Citat:
Ursprungligen postat av
Fridafogel99
Ja så otroligt töntigt och tråkigt att lägga sig 22 på nyårsafton! Vem gör ens det? Det är väl jättekul för en 8-åring att få vara uppe senare än vanligt en dag om året. De är i Frankrike dessutom, säkert fyrverkerier på stranden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hamsterboll
Tjaa jag vet inte, kanske en barnfamilj som reser med en annan barnfamilj som har ett spädbarn? Varför skulle det vara ”töntigt” att lägga sig klockan 22? Töntigare att tvinga sig själv att vara vaken längre än man vill i så fall. Tycker det är ganska coolt att fira nyår i Frankrike med familjen och vandra i bergen och äta gott.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fridafogel99
Det töntigaste är väl att hon är tvungen att berätta att de gick och la sig kl 22 för att visa hur icke svenniga de är. Visst har de ett spädbarn med men rent praktiskt är det väl endast barnets föräldrar som behöver lägga sig tidigt av den anledningen. Tror inte det är därför Elsa o co gör det, utan för att de är så "speciella". Kanske också för att Elsa är rädd om sin hy och sitt utseende som hon generellt dricker måttligt och lägger sig tidigt.
Alltså, det är väl inte det minsta töntigt? Alla barn orkar inte vara uppe till midnatt och många vuxna bryr sig inte, helt ärligt.
Hon nämner ju väldigt mycket som de gör, utan att för den sakens skull försöka skryta om det. Var väl bara ett konstaterande, de hade ju redan firat på dagen. SÅ jäkla magiskt är väl ändå inte 12-slaget?
Elsa har väl dessutom alltid varit tydlig med att hon är kvällstrött och morgonpigg.
Men jag kollade naturligtvis upp det, just for you. 😂
Nej, det verkade inte alls varit några fyrverkerier där, de har enligt samhällets hemsida fyrverkerier en gång om året, på augustifesten.
Däremot fyrverkerier i grannbyarna några kilometer bort.
Men jag är säker på att hon skrivit om nyårsfirande förr i bloggen, tror inte alls att hon ”dissar” det för att vara cool, de är två barnfamiljer som firat på dagen och går och lägger sig i normal tid i ett litet franskt bergssamhälle som ändå inte firar gemensamt vid 12-slaget.
Personligen tycker jag det är jätteskönt att slippa nyårshetsen och allt drickande och skrikande och maniska glättighet. Tycker Elsas firande låter vuxet, moget och härligt.