Citat:
Ursprungligen postat av
applesinjuice
Håller verkligen med! Jag tycker inte alls att hon är clever eller intellektuell. Det stör mig så mycket hur hon pratar, hon försöker verkligen framstå som jättesöt, feminin och intelligent, men jag tror att hon egentligen bara är osäker. Och jag tycker Elsa är tusen gånger vackrare än Sofia, fattar inte varför alla verkar tycka motsatsen? Jag ser inte alls Sofia som en vacker kvinna.
Gud, alltså, bästa beskrivningen av Elsa: "hysterisk aura"! Jag tycker Elsa är superinspirerande och otroligt vacker på bild. Men när hon pratar eller syns i video, då blir hon så manisk, noll elegans jämfört med hur hon framstår på foto.
Jag tycker båda har vackra drag, annat kan jag inte påstå. Skulle man kombinera de båda skulle man få något liknande Mélanie Laurent som är en av de vackraste kvinnorna jag vet 😊 Tycker särskilt Elsa är väldigt söt, särskilt sedan hon chillat med browliften. De mörka, rejäla brynen fick henne att se mkt hårdare ut.
Men håller med om att de har väldigt olika utstrålning. Sofia verkar känna sin kropp, sin stil och vad hon vill uppnå med sitt utseende mer än Elsa, som är lite mer lättpåverkad och sökande.
Men det är väl just den där säkerheten på sig själv och sitt intellekt som jag kritiserat Sofia för tidigare. Som när hon i ett helt onödigt sammanhang använde latinska termen för en kroppsdel i sin förra podd med Frida och Therese. Var så uppenbart att hon precis börjat läsa anatomi på högskolan och ville låta smart, men istället blev det stolpigt och när tjejerna ifrågasatte blev hon irriterad och tyckte att det var väl allmän kunskap att veta den latinska termen för typ blygdben eller vad det nu var 😅
Och för att fortsätta tidigare diskussion om botoxets vara eller icke vara; jag personligen hade hellre sett transparens.
Jag är en kvinna som närmar mig 40 år och bekämpar inte ålderstecknen med mer än hudvård och gymkortet. Och därför kan små fix som kan förväxlas med ”bra genetik” trigga jämförelsestressen mer än de som gör mer uppenbara ingrepp.