Citat:
Ursprungligen postat av
randomthings
Och om det jag skriver stämmer då?
Vad med förhörsledare är det du syftar på?
Jag skrev av stämningsansökan (#80) och och mailet från domaren (#100) och postade i tidigare inlägg.
Där skriver ju åklagaren att han tänker använda min mamma och pappas utsagor i rätten som bevis mot mig gällande min systers åtal. Ändå så väljer domstolen att hantera åtalen gemensamt samt låter min familj närvara under varandras förhör. Tycker du det verkar som ett rättssäkert förfarande? Mina föräldrar är ju egentligen inget annat än vittnen gällande min systers åtal.
Gripen för diverse brott mot föräldrar.
Olaga hot mot syster.
Systern är rädd för att du ska misshandla henne eller förstöra saker som tillhör henne.
Påståenden om övergrepp från pappas sida, som ingen verkar tro på.
Klagar över att lyset är tänt i arresten, vilket gjort att du inte kunnat sova på tre dygn.
Kräver att rättsväsendet ska ta ansvar för vad de själva ställt till med.
Vad inblandade säger i polisförhören får du inte att gå ihop överhuvudtaget, inte heller vad som sägs i rätten. Allt är missuppfattningar eller
medvetna misstolkningar från familjens sida. Själv står du som ett frågetecken vid sidan av och undrar över hur allt detta kan drabba en så oskyldig person som dig.
Mamma bryter ihop i rätten och med tårarna rinnande nedför kinderna tar hon tillbaks vad hon tidigare har sagt. Hovrätten tror dock inte henne (förmodligen misstänker de att hon är rädd för att säga sanningen).
Förvånad står du där med en dom i handen och kan inte förstå hur tre personer kommit undan med sina konspirationer mot en så oskyldig person som dig.
Din försvarare har till och med gjort fel. Han får inte ens åka på semester.
Du har pratat med annan advokat om att anmäla din försvarare till advokatsamfundet.
Att familjen fortfarande vill ha kontakt, trots att du inte längre vill det, får i alla fall mig att tror att de tycker om dig, trots dina problem och att de kan ha överseende med vissa saker och hoppas att det kan leda till något positivt i slutändan.