2025-01-02, 11:03
Medlem
Jag tror att smalheten, smalhetshetsen har att göra med jakten på samarbeten.

Under pandemin satte Ebba von Sydow igång att banta och vill minnas att hon i något sammanhang nämnde att när hon blev "smalare" så fick hon fler och mer välbetalda samarbeten....

Lite sorgligt men jag tror att en influencers kommersiella värde korrelerar med utseende och ja, rent av smalhet.....
Citera
2025-01-02, 11:37
Medlem
Stroganovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sopkvastensskaft
Tror du missade min poäng. Och ja, det är faktiskt konstigt att en kvinna på snart 40 år vrider sig i helt bisarra vinklar för att se smal och långbent ut. Hon borde försöka gilla läget istället. Jag tror inte hennes smalhet har gjort henne ett dugg lyckligare utan jag tror den är en konsekvens av vänskapen med Sofia Wood och ytterligare ett tecken på en osäkerhet hos Elsa.

Nej, jag missade inte din poäng. Jag förstår din poäng. Och min poäng är att samma människor som skriker om hur tjock hon är hade gjort det oavsett hur Elsa själv försökte framstå, så det är inte så märkligt att hon vill framstå som så smal som möjligt.
Citera
2025-01-02, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stroganov
Nej, jag missade inte din poäng. Jag förstår din poäng. Och min poäng är att samma människor som skriker om hur tjock hon är hade gjort det oavsett hur Elsa själv försökte framstå, så det är inte så märkligt att hon vill framstå som så smal som möjligt.
Man får väl skit oavsett om man är tjock eller smal, det finns en hel del att irritera sig på när det gäller Elsa. Men om man står för den (vad) man är så är det lättare att låta skiten rinna av en, än om du förställer dig för att passa in och ändå (avslöjas som) är tjock.

För övrigt: jag tycker folk får se ut hur dom vill, men färgad av ideal kan jag ändå inte låta bli att rynka på näsan åt Elsas ben. Jag tycker helt ärligt hon har skitfula ben! Inte snyggt muskulösa, utan helt enkelt fula och otroligt osexiga. Och kanske borde jag beundra henne för att hon flashar benen i korta klänningar, men stör mig istället på hur satans fula de är.
Citera
2025-01-02, 12:05
Medlem
Citat:
Det var ingen som pratade illa om Elsa när hon var tjock ”på riktigt ”, inte på det här sättet. Jag tror inte det handlar ett dugg om avundsjuka, utan om att det blir så pinsamt falskt att hela tiden förställa sig och nästan vrida lemmarna ur led för att se så smal och slank ut som möjligt. Pinsamt för en kvinna i mogen ålder, och dessutom är det spännande att se hur hennes mimik ändrats sedan hon träffade Sofia Wood. Elsa gör numera allt för att efterlikna Wood på bild, knölar till munnen tills den ser ut som ett slitet anus, istället för att vara lite avslappnad.
Håller med till 100% Sopkvast 👍🏻
Citera
2025-01-02, 12:07
Medlem
Citat:
Man får väl skit oavsett om man är tjock eller smal, det finns en hel del att irritera sig på när det gäller Elsa. Men om man står för den (vad) man är så är det lättare att låta skiten rinna av en, än om du förställer dig för att passa in och ändå (avslöjas som) är tjock.

För övrigt: jag tycker folk får se ut hur dom vill, men färgad av ideal kan jag ändå inte låta bli att rynka på näsan åt Elsas ben. Jag tycker helt ärligt hon har skitfula ben! Inte snyggt muskulösa, utan helt enkelt fula och otroligt osexiga. Och kanske borde jag beundra henne för att hon flashar benen i korta klänningar, men stör mig istället på hur satans fula de är.
🫡👍🏻
Citera
2025-01-02, 20:01
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlutedBlue
Jag tror att smalheten, smalhetshetsen har att göra med jakten på samarbeten.

Under pandemin satte Ebba von Sydow igång att banta och vill minnas att hon i något sammanhang nämnde att när hon blev "smalare" så fick hon fler och mer välbetalda samarbeten....

Lite sorgligt men jag tror att en influencers kommersiella värde korrelerar med utseende och ja, rent av smalhet.....

Bra spaning, så tror jag definitivt att det är. Det är så åtråvärt i dagens samhälle att vara smal. Speciellt om det är nån som varit större tidigare för då relaterar vi (vi som är småtjocka eller heltjocka) och så fort personen blir smalare dras vi dit som storögda flugor och bara stirrar med öppen mun (eller det kanske bara är mig själv jag pratar om nu).

Ska villigt erkänna att jag läst Elsa bara sporadiskt senaste fem åren men de senaste ca två åren eller om det är 1,5 år sedan hon blev smalare, har jag läst varje dag. Självklart inte medvetet för att hon blivit smal men faktum är att jag började läsa regelbundet sedan dess. Hon skrev ju också för ett tag sedan att hennes blogg blivit mycket större senaste året.
Senast redigerad av Dishy 2025-01-02 kl. 20:05.
Citera
2025-01-03, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitarg99
Okej miss Elsa-hater. Vl har fattar! Du glllar inget med Elsa!

Haha! Nejje
Citera
2025-01-03, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av applesinjuice
Ja alltså, det är helt sjukt vad ni håller på med. Verkligen osmakligt att prata om en kvinnas kropp på det här sättet. Jag ser mycket avund och många av er som gärna skulle vilja se ut som hon.

Jag skulle hellre dö än att ha hennes kropp.
Citera
2025-01-03, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Jag skulle hellre dö än att ha hennes kropp.

Så lätt att säga här på FB där ingen kan se ditt
Citera
2025-01-04, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av applesinjuice
Så lätt att säga här på FB där ingen kan se ditt

Snyggare och inte lika tjackad/ängslig som Billgren iaf
Citera
2025-01-04, 11:28
Medlem
Telepatisks avatar
Har jag missat något? Hon är väl inte anorektisk? Hon är väl normalviktig?

Hon ser ju otroligt bra ut numera vilket hon inte gjorde när hon var överviktig. Dessutom ser hon mycket yngre ut än vad hon är, men baserat på hur hennes föräldrar ser ut så är det ju tydligt att det är genetiskt.
Citera
2025-01-04, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trash-Panda84
Snyggare och inte lika tjackad/ängslig som Billgren iaf
Haha bra där! Tjackad/ängslig mitt i prick. En annan sak, så jävla torr och präktig. Vi la oss 22 på nyårsafton?? Deras unge missar allt kul & i detta fall festliga fyrverkerier💥Bliggen totalt värdelös. Promenader & bilder på vad hon äter eller bilder på vad hon inte äter..Over and out!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in