2025-01-18, 01:37
Medlem
Liten detalj som jag noterat, säkert helt vetenskapligt irrelevant, men det är något med ögonen hos dessa "visselblåsare". Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. En slags stel, stirrande blick med små pliriga ögon. Tror inte en sekund på dem.
Citera
2025-01-18, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Liten detalj som jag noterat, säkert helt vetenskapligt irrelevant, men det är något med ögonen hos dessa "visselblåsare". Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. En slags stel, stirrande blick med små pliriga ögon. Tror inte en sekund på dem.

Äggräddarvisselblåsaren såg helt vettskrämd ut ja, typ som om någon är utanför bild och siktar på honom med den största modellen av en bazooka.
Han kanske ser naturligare ut efter en reptil unmasking live som ultimat disclosure!?
Citera
2025-01-18, 07:31
Medlem
Citat:

Kan det vara så att dom är nervösa? Ovana med att synas framför kameror? Att dom avslöjar människans största coverup och det största uppvaknandet och klivet för människans medvetande om universum.
Ne, alla visselblåsare ljuger, alla högt uppsatta militärer, piloter mm ljuger.

Vad kommer hända mer er som tror att alla ljuger om just uap och utomjordingar, kommer ni klara av att hantera det om det stämmer, att dom är här och har varit här sen urtiders.
Citera
2025-01-18, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arabenfrantensta
Vad kommer hända mer er som tror att alla ljuger om just uap och utomjordingar, kommer ni klara av att hantera det om det stämmer, att dom är här och har varit här sen urtiders.

Ljuger en troende? Det finns nog de som gör det, men de flesta har nog en gång tänkt att vad fantastiskt om detta vore sant, och sedan samlar de på bra historier. Sedan finns förstås också personer som har haft egna upplevelser som de har tolkat som UAPer. Det är väl som vilken trosuppfattning som helst.

Jag har inga problem med om det skulle visa sig att vi har utomjordiska gäster. Då är ju det verkligheten och den största nyheten i mänsklighetens historia. Det vore väl roligt att få vara med om! Jag kommer knappast att behöva gå med dumstrut och skämmas. Aliens kommer förmodligen heller inte att straffa mig för att jag inte trodde att de var här...
Citera
2025-01-18, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngemarH
Ljuger en troende? Det finns nog de som gör det, men de flesta har nog en gång tänkt att vad fantastiskt om detta vore sant, och sedan samlar de på bra historier. Sedan finns förstås också personer som har haft egna upplevelser som de har tolkat som UAPer. Det är väl som vilken trosuppfattning som helst.

Jag har inga problem med om det skulle visa sig att vi har utomjordiska gäster. Då är ju det verkligheten och den största nyheten i mänsklighetens historia. Det vore väl roligt att få vara med om! Jag kommer knappast att behöva gå med dumstrut och skämmas. Aliens kommer förmodligen heller inte att straffa mig för att jag inte trodde att de var här...

Ljuger en troende? Hur många troende har fått vittna i kongressen? Klar skillnad på troende och UAP frågan.
Citera
2025-01-18, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngemarH

Nä, klart ni inte kommer bli straffade eller behöva skämmas. Tänker att det är mycket att hantera för psyket att gå som helt ovetandes till att dom börjar visa sig.

Att det kommit visselblåsare just nu och att UAP frågan har blivit accepterat är ingen slump.
För 10 år sedan skrattade nästan alla om ämnet, små steg i taget krävs för en kontrollerad disclosure.
Citera
2025-01-18, 10:53
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:

Vi har vi det här laget hundratals visselblåsare när det kommer till UFO. Hundratals timmar av inspelade vittnesmål som vem som helst kan ta del av. Menar du på allvar att alla dom ljuger tillj 100%.?
Citera
2025-01-18, 11:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Vi har vi det här laget hundratals visselblåsare när det kommer till UFO. Hundratals timmar av inspelade vittnesmål som vem som helst kan ta del av. Menar du på allvar att alla dom ljuger tillj 100%.?

Det är det nog ingen som tror - själv tror jag på en blandning av övertygat troende och rena lögnare. Det verkar ju rätt osannolikt att de alla skulle vara antingen eller - tycker du inte? Och om du håller med - varför fortsätter du dra det där halmgubbe-kortet om och om igen trots att ingen någonsin påstått att alla är lögnare och trots att så många redan svarat i den här och andra trådar om ufon?
Citera
2025-01-18, 11:40
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det är det nog ingen som tror - själv tror jag på en blandning av övertygat troende och rena lögnare. Det verkar ju rätt osannolikt att de alla skulle vara antingen eller - tycker du inte? Och om du håller med - varför fortsätter du dra det där halmgubbe-kortet om och om igen trots att ingen någonsin påstått att alla är lögnare och trots att så många redan svarat i den här och andra trådar om ufon?

Ja det det var du som trodde att folk blev lurade till att bli visselblåsare ja.
Ev att dom bara misstagit sig på nåt knasigt sätt. .Även alla tusenrals civilia vittnen världen över.
Men hur ser då sannolikhetskalkylen ut för att precis alla dom här människorna har haft helt fel.? Om vi formulerar om.

Tänker att det faktiskt räcker med att bara blysamma 01% har rätt för att dom som gapar "ZERO Evidemce" - har haft helt fel hela sitt liv. Eller?

För NHI är väl inte här bara pyttlitegrann isåfall?
Citera
2025-01-18, 12:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja det det var du som trodde att folk blev lurade till att bli visselblåsare ja.
Lurade vet jag inte - snarare att vissa kan lura sig själva till att tro. Antingen för att det är spännande eller för att de (vilket jag tror i Grusch fall) har en överdriven auktoritetstro och ser upp till folk som Elizondo o co. Men visst, det kanske finns folk som avsiktligt försöker lura andra att bli visselblåsare också.

Citat:
Ev att dom bara misstagit sig på nåt knasigt sätt. .Även alla tusenrals civilia vittnen världen över.
Nu är du där igen och drar alla över en kam. Jag tror som sagt att det finns en massa olika förklaringar till varför folk tror - eller säger sig tro - på detta.

Citat:
Men hur ser då sannolikhetskalkylen ut för att precis alla dom här människorna har haft helt fel.? Om vi formulerar om.
Samma som för tron på olika religioner, livet efter detta, nyandlighet etc etc. Dvs det saknas helt faktorer att lägga in i beräkningen.

Citat:
Tänker att det faktiskt räcker med att bara blysamma 01% har rätt för att dom som gapar "ZERO Evidemce" - har haft helt fel hela sitt liv. Eller?
Ja, om målet är att bevisa att vi besökts av utomjordingar så räcker det med ett enda bevisat fall. Fast det skulle förstås inte behöva innebära att skeptikerna behöver ha haft ”helt fel hela sitt liv” rörande alla andra fall och påståenden - så även här verkar du ha svårt att skilja svart från vitt och inte dra alla över en kam.

Citat:
För NHI är väl inte här bara pyttlitegrann isåfall?
Varför inte? Det skulle väl vara fullt teoretiskt möjligt att jorden endast besökts en gång av en NHI?
Citera
2025-01-18, 13:04
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Lurade vet jag inte - snarare att vissa kan lura sig själva till att tro. Antingen för att det är spännande eller för att de (vilket jag tror i Grusch fall) har en överdriven auktoritetstro och ser upp till folk som Elizondo o co. Men visst, det kanske finns folk som avsiktligt försöker lura andra att bli visselblåsare också.

Nu är du där igen och drar alla över en kam. Jag tror som sagt att det finns en massa olika förklaringar till varför folk tror - eller säger sig tro - på detta.

Samma som för tron på olika religioner, livet efter detta, nyandlighet etc etc. Dvs det saknas helt faktorer att lägga in i beräkningen.

Ja, om målet är att bevisa att vi besökts av utomjordingar så räcker det med ett enda bevisat fall. Fast det skulle förstås inte behöva innebära att skeptikerna behöver ha haft ”helt fel hela sitt liv” rörande alla andra fall och påståenden - så även här verkar du ha svårt att skilja svart från vitt och inte dra alla över en kam.

Varför inte? Det skulle väl vara fullt teoretiskt möjligt att jorden endast besökts en gång av en NHI?

Massor med olika förklaringar ja. Som man kan vrida och vända på i all evighet Men om vi kokar ner det till en enda fråga.
Baserat på alla vittnesblåsare och civila vittnesmål vi har hittills. Vad blir det mest sannolika utfallet!

A. NHI är närbarande här på jorden.

B. Alla har fel. NHI finns inte alls här på jorden

Du får bara välja en bokstav

Obs när jag syftar pö NHI menar jag INTE delfinerr och schimpanser.
Andra intelligenta livsformer som har tillgång till och kan hantera avancerad teknik i form av ex flygande tefat och andra farkoster
Citera
2025-01-18, 13:06
Medlem
Citat:
A fasr det är inte alls säkert att NHI dragit sig för vedergällning. Enligt Timothy Good kan en lång rad flygkrascher kopplas till aktiviteter från NHI. Även flyg som helt enkelt bara försvunnit. Se fallet med Fredrich Valentich ex. Eller MVH 370. Finns gott om andra fall med stridsplan som havererat efter luftstrider med NHI.

Sedan har vi gott om obehagliga 'abductions stories" Se även David Paulides missing 411
Steven Greer narrativet om att NHI bara vill oss väl ger iaf inte jag fem öre för.
Jag bör återigen för femtioelfte gången påminna om Phil Schneiders vittnesmål. Inte att förglömma. Människor i kryotankar som aldrig kom tillbaks. Osv
Absolut vem tusan vet egentligen. Fast Dr Greed hävdar ju dock att konspiratörernas s.k reverse engineered tech är på sådan nivå att igen skulle misstänka det som annat än just NHI. Det är tydligen sådan tech som skall ligga bakom psyops operationer världen över, Alien abduction, cattle mutilation etc.

Phil Schneiders berättelse är sannerligen bisarr, hela Dulce som taget från någon billig fiction - skräck och sedan påståendet om de hemliga tunnlarna som byggdes ut här i Norden. Men bevisligen fann man honom mördad med piano sträng runt halsen ifall jag minns saken rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in