Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Så du menar att 23:19 inte är sämre tid att nämna som GM ?
Dessutom så är det något modigt av dig att han nu är helt införstådd om att det enbart är 23:20 som gäller och inget annat....Samtidigt som du vet att det också är sista gången han nämner 23:20 ?
För han påstår ju att han kollar upp uppgiften med RB igen vid rättegången 1989 och missförstår igen då ??
Nu så galet att det blir 23:21 !?
Tror att den tiden sen även blir 23:23...
Men du har full koll på exakt hur Engström tankar går så du får då förklara...

Nej, jag har ingen koll på Stig Engströms tankevärld, det är det väl andra som har. Jag försöker bara att i någon mån begripa det som sipprar ut.
Och en sak som gör det är att han 1986 har en tydlig föreställning om den tid han stämplade ut och det är den han uppger. Och det vid flera tillfällen. Saken oroar mig inte i någon högre grad hur än galet det blir, eftersom jag i grunden inte har någon agenda gällande SE. Hans faktiska uppfattning 1986 framstår som 23.20 oavsett.
Varför det snurrar med tiden i rättssalarna senare vet jag inte. Det jag vet är att han samtidigt inte ändrar på sin historia eller på sin placering alldeles intill skotten och han försöker inte att ge sig själv alibi eller liknande med tidsjusteringen. Inte vid något tillfälle.
Om tidshoppandet är medvetet så är det därmed helt utan poäng? Och i sådana fall pekar det väl inte mot något annat än att han tydligen är tokig.
Var framgår det att han kollat tiden med RB 1989? Han uppger väl bara att han kollat den för några dagar sedan. Datan finns knappast lagrad på Skandia tre år efteråt.
Citat:
Så du menar att 23:19 inte är sämre tid att nämna som GM ?
Jag vet inte, SE själv verkar dock få problem att hinna fram till mordplatsen givet sin uppfattning om mordtid respektive stämplad tid.
På vilket sätt han som GM "förbättrar" sin situation genom att flytta tider på sätt som sker har jag ännu inte begripit.