Citat:
Ursprungligen postat av
Dalulven
Det sitter i och för sig en kortdragarapparat utanför de inre dörrarna, samt en vid ytterdörren. Men huvudapparaten sitter innanför.
Är i och för sig inte omöjligt att prata först och sen gå tillbaka in och dra kortet. Om det nu ens var något samtal efter kl. 23 ... SE själv nekar till det, om man får tro RB och även i sitt eget förhörsnarrativ.
Ja, jag är medveten om att det fanns en apparat i nära anslutning till dörrarna i receptionen. Dock har jag fått med mig (och att det är klarlagt), av HO och PH att apparaten SE använde var
innan han gick ut i receptionen?
Och visst, det är så klart möjligt att språka först, dra kortet senare. Men det ter ju sig en smula mer ologiskt? Men omöjligt är det inte.
Svårt att veta om samtalet ens ägt rum. SE avfärdar ju detta inledningsvis. En anledning till detta, kan ju vara att samtalet var så kort att han inte ansåg det vara ett samtal? Några korta fraser. Ett par meningar i steget. Nu har jag jobbat klart, nu vankas det semester, jag är stressad och sen, godnatt. Detta tar inte många sekunder. Inte omöjligt att väktarna refererar till något närliggande samtal som varade just några minuter, ett samtal som kanske skedde veckan innan eller dylikt, SE jobbade ju över rätt flitigt.