Citat:
Ursprungligen postat av
RollonHomie
Att TS påstår sig ha blivit misshandlad under sin uppväxt känner jag till, vilket givetvis är hemskt om det skulle stämma. Jag ber om ursäkt om jag har missat att han kunnat styrka det på något sätt i tråden. Annars kan ingen av oss med säkerhet veta att det har ägt rum. Det är i alla fall inte det jag fokuserat på i mina inlägg.
Att det finns en röd tråd i allt detta, som inte enbart har med TS familjemedlemmar att göra är dock uppenbart. TS har genom hela tråden hävdat att alla han haft att göra med, på ett eller annat sätt, har betett sig illa mot honom. Själv vill han ge bilden av att han är helt felfri och förstår inte hur allt detta kunnat drabba honom. Jag projicerar inte mina egna upplevelser på TS, utan skapar mig en bild av de uppgifter han lämnat i tråden. Det får mig att ifrågasätta stora delar, på samma sätt du väljer att inte göra det.
Att TS dessutom påstår att hans familj, trots allt han är anklagad för att ha utsatt dom för, fortfarande vill behålla kontakten med honom, gör att jag känner ännu mer att vad TS säger kanske inte riktigt stämmer fullt ut.
Det är flertalet inlägg du missat som ger en kontext då MODS raderar inlägg, men jag tror det inte spelar någon roll för dig även om du hade läst dem. Du trivialiserar hans upplevelser.
Ja, det kan förekomma att många rättsinstanser begår fel - Sture Bergwall är ju ett klockrent exempel på där det var fel på hela systemet.
Du menar att det inte skulle kunna vara fel här?
Jag uppfattar det som att du har bristande insikter i familjedynamiker, och inte är särskilt påläst hur det går till i narcissistiska familjemiljöer - det TS berättar är inget ovanligt som kan ske i sådana miljöer. Du borde spendera lite tid att läsa på
/raisedbynarcissists så kanske poletten trillar ner.
Det finns röda trådar och detaljer som matchar med andras beskrivningar från liknande familjemiljöer.
TS familj vill bibehålla kontakten med honom för att de vill kunna basunera ut det till deras släkt om att de åtminstone är de goda och högre stående människorna
(då han är "sjuk"), det handlar om att
rädda ansiktet, inte att det är en genuin vilja till kontakt.
Narcissister brukar skryta om sina barn till utomstående och visa på välvilja, medan de beter sig som diktatorer mot dem enskilt när ingen hör.
TS släkt förefaller också trivialisera hans upplevelser av misshandel då de trots allt "
är familj " när han berättat om misshandel, så det är inte konstigt att de skulle då tro på att familjens kontakt med honom baseras på "
välvilja".