter den med ubåten där det såg ut som fåglar flög över. Det känns lite för uppenbart att de valt allt släppa dem mest värdelösa material de har. Särskilt som det inte finns någon egentlig anledning att spara den här sortens klipp när de inte ens ger oss bakgrunden och namn på de som filmade. Det är bokstavligen bara suddiga prickar som kan vara vad som helst.
Sen tror jag de flesta klipp var nya, så jag skulle inte bli förvånad om de medvetet filmat nonsens för att släppa senare när de blir pressade.