2025-01-03, 02:07
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randomthings
Varför är det jag säger så konstigt? Det mesta finns dokumenterat.
Har redan förklarat vad som är konstigt. Du lägger till nya detaljer, ändrar historia och kommer med osannolika berättelser. Antingen ljuger du delvis, överdriver eller så har du fantiserat ihop allting.
Citera
2025-01-03, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Har redan förklarat vad som är konstigt. Du lägger till nya detaljer, ändrar historia och kommer med osannolika berättelser. Antingen ljuger du delvis, överdriver eller så har du fantiserat ihop allting.

Det är svårt för mig att se då jag själv upplevt allt och inte har någon egen erfarenhet av sånt här sen innan.

Om det är något du vill att jag utvecklar så är det bara att säga till. Jag är trött nu, somnar nog snart.

Vad är det jag ändrat mig kring i den här trådstarten?

Men tack för din hjälp trots din skepsis. Jag uppskattar det.

Får väl kanske försöka ladda upp något maskat för att styrka min berättelse. Vill bara inte riskera att bli uthängd.
Senast redigerad av randomthings 2025-01-03 kl. 02:15.
Citera
2025-01-03, 02:21
Medlem
Den störande punkten är alltså att mor och syster gemensamt vittnade och överhörde varandras utsagor i rätten , och UNDER VITTNESMÅL kunnat anpassa sina historier efter varandra? Det var anledningen till att du kunde bli felaktigt dömd?

Men de också bott ihop tiden innan, kunnat spenderat dygnets alla timmar och gemensamt planera ihop sina historier?
Jag blundar nu för rätt och riktigt i rättssalen, men som jag uppfattade det du skrivit tidigare så tycker du "att de hörde varandra vittna och därigenom blev jag dömd"
Tror inte de få vittnesminuterna egentligen spelade någon större roll i sammanhanget.
Citera
2025-01-03, 02:28
Medlem
Mycket text i TS, enklast är nog att hålla dig saklig och bedöms det att du har begått brott så får du sona för det.
Citera
2025-01-03, 02:36
Avslutad
Oavsett om du blivit felaktigt eller rätt dömd är det bättre för dig att lägga detta bakom dig. Du får inte ut något på att kriga juridiskt. (Dessutom begär de ju inte skadestånd)Lägg kraften på att ordna upp livet istället. Du har rätt att få hjälp till egen bostad. Får du vid jobbintervju frågor om domen är du ärlig. Eftersom din familj enligt dig själv fortsatt bråkar med dig kan du ju själv ansöka om kontakt förbud. Du skyddar nog bäst dig själv från fortsatt trassel juridiskt samt livsmässigt genom att gå framåt utan fortsatt kontakt med dem. Sen gör det väldigt ont att mista sin familj, men det är en fråga för annat forum.
Citera
2025-01-03, 02:37
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Probobz
Den störande punkten är alltså att mor och syster gemensamt vittnade och överhörde varandras utsagor i rätten , och UNDER VITTNESMÅL kunnat anpassa sina historier efter varandra? Det var anledningen till att du kunde bli felaktigt dömd?

Men de också bott ihop tiden innan, kunnat spenderat dygnets alla timmar och gemensamt planera ihop sina historier?
Jag blundar nu för rätt och riktigt i rättssalen, men som jag uppfattade det du skrivit tidigare så tycker du "att de hörde varandra vittna och därigenom blev jag dömd"
Tror inte de få vittnesminuterna egentligen spelade någon större roll i sammanhanget.
Att överhöra rättegången som vittne i ett brottsmål är ett rättsövergrepp mot den tilltalade. Spelar ingen roll att man kan samverka innan. Det kan kanske tyckas lite märkligt, men det är så vi utformat vårt rättssystem för att garantera rättssäkerheten.
Citera
2025-01-03, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Att överhöra rättegången som vittne i ett brottsmål är ett rättsövergrepp mot den tilltalade. Spelar ingen roll att man kan samverka innan. Det kan kanske tyckas lite märkligt, men det är så vi utformat vårt rättssystem för att garantera rättssäkerheten.

Absolut, men A och B var inte kallade som vittnen enligt tidigare trådar , utan plötsligt påstod ena att den andre varit vittne till hotet
Citera
2025-01-03, 03:05
Medlem
Muntlig bevisning

1. Förhör med målsäganden "Syster" om händelserna för att bevisa det olaga hotet under åtalspunkten 1.
Presentationsform: förhör vid huvudförhandlingen.

2. Förhör med målsäganden "Pappa" om händelserna för att bevisa gärningarna.

3. Förhör med målsäganden "Mamma" om händelserna för att bevisa gärningarna.

4. Förhör med den tilltalade "Mitt namn" som förnekar brott.

Så här formulerade sig åklagaren i sin stämningsansökan gällande den muntliga bevisning han åberopade. Min syster ska bara höras om hotet mot sig själv då hon förmodligen inte ansågs ha något av värde att säga kring de andra åtalen.

Men det framgår ju tydligt att mamma och pappa ska höras kring alla gärningarna, ändå får de närvara under övrigas förhör...

Min syster hördes dock ändå av åklagaren gällande de andra åtalen, hon fick mig nästan fälld för att ha hotat vår pappa då hon plötsligt påstod sig ha hört mig hota honom, dock lyckades vi belysa för rätten att hon sagt i polisförhören att hon inte hört mig hota vår pappa...
Senast redigerad av randomthings 2025-01-03 kl. 03:18.
Citera
2025-01-03, 03:25
Medlem
Kontra med att anmäla din syster för att ha skrikit okvädheter mot dig?
Citera
2025-01-03, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bauk88
Kontra med att anmäla din syster för att ha skrikit okvädheter mot dig?

Funderat på det, men vad tjänar det till? De frågade mig redan under förundersökningen om jag ville anmäla henne för ofredande då hon skrek på mig trots att hon vet hur jobbigt höga ljud är för mig på grund av min tinnitus, men kändes så fel att polisanmäla sin egen familj, så sa nej då. Var även rädd för att det skulle göra dem ännu argare och få dem att ljuga ännu mer...

Jag är bara intresserad av att bli rentvådd.
Senast redigerad av randomthings 2025-01-03 kl. 03:36.
Citera
2025-01-03, 07:33
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randomthings
Jag kunde inte säga något om den händelsen min syster pratade om för jag kände inte ens till den. Trodde hon menade det som hände inne på mitt rum tidigare under kvällen, och att det måste blivit något missförstånd. Hade inte fått sova på tre dygn heller då förhöret väl hölls eftersom de vägrade släcka lyset i arresten, väldigt känslig för sånt samt befann mig i chock på grund av hela situationen.

Men visst, tack för rådet.
Man brukar inte sitta häktad fram till domstolsförhandlingar för denna typ av brott! Din bluff är synad!
Citera
2025-01-03, 08:41
Medlem
Tyvärr inte speciellt förvånad över att TR & HR gått på din systers linje.

Det mest konstiga i detta fallet är att din familj vill få upp kontakten med dig igen, liksom vad trodde dem att ni skulle umgås som vanligt efter dem satt dit dig för något som inte hämnt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in