2025-01-04, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Det är för mycket rättshaverist över den här tråden. Om du läser alla dina inlägg så borde du bli medveten om det också. Precis alla inblandade har gjort fel, från familj, förhörsledare till jurister.

Och om det jag skriver stämmer då?

Vad med förhörsledare är det du syftar på?

Jag skrev av stämningsansökan (#80) och och mailet från domaren (#100) och postade i tidigare inlägg.

Där skriver ju åklagaren att han tänker använda min mamma och pappas utsagor i rätten som bevis mot mig gällande min systers åtal. Ändå så väljer domstolen att hantera åtalen gemensamt samt låter min familj närvara under varandras förhör. Tycker du det verkar som ett rättssäkert förfarande? Mina föräldrar är ju egentligen inget annat än vittnen gällande min systers åtal.
Citera
2025-01-04, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yungvidziboi
Trolltråd, eller så ljuger TS.
Hela händelsen låter för absurd för att vara sann, för det första är det osannolikt att utifrån det TS berättar skulle leda till fällande dom.
Dessutom är historien otroligt osammanhängande. Posthistoriken som delvis handlar om något helt annat som ”hänt TS” vittnar också om detta.
Nä, du får försöka med något annat, jag tror helt enkelt inte på att något av detta hänt

Utveckla gärna varför det är osannolikt att jag fälldes?

Jag är tyvärr inte bra på att uttrycka mig och förstår att det kan bli osammanhängande. Fråga om det är något specifikt du undrar över, så ska jag försöka ge klarhet.
Senast redigerad av randomthings 2025-01-04 kl. 14:01.
Citera
2025-01-04, 14:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av randomthings
Och om det jag skriver stämmer då?

Vad med förhörsledare är det du syftar på?

Jag skrev av stämningsansökan (#80) och och mailet från domaren (#100) och postade i tidigare inlägg.

Där skriver ju åklagaren att han tänker använda min mamma och pappas utsagor i rätten som bevis mot mig gällande min systers åtal. Ändå så väljer domstolen att hantera åtalen gemensamt samt låter min familj närvara under varandras förhör. Tycker du det verkar som ett rättssäkert förfarande? Mina föräldrar är ju egentligen inget annat än vittnen gällande min systers åtal.

Gripen för diverse brott mot föräldrar.
Olaga hot mot syster.
Systern är rädd för att du ska misshandla henne eller förstöra saker som tillhör henne.
Påståenden om övergrepp från pappas sida, som ingen verkar tro på.
Klagar över att lyset är tänt i arresten, vilket gjort att du inte kunnat sova på tre dygn.
Kräver att rättsväsendet ska ta ansvar för vad de själva ställt till med.

Vad inblandade säger i polisförhören får du inte att gå ihop överhuvudtaget, inte heller vad som sägs i rätten. Allt är missuppfattningar eller medvetna misstolkningar från familjens sida. Själv står du som ett frågetecken vid sidan av och undrar över hur allt detta kan drabba en så oskyldig person som dig.

Mamma bryter ihop i rätten och med tårarna rinnande nedför kinderna tar hon tillbaks vad hon tidigare har sagt. Hovrätten tror dock inte henne (förmodligen misstänker de att hon är rädd för att säga sanningen).

Förvånad står du där med en dom i handen och kan inte förstå hur tre personer kommit undan med sina konspirationer mot en så oskyldig person som dig.

Din försvarare har till och med gjort fel. Han får inte ens åka på semester.
Du har pratat med annan advokat om att anmäla din försvarare till advokatsamfundet.

Att familjen fortfarande vill ha kontakt, trots att du inte längre vill det, får i alla fall mig att tror att de tycker om dig, trots dina problem och att de kan ha överseende med vissa saker och hoppas att det kan leda till något positivt i slutändan.
Citera
2025-01-04, 14:28
Medlem
Citat:
Gripen för diverse brott mot föräldrar.
Olaga hot mot syster.
Systern är rädd för att du ska misshandla henne eller förstöra saker som tillhör henne.
Påståenden om övergrepp från pappas sida, som ingen verkar tro på.
Klagar över att lyset är tänt i arresten, vilket gjort att du inte kunnat sova på tre dygn.
Kräver att rättsväsendet ska ta ansvar för vad de själva ställt till med.

Vad inblandade säger i polisförhören får du inte att gå ihop överhuvudtaget, inte heller vad som sägs i rätten. Allt är missuppfattningar eller medvetna misstolkningar från familjens sida. Själv står du som ett frågetecken vid sidan av och undrar över hur allt detta kan drabba en så oskyldig person som dig.

Mamma bryter ihop i rätten och med tårarna rinnande nedför kinderna tar hon tillbaks vad hon tidigare har sagt. Hovrätten tror dock inte henne (förmodligen misstänker de att hon är rädd för att säga sanningen).

Förvånad står du där med en dom i handen och kan inte förstå hur tre personer kommit undan med sina konspirationer mot en så oskyldig person som dig.

Din försvarare har till och med gjort fel. Han får inte ens åka på semester.
Du har pratat med annan advokat om att anmäla din försvarare till advokatsamfundet.

Att familjen fortfarande vill ha kontakt, trots att du inte längre vill det, får i alla fall mig att tror att de tycker om dig, trots dina problem och att de kan ha överseende med vissa saker och hoppas att det kan leda till något positivt i slutändan.

Jag förstår inte varför du finner något att de saker du listar upp som så pass osannolika att de inte skulle vara sanna?

Jag har svåra sömnproblem och är känslig för olika sinnesintryck som ljus, ljud och lukter. Så klart det stör att man inte tillåts få sova innan man ska förhöras? Det förhöret fick jag inte ens uppläst för mig eller möjlighet att godkänna. Trots att det var en sammanfattning av ett två timmar långt förhör.

Vem skulle jag annars avkräva ansvar än rättsväsendet menar du?

Du svarade inte på min fråga.
Senast redigerad av randomthings 2025-01-04 kl. 14:30.
Citera
2025-01-04, 15:11
Avslutad
Citat:
Jag förstår inte varför du finner något att de saker du listar upp som så pass osannolika att de inte skulle vara sanna?

Jag har svåra sömnproblem och är känslig för olika sinnesintryck som ljus, ljud och lukter. Så klart det stör att man inte tillåts få sova innan man ska förhöras? Det förhöret fick jag inte ens uppläst för mig eller möjlighet att godkänna. Trots att det var en sammanfattning av ett två timmar långt förhör.

Vem skulle jag annars avkräva ansvar än rättsväsendet menar du?

Du svarade inte på min fråga.

När jag läser allt du skrivit får jag intrycket av att du är en person som skapar konflikter, men själv vägrar att se det så. Istället är det alla andra som gör fel och i det här fallet är det så många inblandade att det inte blir trovärdigt.

"Åklagaren påstod att min familj fruktade för sina liv och skulle behöva fly hemmet om jag släpptes"
Den meningen gör att jag har en större förståelse för varför din mor tårögt tog tillbaks saker hon tidigare sagt.

Du skrev tidigare att din mor även blev påkommen med andra lögner under rättegången, vad för lögner var det?
Citera
2025-01-04, 15:44
Medlem
Vårt rättssystem är inte det enda som gäller, människor som anses vara goda kan gå utanför och sätta dit folk som de tycker är onda, även om det inte går enligt lagar och regelverk, detta är något som accepteras. Goda människor kan göra lite vad de vill och komma undan, onda människor kan sättas dit för saker som är absurda, för att de är onda, och man böjer på standard moral och regler för att åstadkomma det.

Pöbeln har rätt, pöbeln har alltid funnits, pöbel avgör vad som är sant, du är skyldig, eftersom det har blivit konsensus, de vet att de förstör ditt liv och det är det som är meningen ska vara ditt straff, med hopp om att du begår självmord.
Citera
2025-01-04, 20:27
Medlem
Citat:
När jag läser allt du skrivit får jag intrycket av att du är en person som skapar konflikter, men själv vägrar att se det så. Istället är det alla andra som gör fel och i det här fallet är det så många inblandade att det inte blir trovärdigt.

"Åklagaren påstod att min familj fruktade för sina liv och skulle behöva fly hemmet om jag släpptes"
Den meningen gör att jag har en större förståelse för varför din mor tårögt tog tillbaks saker hon tidigare sagt.

Du skrev tidigare att din mor även blev påkommen med andra lögner under rättegången, vad för lögner var det?

Det är tre personer inblandade, utöver mig själv. Konfronterade min pappa om de övergrepp han begick mot mig, och då valde resten av familjen hans sida. Blev väl bekvämast för dem då han är den som sitter på pengarna i familjen.

Du kan vända på det också och fråga dig varför hon ens vågade anmäla mig från första början isåfall? Och skulle min pappa också varit rädd för mig med då eftersom även han erkände att de ljugit? Varför söker de än idag kontakt med någon de fruktar så? Jag skrattade rakt ut när åklagaren påstod att de skulle vara rädda. Jag har fått säga till min mamma att sluta kontakta mig, annars kommer även jag ansöka om kontaktförbud.

Det var inte under själva rättegången, utan under förundersökningen. Hon påstod att hon skulle hört mig hota min pappa ett flertal gånger med att bränna ner huset eller hans bilar om han inte betalade mig pengar.
Sen ett förhör senare påstod hon att jag aldrig sagt så.
Hon hade även skrivit en dagbok under den tiden hoten skulle skett påstod hon, men i den nämndes inget om hoten, trots att den var på nivån att hon tar upp att hon tror jag kan tagit dagstidningen... Ganska märkligt att inte skriva något om så pass allvarliga hot då ifall de ägt rum som hon först påstod...

Min syster gjorde tvärtom, nekade under polisförhören att hon skulle hört mig hota våran pappa med att bränna ner huset om han inte betalade, till att påstå att hon hade hört mig (ännu en gång från ett angränsande rum) göra det under rättegången...
Senast redigerad av randomthings 2025-01-04 kl. 20:53.
Citera
2025-01-04, 22:23
Avslutad
Citat:
Det är tre personer inblandade, utöver mig själv. Konfronterade min pappa om de övergrepp han begick mot mig, och då valde resten av familjen hans sida. Blev väl bekvämast för dem då han är den som sitter på pengarna i familjen.

Du kan vända på det också och fråga dig varför hon ens vågade anmäla mig från första början isåfall? Och skulle min pappa också varit rädd för mig med då eftersom även han erkände att de ljugit? Varför söker de än idag kontakt med någon de fruktar så? Jag skrattade rakt ut när åklagaren påstod att de skulle vara rädda. Jag har fått säga till min mamma att sluta kontakta mig, annars kommer även jag ansöka om kontaktförbud.

Det var inte under själva rättegången, utan under förundersökningen. Hon påstod att hon skulle hört mig hota min pappa ett flertal gånger med att bränna ner huset eller hans bilar om han inte betalade mig pengar.
Sen ett förhör senare påstod hon att jag aldrig sagt så.
Hon hade även skrivit en dagbok under den tiden hoten skulle skett påstod hon, men i den nämndes inget om hoten, trots att den var på nivån att hon tar upp att hon tror jag kan tagit dagstidningen... Ganska märkligt att inte skriva något om så pass allvarliga hot då ifall de ägt rum som hon först påstod...

Min syster gjorde tvärtom, nekade under polisförhören att hon skulle hört mig hota våran pappa med att bränna ner huset om han inte betalade, till att påstå att hon hade hört mig (ännu en gång från ett angränsande rum) göra det under rättegången...
Nej, det är inte tre inblandade.

Din mor är det fel på.
Din far är det fel på.
Din syster är det fel på.
Din försvarare är det fel på.
Åklagaren är det fel på.
Rätten är det fel på.
Folket runtomkring dig är det fel på (de pressar dig).

Sedan är det ett jäkla gnäll på helt meningslösa saker, som att din försvarare är brunbränd, trots att det är vinter, att du tvingas ligga i arresten med lyset tänt i tre hela dagar (fruktansvärt).
Du har tinnitus och är känslig för när folk skriker på dig, sömnproblem, är känslig för olika sinnesintryck som ljus, ljud och lukter...

Familjen fruktar för sina liv och säger sig behöva fly från hemmet när du blir frisläppt.
Du sitter och skrattar i rätten.
Åklagaren tittade på dig som att du var galen och din försvarare bad dig att hålla tyst under rättegången.

Du var misstänkt för flera andra brott också (bland annat utpressning) men inte alla ledde till åtal. Din mor vill att du ska få vård och att ett kontaktförbud ska utfärdas.

Det blir ett tydligt mönster när man sammanfattar allt. Du verkar vara en person som helt saknar sjukdomsinsikt och behöver vård för både din egen och andras säkerhet.
Senast redigerad av RollonHomie 2025-01-04 kl. 22:29.
Citera
2025-01-04, 22:32
Medlem
Citat:
Nej, det är inte tre inblandade.

Din mor är det fel på
Din far är det fel på
Din syster är det fel på
Din försvarare är det fel på
Åklagaren är det fel på
Rätten är det fel på
Folket runtomkring dig är det fel på (de pressar dig)

Sedan är det ett jäkla gnäll på helt meningslösa saker, som att din försvarare är brunbränd, trots att det är vinter, att du tvingas ligga i arresten med lyset tänt i tre hela dagar (fruktansvärt).
Du har tinnitus och är känslig för när folk skriker på dig, sömnproblem, är känslig för olika sinnesintryck som ljus, ljud och lukter...

Familjen fruktar för sina liv och säger sig behöva fly från hemmet när du blir frisläppt.
Åklagaren tittade på dig som att du var galen och din försvarare bad dig att hålla tyst under rättegången.

Du var misstänkt för flera andra brott också (bland annat utpressning) men inte alla ledde till åtal. Din mor vill att du ska få vård och att ett kontaktförbud ska utfärdas.

Det blir ett tydligt mönster när man sammanfattar allt. Du verkar vara en person som helt saknar sjukdomsinsikt och behöver vård för både din egen och andras säkerhet.

För mig som tilltalad är det väl allt annat än meningslöst att min försvarare lägger sitt fokus på att åka iväg på semester dagarna innan rättegången?

Varför har min familj inte flytt hemmet ännu då? Utan istället till och med erbjudit mig att få flytta in igen, något jag dock aldrig skulle få för mig att göra efter vad de gjorde.

Hade du velat nekats sömn i tre dygn innan du ska förhöras om saker som kan få stora konsekvenser för ditt liv flera år framöver?

Det var under häktesförhandlingen jag skrattade till, då åklagarens påstående var så absurt. Och det var även då min försvarare hyschade mig.

Jag genomgick en sinnesundersökning under häktningen, det enda den kom fram till var att jag har PTSD pågrund av det min far utsatte mig för under uppväxten.

Tänker du tillföra något i tråden som har med TS att göra?
Senast redigerad av randomthings 2025-01-04 kl. 22:38.
Citera
2025-01-04, 22:40
Avslutad
Citat:
För mig som tilltalad är det väl allt annat än meningslöst att min försvarare lägger sitt fokus på att åka iväg på semester dagarna innan rättegången?

Varför har min familj inte flytt hemmet ännu då?

Hade du velat nekats sömn i tre dygn innan du ska förhöras?

Det var under häktesförhandlingen jag skrattade till, då åklagarens påstående var så absurt och min försvarare hyschade mig.

Jag genomgick en sinnesundersökning under häktningen, det enda den kom fram till var att jag PTSD pågrund av det min far utsatte mig för under uppväxten.

Tänker du tillföra något i tråden som har med TS att göra?
Jag har varit häktad betydligt längre än tre dygn i mitt yngre liv och man måste vara väldigt känslig om man inte klarar av att sova då.

En försvarare har väl rätt att få åka på semester när han vill under årets alla månader. Inte bryr han sig om att du ligger sömnlös i häktet om nätterna över att han hade mage att komma solbränd till rätten?

Jag har tillfört tillräckligt till tråden och tackar för mig, finns inget mer att diskutera här.
Citera
2025-01-04, 22:46
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Jag har varit häktad betydligt längre än tre dygn i mitt yngre liv och man måste vara väldigt känslig om man inte klarar av att sova då.

En försvarare har väl rätt att få åka på semester när han vill under årets alla månader. Inte bryr han sig om att du ligger sömnlös i häktet om nätterna över att han hade mage att komma solbränd till rätten?

Jag har tillfört tillräckligt till tråden och tackar för mig, finns inget mer att diskutera här.

Det du har tillfört är victim-blaming som är OT.
Citera
2025-01-04, 22:47
Medlem
Citat:

Jag är som sagt väldigt känslig. Hela situationen i sig hjälpte inte precis heller. Det var i arresten jag inte kunde sova, och då pågrund av lyset, inte min försvarare. Jag sov bättre i häktet, har för mig att jag kunde släcka lyset där själv till skillnad från i arresten.

En försvarare får gärna ta semester när denne vill såklart, så länge det inte går ut över den plikt denne har att försvara sina klienter.
Senast redigerad av randomthings 2025-01-04 kl. 22:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in