2025-01-02, 04:15
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loll1234
Var sker detta, bara på Archetyp tex? Bara i Sthlm inte Malmö? Vet inte var jag ska leta?

Det är helt upp till säljaren. Jag använder inte Flugsvamp, men jag skulle tro att det finns säljare där som erbjuder Dead-drop.
Det finns ett par säljare på Archetyp som erbjuder Dead-drop iallafall.

Vilken stad det utförs i är också upp till säljaren.
Stockholm, Malmö och Göteborg är de mer vanliga områdena man hittar DD i.

Ett fåtal erbjuder även DD över hela Sverige, men det kräver att man köper bulk, alltså för tiotusentals kronor.

Om du vill hitta säljare som erbjuder DD så rekommenderar jag att du går in på Archetyps forum, sätter språkfiltret på bara svenska, sen kikar i forumdelen där säljarna har sina personliga trådar (där köparna lämnar omdömen och liknande). För att hitta de större säljarna så är bland det lättaste sättet att kika på vilka trådar det är som har flest inlägg.

Kan tyvärr inte nämna säljare i tråden, men du kan alltid själv leta upp dom, det är inte så svårt.
Senast redigerad av LordOfCheese 2025-01-02 kl. 04:17.
Citera
2025-01-02, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfCheese
Det är helt upp till säljaren. Jag använder inte Flugsvamp, men jag skulle tro att det finns säljare där som erbjuder Dead-drop.
Det finns ett par säljare på Archetyp som erbjuder Dead-drop iallafall.

Vilken stad det utförs i är också upp till säljaren.
Stockholm, Malmö och Göteborg är de mer vanliga områdena man hittar DD i.

Ett fåtal erbjuder även DD över hela Sverige, men det kräver att man köper bulk, alltså för tiotusentals kronor.

Om du vill hitta säljare som erbjuder DD så rekommenderar jag att du går in på Archetyps forum, sätter språkfiltret på bara svenska, sen kikar i forumdelen där säljarna har sina personliga trådar (där köparna lämnar omdömen och liknande). För att hitta de större säljarna så är bland det lättaste sättet att kika på vilka trådar det är som har flest inlägg.

Kan tyvärr inte nämna säljare i tråden, men du kan alltid själv leta upp dom, det är inte så svårt.

Tack jag ska försöka det 🙏.

Men Archetyp ar via Tor webbläsare?
Citera
2025-01-03, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loll1234
Tack jag ska försöka det 🙏.

Men Archetyp ar via Tor webbläsare?

Ja.
Citera
2025-01-03, 08:55
Medlem
Illuzionzs avatar
Citat:
Jag har inte använt BTC på hur länge som helst - sen i princip när Archetyp öppnade (vilket var i slutet av 2021 om jag minns rätt) så jag har tyvärr inte koll på den biten.

Eftersom XMR har de-listats från flera exchanges så kör jag på metoden att köpa LTC (litecoin) och växla till XMR (monero).
Följande kostar ca 60kr-80kr:
Mitt bankkonto -> Revolut -> Kraken -> Cakewallet (min plånbok) -> ChangeNOW (växling av LTC till XMR) -> Cakewallet (min plånbok) -> Archetyp

Att växla BTC lär vara dyrt och du lär bli av med en del. Dock inte för att det är dyrt att växla, istället är det pga de extrema transaktionsavgifterna.
Du kan ju ändra transaktionsavgiften, vill jag minnas, och få din transaktion genomförd snabbare (dyrt) eller slöare (billigare), men detta har jag tyvärr inte koll på, så det är nog bäst att kika på en guide på youtube eller något hur det fungerar.
För låg transaktionsavgift vill jag dock minnas kan orsaka att transaktionen tar flera dagar.

Vill minnas att jag för många år sen (flugsvamp 2-tiden) råkade ut för detta, och fick vänta ett par dagar innan mina pengar fördes över (eller så fick jag tillbaka dom, minns inte riktigt).

En fråga om insättning till Kraken från Revolut. På Kraken ser jag att det går välja mellan olika varianter, Sepa och Sepa instant, bara Sepa eller bara Swift. Vad ska jag välja här? Det har gjorts om sen jag gjorde detta sist.
Citera
2025-01-03, 09:53
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
En fråga om insättning till Kraken från Revolut. På Kraken ser jag att det går välja mellan olika varianter, Sepa och Sepa instant, bara Sepa eller bara Swift. Vad ska jag välja här? Det har gjorts om sen jag gjorde detta sist.

SEPA är vanlig banköverföring.
SEPA Instant är vanlig banköverföring, men man slipper vänta 1+ bankdag, istället tar det 1-5 minuter för insättningen att anlända.

Notera: Även om överföringen till Kraken bara tar 1-5 minuter så måste Kraken fortfarande debitera insättningen till ditt konto, så det kan ta lite längre. Längst jag har fått vänta är väl ca 20 minuter.

Du vill använda SEPA Instant. Det är vad jag använder.

EDIT:

För att förtydliga, välj "Bank Circle SEPA & SEPA INSTANT".

För att SEPA Instant ska fungera måste din bank stödja det. Revolut stödjer SEPA Instant.
Senast redigerad av LordOfCheese 2025-01-03 kl. 09:57.
Citera
2025-01-07, 04:46
Medlem
Hej, tänker bara fråga av intresseskull. Är det riktigt att allting är så avancerat så att all handeln gick över till Archetyp eller flugsvamp? Är det något som är på grund av svenska myndigheter och skärpta straff etc. Intressant utveckling, bara för två-tre år sedan fanns det många sidor att välja på. Idag till och med säljare som finns på Archetyp eller flugsvamp inte har egna hemsidor. Vilken utveckling
Citera
2025-01-07, 04:56
Medlem
FriendlyNo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleksandr
Hej, tänker bara fråga av intresseskull. Är det riktigt att allting är så avancerat så att all handeln gick över till Archetyp eller flugsvamp? Är det något som är på grund av svenska myndigheter och skärpta straff etc. Intressant utveckling, bara för två-tre år sedan fanns det många sidor att välja på. Idag till och med säljare som finns på Archetyp eller flugsvamp inte har egna hemsidor. Vilken utveckling
Det är inte ett dugg mer avancerat bara för att seriösa marknader som Flugsvamp och alternativa marknader som Archetyp har tagit över. Det handlar om säkerhet för kunden och för säljaren. Förr så köpte vi droger på gatorna och ställde till med en jävla oreda, och barn kunde handla enkelt. Sedan kom nätshoppar där köparen skickade pengar någonstans som lika gärna kunde vara ett svart hål, vad ska hen göra vid scam? Ringa polisen eller hota en anonym säljare? Sedan kom dessa marknadsplatser som i Flugsvamps fall är väldigt sofistikerade. Säljaren kunde nu inte få pengar utan att köparen bekräftat att produkten är vad hen betalat för. Barn kan heller inte handla. Alla är nöjda!

Sedan måste vi komma ihåg att vi bor i Sverige och våra politiker och poliser tjänar multum på att drogförsäljning fortsätter till barn och att knarkare ska vara ute på gatorna och förpesta tillvaron för vanligt folk, så därför försöker dom stänga ner marknadsplatserna.
Citera
2025-01-07, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FriendlyNo1
Det är inte ett dugg mer avancerat bara för att seriösa marknader som Flugsvamp och alternativa marknader som Archetyp har tagit över. Det handlar om säkerhet för kunden och för säljaren. Förr så köpte vi droger på gatorna och ställde till med en jävla oreda, och barn kunde handla enkelt. Sedan kom nätshoppar där köparen skickade pengar någonstans som lika gärna kunde vara ett svart hål, vad ska hen göra vid scam? Ringa polisen eller hota en anonym säljare? Sedan kom dessa marknadsplatser som i Flugsvamps fall är väldigt sofistikerade. Säljaren kunde nu inte få pengar utan att köparen bekräftat att produkten är vad hen betalat för. Barn kan heller inte handla. Alla är nöjda!

Sedan måste vi komma ihåg att vi bor i Sverige och våra politiker och poliser tjänar multum på att drogförsäljning fortsätter till barn och att knarkare ska vara ute på gatorna och förpesta tillvaron för vanligt folk, så därför försöker dom stänga ner marknadsplatserna.

Så sant, allting låter så logiskt, det slog mig tanke när jag har försökt köpa monero vid ett par tillfällen. Köpa bitcoins inga problem. Archetyp gäller bara monero. Minns bara goda tider då man kunde handla online från pålitliga säljare direkt från deras hemsidor. Men i slutändan blev mycket scam, tyvärr
Citera
2025-01-07, 17:48
Medlem
FriendlyNo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleksandr
Så sant, allting låter så logiskt, det slog mig tanke när jag har försökt köpa monero vid ett par tillfällen. Köpa bitcoins inga problem. Archetyp gäller bara monero. Minns bara goda tider då man kunde handla online från pålitliga säljare direkt från deras hemsidor. Men i slutändan blev mycket scam, tyvärr
Jag gillar inte Archetyp då det är en exit-scam som väntar på att hända. En av grundarna heter LECRIM och blev bannad på FS3 för att scamma. Alla som var med på FS3 Forum kan intyga detta. Så jag har ett konto på sajten och jag är säker på att den fungerar, men jag har aldrig fört över pengar för jag tänker att har man otur så är det precis då som dom drar i bromsen och drar. Flugsvamp 4 har dock ett fläckfritt track record och det är vad jag går efter. Sedan har jag säkert 1000 ordrar hos FS4 vid det här laget och kanske 10 dispyter varav 1 dispyt jag är missnöjd med. Jag nöjd, säljaren nöjd, inget våld och inget hot, och ingen har märkt av mitt knarkande. Tragiskt hur man vill ändra på detta.

Angående Monero. Du kan köpa Bitcoin från typ alla exchanges. Om du sedan kan ta ut dessa till en plånbok så kan du också skicka dessa till en annan exchange som har Monero. Då kan du köpa Bitcoin från Exchange1 och skicka dom till Exchange2 där du växlar dom till Monero, och sedan har du dina Monero ifall dom krävs hos Archetyp. Detta ifall Exchange1 inte stödjer Monero från början. Jag skriver detta bara utifall du har svårigheter att införskaffa Monero. Det är inte svårt och ingen förtjänar att tro eller tycka att det är svårt. Det är väldigt enkelt, snabbt och även gratis.
Citera
2025-01-07, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FriendlyNo1
Jag gillar inte Archetyp då det är en exit-scam som väntar på att hända. En av grundarna heter LECRIM och blev bannad på FS3 för att scamma. Alla som var med på FS3 Forum kan intyga detta. Så jag har ett konto på sajten och jag är säker på att den fungerar, men jag har aldrig fört över pengar för jag tänker att har man otur så är det precis då som dom drar i bromsen och drar. Flugsvamp 4 har dock ett fläckfritt track record och det är vad jag går efter. Sedan har jag säkert 1000 ordrar hos FS4 vid det här laget och kanske 10 dispyter varav 1 dispyt jag är missnöjd med. Jag nöjd, säljaren nöjd, inget våld och inget hot, och ingen har märkt av mitt knarkande. Tragiskt hur man vill ändra på detta.

Angående Monero. Du kan köpa Bitcoin från typ alla exchanges. Om du sedan kan ta ut dessa till en plånbok så kan du också skicka dessa till en annan exchange som har Monero. Då kan du köpa Bitcoin från Exchange1 och skicka dom till Exchange2 där du växlar dom till Monero, och sedan har du dina Monero ifall dom krävs hos Archetyp. Detta ifall Exchange1 inte stödjer Monero från början. Jag skriver detta bara utifall du har svårigheter att införskaffa Monero. Det är inte svårt och ingen förtjänar att tro eller tycka att det är svårt. Det är väldigt enkelt, snabbt och även gratis.

Tack, men då betyder det att om Archetyp kommer att scamma och om det händer något FS4, sitter vi här allihopa i en buss på väg till Holland?
Citera
2025-01-07, 18:11
Medlem
Bastuvurpas avatar
Går delade meningar kring FS så bara för det gått bra för dig så betyder inte det att det gäller alla. Grattis till dig i så fall men det finns många som tycker FS och deras säljare har varit högst varierande. så dra inte igång något att det kommer bli exit på Archetyp oavsett vad som sägs... dessa rykten är bara onödiga. Finns inga indikationer på det så vi lämnar det där och vi lär inte veta heller.

Monero kan man köpa flertalet börser om man vill (Alla kan väl googla) och sen kan skicka det till sin plånbok på Archetyp. Det är allt annat än bökigt... sen kan man löpa LTC och sen till CACKE oxcgh göra en swap till XMR för att skicka till Archetyp
Citera
2025-01-07, 18:51
Medlem
FriendlyNo1s avatar
Citat:
...
Du har skrivit för mycket så jag orkar inte läsa, jag har mest skrubbat igenom din text och jag ser att du anklagar mig för att posta i denna tråd från flera användare och att du menar att FS4 är en scam (trots att den existerat längre än Archetyp och inte har några anmälningar om scams). Ja det enda jag kan säga är att det är uppenbart att du jobbar för den sida som stödjer Archetyp. Använd Archetyp om du är nöjd med det och håll käften din horunge, vad är problemet? Neger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in