2025-01-02, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinklip
I framtiden
På polisförhör
Du erkänner ingenting
Det blir ord mot ord

Jag erkände ju inget brott? Inget av det jag sade användes heller emot mig i domen.

Jag nekade i rätten till att ha sagt det min syster och mamma påstod eller att jag ens skulle varit uppe i köket.
Och det blev ändå två ord mot mitt.
Citera
2025-01-02, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomthings
Jag erkände ju inget brott? Inget av det jag sade användes heller emot mig i domen.

Jag nekade i rätten till att ha sagt det min syster och mamma påstod eller att jag ens skulle varit uppe i köket.
Och det blev ändå två ord mot mitt.

Ja något måste du sagt för en åklagare tar inget till domstol om dom inte tror dom ska vinna
Neka bara om detta händer igen
Citera
2025-01-02, 23:15
Medlem
Citat:
Ja något måste du sagt för en åklagare tar inget till domstol om dom inte tror dom ska vinna
Neka bara om detta händer igen

Jag kunde inte säga något om den händelsen min syster pratade om för jag kände inte ens till den. Trodde hon menade det som hände inne på mitt rum tidigare under kvällen, och att det måste blivit något missförstånd. Hade inte fått sova på tre dygn heller då förhöret väl hölls eftersom de vägrade släcka lyset i arresten, väldigt känslig för sånt samt befann mig i chock på grund av hela situationen.

Men visst, tack för rådet.
Senast redigerad av randomthings 2025-01-02 kl. 23:20.
Citera
2025-01-02, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
På ditt rum? du vet att det är 18års gräns här va?

Var inneboende hos mina föräldrar vid tillfället genom att hyra ett rum av dem.
Citera
2025-01-02, 23:53
Medlem
datorsimulerings avatar
Citat:
Det är samma händelse sen innan, bara andra frågeställningar kring den. Fick inte ta dem i tidigare trådar, utan mina inlägg raderades då som off topic.

Tycker du själv det jag beskriver verkar rimligt?

Nej
Citera
2025-01-02, 23:54
Medlem
Vad i helvete?
Vad är det för ryggdunkande trams ni svarar TS i tråden?
Att ens hamna i den soppan TS gjort tyder på jävligt tvivelaktig levnad och med stor sannolikhet har både tingsrätten och hovrätten dömt helt korrekt här. Skärp er för faan, det är inte familjeliv vi sitter och läser/skriver på.
Citera
2025-01-02, 23:54
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
I framtiden
På polisförhör
Du erkänner ingenting
Det blir ord mot ord
Har inte uppfattat att TS erkänt. I detta fall har man valt att gå på trovärdighet, trots att ord står mot ord. Detta eftersom man uppfattat att TS mamma styrker TS systers berättelse.
Vittnesmål är tyvärr väldigt övervägande i mål som dessa.

Beklagar TS. Men förutom att överklaga till HD (där du sannolikt inte får PT då de inte tar upp skitmål som dessa) så finns inget du kan göra.
Mitt råd är att gå vidare från det och sluta umgås med din familj. De verkar inte riktigt kloka.
Citera
2025-01-03, 00:00
Medlem
Citat:
Det är samma händelse sen innan, bara andra frågeställningar kring den. Fick inte ta dem i tidigare trådar, utan mina inlägg raderades då som off topic.

Tycker du själv det jag beskriver verkar rimligt?

Det är 2 klart olika fall du postat. I ena var det någon som var skyldig dig pengar som du påstod ljög om att du hotat honom, då var det hans fru och son som var med och ljög för att sätta dit dig.
Då påstod du att du blev friad i TR.

I det här fallet är det din mor och syster som ljugit för att sätta dit dig för olaga hot.
Nu skall du ha blivit fälld både i TR och HR.

Nej jag tycker inte det du skrivit om fallet med din mamma och syster verkar rimligt, faktum är att jag inte tror ett dugg på att det gått till så som du påstått i de olika trådarna du skrivit om fallet.
Citera
2025-01-03, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Vad i helvete?
Vad är det för ryggdunkande trams ni svarar TS i tråden?
Att ens hamna i den soppan TS gjort tyder på jävligt tvivelaktig levnad och med stor sannolikhet har både tingsrätten och hovrätten dömt helt korrekt här. Skärp er för faan, det är inte familjeliv vi sitter och läser/skriver på.

Jag var inte dömd för något sen innan detta. Men om du bortser från dina antaganden och går på vad jag faktiskt skrivit, tycker du då det är rimligt att jag döms?
Citera
2025-01-03, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Det är 2 klart olika fall du postat. I ena var det någon som var skyldig dig pengar som du påstod ljög om att du hotat honom, då var det hans fru och son som var med och ljög för att sätta dit dig.
Då påstod du att du blev friad i TR.

I det här fallet är det din mor och syster som ljugit för att sätta dit dig för olaga hot.
Nu skall du ha blivit fälld både i TR och HR.

Nej jag tycker inte det du skrivit om fallet med din mamma och syster verkar rimligt, faktum är att jag inte tror ett dugg på att det gått till så som du påstått i de olika trådarna du skrivit om fallet.

Haft en del omskrivningar, men det är i grunden detsamma.

Vad är det just i det jag skrev i denna tråden du inte tror gått till som jag påstår? Och varför?
Citera
2025-01-03, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Har inte uppfattat att TS erkänt. I detta fall har man valt att gå på trovärdighet, trots att ord står mot ord. Detta eftersom man uppfattat att TS mamma styrker TS systers berättelse.
Vittnesmål är tyvärr väldigt övervägande i mål som dessa.

Beklagar TS. Men förutom att överklaga till HD (där du sannolikt inte får PT då de inte tar upp skitmål som dessa) så finns inget du kan göra.
Mitt råd är att gå vidare från det och sluta umgås med din familj. De verkar inte riktigt kloka.

Tack. Ja, jag nekade helt, sa i rätten att se min familj sitta och ljuga så var bland det obehagligaste jag varit med om, men det vann föga gehör...

Men förstår inte varför inte rättsväsendet behöver ta något ansvar för vad de själva ställt till, hade min mamma aldrig getts möjligheten att lyssna på min systers utsaga så hade det här aldrig hänt...

Ja, har brutit med dem, men det är svårt. Folk runt mig pressar mig ständigt till att ta upp kontakten med dem igen.
Citera
2025-01-03, 00:17
Medlem
Citat:
Ja, det är helt klart något sjukligt som ligger bakom detta. Har själv funderat över just narcissism.

Nej, tyvärr inte.

Kan du inte överklaga till HD så har du nog nått vägs ände. Låter inte som ditt fall öppnar några dörrar för extraordinära rättsmedel precis...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in